buma-goedgekeurde computer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

wij hebben hier een encore-systeem in de verhuur...
    dat systeem zie je hier in bijna alle horeca ook..
    Moet zeggen dat het zelden verhuurd is....
    Het is ook omlaag gegaan (dankzij buma) naar 3500 nummers standaard, als je meer betaald kan je meer songs () krijgen geloof ik.
    Abonnement is dacht ik 70eu per maand
    de begincollectie is echt zoutloos trouwens, daar moet je wel even aan werken dmv updates etc...
    knoppen en waarden :)

Comment

• hugovanmeijeren
      • Oct 2004
      • 1436

citaat:Geplaatst door Dj Mark

Ik weet dat ik 'fout' zit en je zal mij ook niet horen klagen mochten ze een keer bij mij komen controleren. Gewoon een kwestie van afwachten eigenlijk maar toch neem ik die gok.
      Zijn er nou mensen die echt met deze controles te maken hebben gehad.

Iedereen klaagt erover ...bij de controles... maar gebeurt dit nou ook echt?

Groeten Hugo
      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• maarten geurts
        • Dec 2004
        • 53

Nee, echte controles bij "kleine" DJ`s zijn er bij mijn weten niet. De pak kans is dan ook minimaal. De BUMA zelf weet zelf ook heel goed dat het zo niet langer kan.

Maar terugkomend op de vraag van ******** is het mijn inziens dus momenteel NIET mogelijk om voor DJ`s een dergelijk systeem op de markt te verhuren dat 100% goedgekeurd wordt door de BUMA. Puur vanwege het feit dat een "normale" DJ geen achtergrondmuziek draait. Wat wel kan is om het probleem te verschuiven naar de huurder van het systeem. Ofwel opnemen in de algemene voorwaarden van het verhuurcontract dat het verhuurde systeem alleen als achtergrond muziek gebruikt mag worden.

Maar dan verplaats je alleen het probleem en is er bij een mogelijke controle nog altijd iemand de pineut.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Ik ben tot de conclusie gekomen dat er drie partijen zijn die geld willen : (in nederland..)

de Buma/Stemra, (componisten/tekstdichters)
          de Sena, (artiesten/uitvoerders)
          de Nvpi, (platenmaatschappijen)

De eerste zit altijd bij de zaalhouder/organisator, qua oppervlak van de zaal
          de tweede beurt via zaalhouder en de verkoop van de platenhandel
          de derde beurt zijn geld via de verkoop van de cd's/dvd's etc via de platenhandel.

Zou je nu een computer neerzetten mete allerlei mp3's erop dan weet niemand of je legale cd's had, of via kazaa oid hebt gedownload. En ben je dus nat bij een controle.
          Zou je nu een officieele computer van een van de daartoe gelicenseerde bedrijven nemen, dan kun je dus een legale muziekcollectie ten gehore brengen. Want je leverancier betaalt per zoveel nummers een bepaald bedrag aan 2 en 3.

Je zou dus een eazis oid mee kunnen nemen, en daarmee gevrijwaard zijn van de rechten-problematiek. Want je hebt een sublicensie van je leverancier, die op zijn beeurt weer betaalt. Voordeel 1 : altijd een legale bak muziek bij je, voordeel 2 : altijd een actuele bak muziek bij je.

Schiet U maar op deze stelling.

mazzels gerard

Comment

• dokter dB
            • Nov 2003
            • 1535

citaat:Geplaatst door **************

Ik ben tot de conclusie gekomen dat er drie partijen zijn die geld willen : (in nederland..)
            ehhh je vergeet er zo'n dikke 16 miljoen?
            knoppen en waarden :)

Comment

• luc2366
              • Jul 2002
              • 1161

...Simpelweg omdat ik hem nog niet origineel heb kunnen kopen of omdat het album nog niet uit is. En wat te denken van remixen die niet op cd uitgebracht worden, sommige zijn echt de moeite waard, maar hoe bemachtig je die origineel? Simpel, niet.

Ik weet dat ik 'fout' zit en je zal mij ook niet horen klagen mochten ze een keer bij mij komen controleren. Gewoon een kwestie van afwachten eigenlijk maar toch neem ik die gok.
              1/ nog niet heb kunnen of niet WIL kopen?
              2/hoe bemachtig je die origineel? Simpel, WEL! Door ze op VINYL te kopen. Doe je hier niet aan mee, blijf er dan af!
              3/ niet horen klagen? Wacht totdat je de rekening gepresenteerd krijgt! Maar dan zal het wel WEER de schuld zijn van Sabam/Buma...

Comment

• luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

citaat:Geplaatst door hugovanmeijeren

Zijn er nou mensen die echt met deze controles te maken hebben gehad.

Iedereen klaagt erover ...bij de controles... maar gebeurt dit nou ook echt?

Groeten Hugo
                ik heb hier in Leuven weet van 2 controles, die dezelfde nacht gebeurden in 2 cafées in dezelfde straat:
                in het ene draaide een vriend van me. Bij hem vonden ze in 4 cd-koffers een 10-tal cdr's (waarop copies van z'n AANGEKOCHTE vinyls stonden), wat ze zo gelaten hebben. In het andere draait nooit een DJ. Daar vonden ze een 400 gecopieerde cd's. Als MINNELIJKE SCHIKKING werd 250€ PER CDR voorgesteld én inbeslagname van de cdr's...

Comment

• Mark-LED
                  • May 2004
                  • 822

citaat:Geplaatst door luc2366

...Simpelweg omdat ik hem nog niet origineel heb kunnen kopen of omdat het album nog niet uit is. En wat te denken van remixen die niet op cd uitgebracht worden, sommige zijn echt de moeite waard, maar hoe bemachtig je die origineel? Simpel, niet.

2/hoe bemachtig je die origineel? Simpel, WEL! Door ze op VINYL te kopen. Doe je hier niet aan mee, blijf er dan af!
                  3/ niet horen klagen? Wacht totdat je de rekening gepresenteerd krijgt! Maar dan zal het wel WEER de schuld zijn van Sabam/Buma...
                  1) Niet heb kunnen kopen door tijdgebrek. Soms werk je doordeweeks wel eens in ploegen en dan ben je niet op tijd vrij om nog even wat nieuwe cd's te kopen.
                  2) Sommige remix-en zijn ook niet op vinyl te krijgen, en die draai ik toch wel eens (van mp3 dus). Voorbeeld: dance remix van Coldplay - Speed Of Sound. Ik ben hem nog niet op vinyl tegengekomen. Jij wel?
                  3) Ik zeg toch duidelijk dat je mij niet zal horen klagen als ik gecontroleerd wordt? Ik weet dat ik fout zit dus waarom zou ik de Buma vervloeken (gebeurt toch wel) als ik een boete van ze krijg? Lezen is toch niet zo moeilijk?

Comment

• luc2366
                    • Jul 2002
                    • 1161

3) Ik zeg toch duidelijk dat je mij niet zal horen klagen als ik gecontroleerd wordt? Ik weet dat ik fout zit dus waarom zou ik de Buma vervloeken (gebeurt toch wel) als ik een boete van ze krijg? Lezen is toch niet zo moeilijk?
                    ik bedoelde dit niet slecht hoor, ik wil er alleen maar op drukken dat we hier niet praten over een boete van 25€...

Comment

• Drive inn tnt
                      • Sep 2003
                      • 1082

Wij hebben al 2 of 3 jaar Eazis bij. Ook 1 of 2 pc's in de verhuur. Geen gezijk en geen problemen.
                      Gaat helemaal nergens meer over.[xx(]
                      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Mark-LED
                        • May 2004
                        • 822

ik bedoelde dit niet slecht hoor, ik wil er alleen maar op drukken dat we hier niet praten over een boete van 25€...
                        Zo kwam punt 3 wel op me over, vandaar mijn ietwat happige reactie. Maar goed ik ben ook de moeilijkste niet dus zand erover. Ik begrijp wat jij bedoelt, jij wat ik bedoel dus het komt erop neer dat het m'n eigen schuld is als ze me bekeuren en ik eigenlijk geen reden heb om te klagen, omdat ik van tevoren had kunnen weten dat de dag ooit zou komen.

Comment

Working...