buma-goedgekeurde computer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

buma-goedgekeurde computer

Hoi, Ik ben van plan een aantal lap-tops met een muzieksysteem te gaan maken, voor de verhuur aan gelegenheids DJ's.

Wel met een Buma-goedgekeurd systeem, uiteraard. (versleutelde mp3's , met dongel...)

Heeft iemand al ervaring met de sec-verhuur van zo'n apparaat??? Is dat al eerder gedaan????
  • reinier
    • Sep 2002
    • 20

ja er is al een bedrijf die zoiets doet, maar dan met desktops voor in cafe ed. www.alcas.nl
    2 beer or not 2 beer from shakesbeer

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

dat weet ik, we hebben hier het dealerschap van eazis , ( www.Eazis.nl ), en dat was nou net de clou. Geen desktop maar een mini-19"pc met touchscreen, of anders een laptop, met alle muziek legaal op je machine, en en stuk of 3500 titels, ofzo.
      wel steeds met de nieuwste hits, maar ook met alle klassiekers erop, en dan in de dag-verhuur zetten , was de vraag.

Comment

• T-Nuzz
        • Dec 2002
        • 274

Alcas heb ik niet zo'n goede ervaringen mee. Software was erg matig en de muziek vreemd gecategoriseerd.

Maar misschien heb je iets aan BCM? >> http://www.bcmmusic.nl/
        Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• TWENTYSEVEN
          • Oct 2001
          • 61

Misschien PBsound ???
          www.pbsound.nl ,leverancier van muziek.

In combinatie met Bpm-studio.

In deze combinatie werken wij er ook
          mee, werkt prima ook.

Arno

Comment

• pro`d`user
            • Jun 2002
            • 534

Lijkt me een heel goed idee om een computer met legale muziek
            te verhuren.

- Alleen hoe gaan jullie het doen met het up to date houden
            van die mp3s?
            - En in welke prijsklasse zou zoiets komen per dag? Is toch
            wel wat anders als andere dj afspeelapparatuur.
            - In hoeverre zijn we in Nederland al echt toe aan legale mp3s?
            - Hoe wil je binnen aanzienbare tijd aan 3500titels zien te komen?

Allemaal kleine dingetjes die vast geen echte problemen gaan vormen, het lijkt me echt een gat in de markt voor feesten waar dan ook.
            Vooral voor wat kleinere party's is het uitermate geschikt.
            Barry K.
            Wij werken met EV ole ole
            In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

en wat als de laptop zover beschadigd wordt dat ie nog maar half bruikbaar/ niet bruikbaar is?? (dus bij teruggave)
              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Stefan17
                • Dec 2003
                • 66

citaat:Geplaatst door shure-fan

en wat als de laptop zover beschadigd wordt dat ie nog maar half bruikbaar/ niet bruikbaar is?? (dus bij teruggave)
                Dat lijkt mij het probleem niet. Dit soort dingen neem je gewoon op in je verhuurcontract.
                Of moet het allemaal zwart?
                Stefan.

Comment

• jeppe
                  • Oct 2005
                  • 8

Hoe zit het met de rechten aan Buma?
                  Bestaat er niet zoiets dat jij als verhurende partij OOK moet afdragen aan Buma/Sena??

of is een Buma-goedgekeurd systeem voldoende?
                  Verder lijkt het me een zeer goed idee..!
                  JePpe vAn GEpPe

Comment

• padoog
                    • Oct 2005
                    • 68

Kijk op www.mjsound.nl , is een bedrijf die ook muziek systemen in daghuur heeft, misschien dat zij je verder kunnen helpen.

Comment

• maarten geurts
                      • Dec 2004
                      • 53

Ik heb dit ook ooit een keer uitgezocht en ik kan me herrinneren dat in de algemene voorwaarden van de download sites en van die systemen staat dat je een en ander alleen als "achtergrond" muziek mag gebruiken. Dit is zeker een ruim begrip, maar dus niet voldoende om er als DJ gebruik van te maken. Ofwel volgens mij weet de BUMA niet hoe ze er mee om moeten gaan.

Let wel! het is misschien al een half jaar geleden dat ik hier naar gekeken heb en wellicht dat een en ander al veranderd is. Zoek anders eens in de algemene voorwaarden van de bedrijven die dit leveren.

Comment

• maarten geurts
                        • Dec 2004
                        • 53

Heb net even tijd gehad en ben even de algemene voorwaarden van de bedrijven nagegaan voor zover mogelijk. Volgens mij mag je het dus echt alleen als achtergrond muziek gebruiken en niet legaal als DJ, Zelfs als je voor je MP3`s betaald hebt.... Ingewikkeld he BUMA[V]

Dance Tunes

Het is de bezoeker verboden een Download of enig ander materiaal van de Website anderszins te reproduceren, te veranderen, te uploaden, in het openbaar af te spelen, tentoon te stellen, ter beschikking te stellen aan derden, uit te voeren, (door) te verkopen, te misbruiken etc, daar al deze handelingen alle zijn voorbehouden aan de rechthebbenden.

PB Sound:

Leveringsvoorwaarden:
                        1. De muziekbestanden moeten gebruikt worden overeenkomstig de bestemming, bij deze overeenkomst daaraan gegeven, te weten het afspelen van achtergrond muziek.

Eazis.com

Bedrijfsmuziek:
                        Speciaal voor het bedrijfsleven heeft EAZIS een perfect achtergrond muziek systeem ontwikkeld welke de sfeer in uw bedrijf ten goede zal beïnvloeden.

Van de andere site`s die hier genoemd worden kan ik niet zo snel de algemene voorwaarden lezen, maar geloof maar dat ze het er ergens in gezet hebben. Je wordt dus als DJ gewoon verplicht om te gaan zeulen met platen en originele CD`s.

Ook ik hoop dat daar zeer spoedig verandering in komt!

Comment

• jeppe
                          • Oct 2005
                          • 8

Was me inderdaad ok al opgevallen, maar wat een klets...Wat heb je dan aan zo'n systeem als DJ?????

Ik heb een paar dagen terug een mailtje gestuurd naar EAZIS en gevraagd hoe zij hiermee omgaan. Heb nog geen reactie. Als je toch een programma aanbiedt zoals PCDJ of BPM studio dan weet je als verhurend bedrijf toch goed dat dat niet gebruikt wordt voor "ACHTERGROND muziek"

Moet veranderen!
                          JePpe vAn GEpPe

Comment

• Mark-LED
                            • May 2004
                            • 822

Sowieso zijn die stichtingen imho verteerders van de muziek-industrie, mensen die een graantje mee willen pikken van andermans succes. Het idee is goed, dat de artiesten geld zien voor hun werk, maar let's face it, het werkt nauwelijks want dj's draaien toch wel met mp3's, legaal of illegaal.

Ik ben zelf ook knetter-illegaal bezig, want ik speel ook rustig een mp3-tje af wat ik gedownload heb. Simpelweg omdat ik hem nog niet origineel heb kunnen kopen of omdat het album nog niet uit is. En wat te denken van remixen die niet op cd uitgebracht worden, sommige zijn echt de moeite waard, maar hoe bemachtig je die origineel? Simpel, niet.

Ik weet dat ik 'fout' zit en je zal mij ook niet horen klagen mochten ze een keer bij mij komen controleren. Gewoon een kwestie van afwachten eigenlijk maar toch neem ik die gok.

Comment

• deurklink

citaat:Geplaatst door **************

Hoi, Ik ben van plan een aantal lap-tops met een muzieksysteem te gaan maken, voor de verhuur aan gelegenheids DJ's.

Wel met een Buma-goedgekeurd systeem, uiteraard. (versleutelde mp3's , met dongel...)

Heeft iemand al ervaring met de sec-verhuur van zo'n apparaat??? Is dat al eerder gedaan????
                              Om maar even te reageren op de vraag en niet op andere onzin... Valk Almelo(wel bekend bij jou) heeft een mp3 desktop (met eazis) in vliegkist met touchscreen in de verhuur! Was m'n laatste stage project voordat ik afscheid nam! Dus het bestaat al wel.. maar heb geen idee of het veel verhuurd word en bij nader inzien of hij uberhaupt wel verhuurd word..! Zag wel dat ze hem meenamen op een klus in de zomervakantie voor pauze muziek etc.

Comment

Working...