boxen en beluisteren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Desda
    • Mar 2004
    • 17

boxen en beluisteren

Dag deejays e.a.,

Ik kom hier voor het eerst, dus weet niet of ik dit bericht op de juiste plek post, maargoed.

Na jarenlang gedraaid te hebben met DAP wordt het tijd voor het betere werk. Omdat ik al een hele tijd loop te peinzen over wat ik nou het beste kan aanschaffen zou ik blij zijn met wat advies van jullie.

Ik heb een eindversterker (Bose 1800 series three, redelijk oud en zwaar, maar wel degelijk) dus een passieve set van een goed merk zou een optie zijn.
    Aan de andere kant heb ik het wel een beetje gehad met al dat gesjouw en zat ik dus na te denken over een compact aktief setje, zoals de LUCAS 2000 van HK.

het is bedoeld voor drive-in, ik draai gemiddeld voor 100-250 mensen en ik heb er ongeveer 3500 euro voor over, dus als jullie nog andere goede alternatieven weten, dan zou ik dat graag horen.

het tweede deel van mijn vraag is tenslotte of iemand nog wat zaakjes in nederland weet waar dit soort setjes te beluisteren zijn. Ik heb namelijk geen zin om voor vervelende verrassingen te komen staan als ik ze bestel zonder ze gehoord te hebben.

Dat was het wel weer, ik hoop dat jullie me wat verder op weg kunnen helpen.
    Alvast bedankt!

Bart
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

Een actieve set voor 250 man zal lastig worden.

Als ik je een tip mag geven, dan zou ik even kijken/luisteren naar de 'Stage Opera Club' van dB Technologies

Comment

• jgeer
      • Jan 2003
      • 27

Kijk eens op www.lemaudio.nl naar de LEM Titanium serie, voor jou zou de combinatie bv worden Per kant: T5SA laagkast (15") en een D400 Topkast.
      Beide kasten zijn actief, en je kan de D400's ook apart gebruiken als je een kleinere klus hebt of als je hem wilt gebruken als monitor. De set zit volgens mij in je budget en klinkt als een dijk voor die prijs.

Comment

• MSSS
        • Jul 2003
        • 365

Misschien de HK-actor ook een optie? Ik weet alleen daar de exacte prijs niet van. Maar ik vind het zelf een goed klinkende set.
        oleole ik heb EV :)

Comment

• B-there
          • Oct 2002
          • 272

citaat:Een actieve set voor 250 man zal lastig worden.
          Pardon??[?]

Jurjen, als ik het goed begrijp bedoel je dus dat er geen actieve sets bestaan voor boven de 250 man?
          Ik weet het wel zeker.. Bijvoorbeeld een set van Axys. Allemaal actief.
          Volgende keer effe zeker weten voordat je zoiets suggereert..

Verder..
          Desda,
          Ik zou als ik jou was ook eens kijken op sites van (grote) PA-bedrijven. Deze hebben meestal wel ergens op hun site een lijstje van gebruikte spullen op hun site. Zoek en gij zult vinden!
          Een beetje geluidsbedrijf is meestal wel bereid om je de set even te laten luisteren voordat je besluit hem te kopen.

Grz

B
          <center>-------------------</center>

Comment

• Klaaske
            • Jun 2003
            • 571

Een Axys source zal het goed doen voor dat soort feesten. Ook qua prijs
            <font size=\"1\">
            Groeten,
            Jaap
            <b>
            -[GSXke :)]-
            </font id=\"size1\"></b>

Comment

• DJHanSieV
              • Jan 2003
              • 79

Ik weet niet waar je woont maar Powersound in Coevorden heeft leuke merken in de showroom:
              EV,JBL,RCF,Bose..

Comment

• Klaaske
                • Jun 2003
                • 571

en zo zijn er nog vele in Nederland die leuke merken verkopen, daar help je hem niet echt mee. Geef liever een set o.i.d als voorbeeld. Blijf erbij dat een Axys Source, of ander een tweede hands setje wel goed zal bevallen
                <font size=\"1\">
                Groeten,
                Jaap
                <b>
                </font id=\"size1\"></b>

Comment

• Desda
                  • Mar 2004
                  • 17

Allereerst al hartelijk dank voor de reacties tot nu toe, ik ben er erg blij mee!! het wordt wel steeds moeilijker kiezen

dan nog even een paar vraagjes:
                  dB technologies en Axys, zijn dat degelijke en betrouwbare merken? ik ben ze namelijk nog nooit tegengekomen (ze zien er iig wel goed uit).
                  En die Axys source set, heeft iemand enig idee hoeveel die kost? ik kan er namelijk op internet vrij weinig over vinden..

TNX!

Bart

Comment

• Robert
                    • Aug 2000
                    • 630

Die Axys set, die moet je tweedehands zoeken, en dan zou je in de buurt van je budget kunnen komen. Je komt dan wel uit bij de oude types (T86/B89 of zo(?)).

Voor een indruk van wat voor iets het is: alle info over het nieuwe source systeem vindt je op www.duran-audio.com. Maar dat nieuwe systeem zal te prijzig voor je worden. Het oude systeem heeft wat minder vermogen, maar het zijn dezelfde soort kasten (dus ook 3 kasten per kant, namelijk twee laagkastjes met ingebouwde amp, en een topkastje met twee ingeboude amps. Vermogen is volgens mij 2*1080 watt, dat lijkt niet veel, maar die setjes klinken echt prima en gaan redelijk hard!!! Voor 100-250 heb je dan altijd power over als je als DJ werkt.

Comment

• - -Niels- -
                      • Aug 2003
                      • 253

En dit:

TD2115: 2 x 15" Cool-Coil LF units, 45Hz-160Hz, 400W RMS, 1000W PGM - 4 Ohm. € 981,00

Heel vreemd: twee speakers (woofers) achter-elkaar, heb ik een keer gelezen... ziet er trouwens wel als topspul uit!!!

Dealer in Belgie: www.aed.be
                      Site van Community: www.loudspeakers.net

Groeten, Niels

Comment

• B-there
                        • Oct 2002
                        • 272

citaat:Heel vreemd: twee speakers (woofers) achter-elkaar, heb ik een keer gelezen... ziet er trouwens wel als topspul uit!!!
                        Tja.. Dan is mijn vraag:
                        Heb je ook al geluisterd hoe deze set klinkt?
                        Het kan er immers helemaal top uitzien.. Maar klinkt het ook?

Grz

B
                        <center>-------------------</center>

Comment

• - -Niels- -
                          • Aug 2003
                          • 253

citaat:citaat:
                          --------------------------------------------------------------------------------
                          Heel vreemd: twee speakers (woofers) achter-elkaar, heb ik een keer gelezen... ziet er trouwens wel als topspul uit!!!
                          --------------------------------------------------------------------------------

Tja.. Dan is mijn vraag:
                          Heb je ook al geluisterd hoe deze set klinkt?
                          Het kan er immers helemaal top uitzien.. Maar klinkt het ook?

Grz

B
                          Neen! Tenminste; niet deze set... 'k heb wel de Solutions-serie van Community gehoord, en die klinkt ècht goed! (dus hopelijk deze ook!) Maargoed, deze set is maar een tip! (misschien een gouden-tip???)

Comment

• LuPuS
                            • Dec 2002
                            • 457

Wat vindt je van deze passief speaker?

Is een fullrange kast: Promann, type pro-pa230

Levert 1 000 watt rms per kant. Kost ongeveer 1000 € per kast.

Goeie kwaliteit voor niet zoveel geld.

Steek daar bv. een InterM 2000 versterker achter die ongeveer 1250 € kost, en 2 x 1 000 watt rms per kant geeft, en je hebt een goed systeem voor ongeveer je budjet. Je zou er zelfs een zwaardere versterker kunnen opsteken, die boxen leveren echt goeie geluidskwaliteit.

Mja, ik ben maar wat aan het rondkijken...

Heb je liever fullrange kasten, of liever bass, top appart?
                            Je hebt wel liever actief lees ik.
                            ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• Klaaske
                              • Jun 2003
                              • 571

Ja en voor die prijs heb je dus... of 2 van die kasten met n niet egt top-ampje of een Axys Source 2e hands en misschien nog wel incl flights voor die prijs... Ik zou t wel weten
                              <font size=\"1\">
                              Groeten,
                              Jaap
                              <b>
                              </font id=\"size1\"></b>

Comment

Working...