RMS Sound lab pro power series?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lemmen
    • Mar 2004
    • 45

RMS Sound lab pro power series?

Ik heb 2 speakers van Sound lab, ze komen uit de pro power series en hebben een peak van 600 Watt max (8 ohm). Dat is wat er opstaat, ik vroeg me nu af, wat is het RMS vermogen?
    grtz, Lemmen
    DMZ Events
  • DJ_Robin
    • Jul 2001
    • 610

Meestal is het ONGEVEER als volgt ,
    Peak = 2x Prog
    Prog = 2x RMS

Dat wil voor jou subs zeggen :
    600 : 2 = 300 watt PROG
    300 : 2 = 150 watt RMS

Waarschijnlijk zit jou waarde ergens tussen de 100 en 200 watt.
    Versterker advies zal dan zo rond de 300 watt komen (dus PROG)

M.V.G
    EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• Rademakers
      • Jul 2003
      • 1281

Voor de betere merken geld deze regel inderdaad.
      Nu zijn er echter een aantal budgetmerken die de rms-belastbaar hoger opgeven als dat deze in werkelijkheid is, of de rms-belastbaarheid helemaal niet geven.

Voor luidsprekers van dergelijke fabrikanten is het verstandiger om een versterker te nemen die 1 á 1,2 x de rms-belastbaarheid van de speakers levert.

Gezien de kwaliteit van een aantal andere produkten van Soundlab is het aannemelijk dat de speakers van Soundlab in die laatste categorie vallen.

(Een versterker van 150 á 180 Watt rms @ 8 ohm in jouw geval dus).

Mvg Johan

Comment

• Michael
        • Nov 2002
        • 643

Zijn die speakers van een ouder model of redelijk nieuw( jonger dan 2 jaar). Als het het oude model is dan zitten er eminence drivers in dus kan je er wel wat meer dan 180 watts rms opgooien. Hoeveel ligt aan jezelf hoe goed je kan opmerken wanneer de speaker over zijn nek gaat.

Comment

• Lemmen
          • Mar 2004
          • 45

ik heb er een versterker bij van 480 watt -> 4 Ohm, dit kan dus gewoon?
          DMZ Events

Comment

• Michael
            • Nov 2002
            • 643

ligt eraan. Is het een oud model of nieuw model? Bij de neiuwe spreken ze gewoon over max vermogen cq program vermogen wat betkeent dat die speaker 300 wattscontinu is en aangezien het dan een eminence driver is kun je er gerust die versterker op los laten maar als dat niet zo is dan is die 480 watt bij 4 ohm niet echt aan te raden.

Comment

• Lemmen
              • Mar 2004
              • 45

hij is vrij nieuw dus ik denk dat het een Eminence driver is
              Thanx allemaal voor de info!
              DMZ Events

Comment

• Michael
                • Nov 2002
                • 643

citaat:Geplaatst door Lemmen

hij is vrij nieuw dus ik denk dat het een Eminence driver is
                Thanx allemaal voor de info!
                sorry had een klein foutje gemaakt.[:I] De oude modellen hebben eminence de nieuwe kastjes zijn niet uitgerust met eminence end a kwalitiet is erg ver te zoeken. Als het een neiuwe is dan moet je even goed kijken of ze nou max of peak vermogen opgeven. als het peak is dan kun je er vanuit gaan dat het continu vemrogen rond de 150 watts ligt en een versterker van max 200 watt continu toch het beste is.

Comment

• Lemmen
                  • Mar 2004
                  • 45

ik zal em anders binnenkort ff open schroeven, ff kijken wat er op de drivers staat
                  DMZ Events

Comment

Working...