Mixer met volwaardige Send/Return

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wout Laenen
    • Sep 2000
    • 102

Mixer met volwaardige Send/Return

Binnenkort is mijn mixer aan vervanging toe en ik zoek dus volop naar een nieuw paneel. Belangrijk hierbij is dat ik graag mijn EFX-500 (effector Pioneer) zou willen aansluiten via send/return en niet achter de master.
    *Eerst dacht ik aan Dateq/Rodec(MX-180)/Ecler (Sclat200 Vs)

Dateq en Rodec vallen eigenlijk al af omdat ze geen send/return hebben.

Ook Ecler is niet de beste oplossing omdat de send/return geen dry/wet regeling heeft waardoor effecten zoals "Pan" niet optimaal gestuurd kunnen worden.

*Tweede keuze was: Denon (DX1500), Pioneer (DJM...)
    Deze mixers bezitten wel een soort van dry/wet, maar deze mixers maken de EFX eigenlijk overbodig omdat de meeste effecten overlappen en dus op beide toestellen aanwezig zijn.

Weten jullie misschien een goed alternatief met dry/wet en zonder interne effecten of een ander voorstel?

mvg
    mvg

WL
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

Ik denk dat je niet goed hebt gekeken, want in de productomschrijvingen van de webshop staat er wel bij dat de Dateq mixers effect send/return heeft. Numark heeft het geloof ik ook op een paar mixers zitten.

Wat voor soort mixer had je in gedachte (kanalen, prijsklasse, ...)? Dus niet alleen maar een merk + type die je misschien wel toevallig bent tegengekomen.

Comment

• Wout Laenen
      • Sep 2000
      • 102

Qua prijs zou ik liever niet boven de 1500 Euro gaan en verder zijn 4 kanalen voldoende, voor de rest niet echt speciale zaken nodig alleen voor optimaal gebruik van die effector. Gewoon een degelijke mixer die wel enkele jaartjes meekan, en tegen een stoot kan.

mvg
      mvg

WL

Comment

• JasperT
        • May 2003
        • 100

De Dateq Apollo heeft wel send en return. Echter deze heeft wel wat meer kanalen dan 4.
        Op zich jammer dat de XTC het net niet heeft.
        Here I am, so what are your 2 other wishes?

Comment

• Pieter Huijgen
          • Sep 2003
          • 766

De Dateq tafels zoals de Apollo, LPM 7.3 hebben een effect return die alleen werkt op microfoonkanalen. De sends zijn fixed en kunnen dacht ik intern geschakeld worden.
          De GPM 8.3 heeft wel een echte aux.

Kijk eens naar de DJ serie van Allen & Heath zoals de Xone 32 (3 X dubbel stereo kanalen, mix, aux, VCA fader, VCF filters). Deze kost iets van 900 euro. Voor dit bedrag heb je een kwalitatief uitstekende tafel met erg goede geluidskwaliteit. (StagePro zet dit merk niet zomaar neer op festivals ipv. Rodec)
          Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Dave
            • Jan 2001
            • 757

citaat:Geplaatst door par-av.nl

De Dateq tafels zoals de Apollo, LPM 7.3 hebben een effect return die alleen werkt op microfoonkanalen. De sends zijn fixed en kunnen dacht ik intern geschakeld worden.
            De GPM 8.3 heeft wel een echte aux.
            Dit kun je (iig bij de 7.3) intern omzetten zodat ook de lijnsignalen hier naartoe gaan. Blijft het wel een nadeel dat je het send-niveau niet per kanaal kan regelen.
            U x I = Boem.

Comment

• marcelb
              • Jan 2004
              • 17

kijk bij eso die hebben een mixer met 2 x aux send (had laatst een klant met het zelfde probleem)

Comment

• zwampie
                • Jan 2004
                • 3

Denk ook eens aan behringer. Zijn leuke betaalbare tafeltjes en bezitten een goeie aux send/return functie. natuurlijk is er ook nog de live serie van sondcraft spirit, maar die is meteen een stukje duurde.
                Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet zo zeker van

Comment

• PowerSound
                  • Nov 2001
                  • 1892

Wie kan er mij uitleggen hoe ik een EFX500 op een MAC90V kan aansluiten (behalve op de MASTER uitgang...)
                  PSL Bvba powered by
                  L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                  Yahama LS9-32 / MC7L-48
                  Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                  Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Wout Laenen
                    • Sep 2000
                    • 102

Ik dacht dat de MAC reeks een send/return had...

dus gewoon send-->EFX-->return

Het kan natuurlijk zijn dat de send/return werkt zoals op een PA-tafel en dus gewoon het effect bijvoegt op de Master, en da's nu net wat in combinatie met die EFX niet altijd zo goed gaat...
                    Neem nu de isolator (killer), da's alleen nuttig wanneer alle signaal door de EFX loopt. Anderzijds voor Echo bvb. is die send/return bus perfect te gebruiken.
                    mvg

WL

Comment

• PowerSound
                      • Nov 2001
                      • 1892

Zit geen Send/Return op de master van de MAC90V, zitten wel S/R op de 4 eerste microkanalen...
                      PSL Bvba powered by
                      L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                      Yahama LS9-32 / MC7L-48
                      Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                      Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• LuPuS
                        • Dec 2002
                        • 457

Stanton RM100 heeft ook deftige send/return:

~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• Stephan ten Kate
                          • Mar 2004
                          • 1

Je kan ook kijken naar een Vestax PCV-275, kwailitatief goede mixer met uitgebreide effect send/return functie. Heb hem net zelf gekocht, moet alleen nog even wachten op die effect functie ivm aankoop effect apparaat

M.v.g.,

Stephan

Comment

• B100
                            • Feb 2004
                            • 10

Ik zoek ook zoiets, wil hier niet een nieuw topic over maken.
                            Alleen iets anders,
                            heb de Behringer DX1000
                            perfect mengpaneel alleen wil ik effect send/return op elk kanaal en niet alleen op mic.
                            Er zit een Behringer Virtualizer pro achter die ik ook op muziek wil gaan gebruiken, maar ik kan geen kanalen missen!
                            Dus evenveel kanalen, liefst ongeveer dezelfde grootte als de DX1000...maar dan effect s/r op elk kanaal...iemand een idee?

Comment

Working...