welk liedje(soundtrack) als intro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • emillio
    • Jan 2004
    • 54

Beetje knippen plakken met Ben Liebrand jaarmixen wil ook nog wel eens geinig zijn...
    heb 1 MD'tje vol met jingle's en begintune's, maar heb daar toch zo'n 10 jaar over gedaan (elke keer weer wat snuffelen en monteren) maar wel belangrijk vind ik, is de speciale saus die je net weer onderscheidt van de rest.
    Meneer, wilt u de Dire Straits draaien? Dan wordt het gezellig

Comment

• DJ-JP
      • Sep 2002
      • 22

Wat zou je zeggen van Showtime van Gary's Gang. Is een nummer wat erg lekker klinkt en meteen al de stemming goed maakt.
      Ik heb een nummer in mijn collectie dat door één van mijn stagiaires ergens op het WWW is weggeplukt en heet show opener. Duurt wel 1:16 minuut, maar is ook goed te gebruiken.
      Als ik een URL weet, post ik die nog wel.
      The Galaxy-drive-in discoshow... more sound, more light, more fun !

Comment

• DJ-JP
        • Sep 2002
        • 22

De show opener uit de vorige posting is te vinden op Kazaa onder de titel Show opener.
        Wie of wat de uitvoerenden zijn is onbekend.
        The Galaxy-drive-in discoshow... more sound, more light, more fun !

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

ik vond ineens ook een "drive in show opener 2"

je moet alleen "radio 538 drive-in show" vervangen door je eigen naam , verder is het ook wel een grappig intro'tje die ook niet te lang is (O Fortuna van Karl Orff is er in verwerkt)

Comment

• kelsson
            • Sep 2003
            • 40

citaat:Geplaatst door showband

je spreekt af met de band in welk tempo ze hun laatste nummer spelen. En dat ze eindigen in een mooie 4/4. Je pakt je microfoon en sluit samen het live gedeelte af terwijl je een passend feestnummer straklegt op de drums.
            Aah nee toch !
            Sorry hoor, maar de act is de act en de DJ is de DJ. Na de act mag de DJ best de band afkondigen, maar ik vind dat er wel een duidelijk onderscheid moet zijn. Dat is voor het publiek ook duidelijker. En hoe De DJ na de band zijn zaal weer aan het dansen krijgt (of houdt)moet hij natuurlijk zelf weten. En ik denk dat een goeie intro daar zeker bij kan helpen...

Maar ik geloof dat het hier ging om enkel een DJ die wat extra's zocht voor zijn set...
            Bijna klaar. Nog 5 minuutjes ...

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

citaat:Geplaatst door kelsson

Aah nee toch !
              Sorry hoor, maar de act is de act en de DJ is de DJ. Na de act mag de DJ best de band afkondigen, maar ik vind dat er wel een duidelijk onderscheid moet zijn. Dat is voor het publiek ook duidelijker. En hoe De DJ na de band zijn zaal weer aan het dansen krijgt (of houdt)moet hij natuurlijk zelf weten. En ik denk dat een goeie intro daar zeker bij kan helpen...
              Op sommige bedrijfsfeesten. (meestal bij bankemployes e.d.) Is het zwoegen om ze aan het dansen te houden. Als je ze later op de avond maar even een smoes geeft om te stoppen haken er gelijk een hele berg af. Wij vinden het dan wel collegiaal naar de DJ als we de boel dansend overdragen. WIJ zijn dan klaar maar die DJ moet vaak nog een uur.

Inderdaad is het een beetje minder glamourous voor de band. Maar de klant is koning. Wij spelen daarom ook tijdens de obligate "prijsuitreikingen" [xx(] tegenwoordig zachtjes een beat door en laten het op een goed punt in de set gebeuren. Zijn de organisators/gasten erg blij mee. Houd de vaart erin en valt de boel niet dood.

citaat:Geplaatst door kelsson

Maar ik geloof dat het hier ging om enkel een DJ die wat extra's zocht voor zijn set...
              Reply was ironisch bedoeld. De DJ vroeg hoe je intro begon bij een feest. Bedoeling was te teasen : "als het een feest is, dan is er DUS een band"
              lekker belangrijk!

Comment

• pilot
                • Nov 2003
                • 267

leuke reactie kelsson,het komt bij mij over of de vloer vol staat tijdens de band en dan massaal gaat zitten als de dj begint.Het blijkt in de praktijk bij mij nog al eens te gebeuren dat het juist andersom is.Ik vind wel dat er een goede samenwerking tussen de band en de dj moet zijn bijvoorbeeld met een playlist v/d band zodat ik als dj niet hetzelfde nummer gaat draaien als wat de band wil spelen.Ik vind ook dat er inderdaad een onderscheid moet zijn tussen de band en de dj.Op een personeelsfeestje van mijn werk was er een band die jaren80 muziek speelde,de dj deed dit in de pauzes ook waardoor je moest kijken of de band speelde of de dj draaide.Juist als dj zijnde vind ik dat je dan in de pauzes het publiek moet vermaken wat geen jaren 80 muziek wilde horen.Door rock en roll ,modern of nederlandstalig te draaien.
                master-qsc en de rest

Comment

• kelsson
                  • Sep 2003
                  • 40

Pilot :
                  Ik wil hier absoluut niet beweren dat bands belangrijker zijn dan DJ's of andersom. Als het publiek er niks aan vind heeft dat te maken met de kwalilteit van act(band of DJ) en niet met wat voor een act het is.

Algemeen :
                  Het is aan de band om het publiek tijdens hun gedeelte te vermaken, op hun manier. Sommige bands vinden het geweldig als het publiek danst, en andere bands willen graag de complete aandacht van hun publiek. En als dat niet aanslaat bij het publiek is het de verantwoordelijkheid van de band. Maar net als dat een DJ het niet fijn zal vinden als de band door zijn laatste nummer heen al begint met spelen, moet een DJ ook de band zijn set netjes laten afronden, en niet door hun muziek heen gaan. Afkondigen kan natuurlijk altijd. Verder geef ik met mijn eigen band (disco of hardrock-tribute) altijd een setlist aan de DJ, zodat je niet in elkaars nummers weg staat te spelen. Punt blijft wel dat dat een DJ over het algemeen iets flexibeler is in zijn set, en hij dus vaak zijn show zal moeten aanpassen. En wat die DJ dan verder doet met de zaal is aan hem.
                  Bijna klaar. Nog 5 minuutjes ...

Comment

• pilot
                    • Nov 2003
                    • 267

Volkomen mee eens de DJ is inderdaad flexibeler en ik vind dus dat de DJ zijn set makkelijker aan kan passen als de band
                    master-qsc en de rest

Comment

Working...