Versterker skytronics

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paallo
    • Feb 2004
    • 8

Versterker skytronics

Hallo medemensen,

Ik heb een versterker van skytronics 2x 500 watt. Nou heb ik laatst mijn boxen opgeblazen van 300 watt. Kan iemand mij adviseren wat voor een boxen ik moet aanschaffen. Zou de Dap Audio MC15 iets voor mij zijn.
    Paallo
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

500watt rms bij welke impedantie? wat waren die vorige boxen( welk merk, 300watt bij welke impedantie???)

beetje meer info graag.

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• paallo
      • Feb 2004
      • 8

Sorry, 4 ohm. De boxen waren waren 300 watt en dat waren niet al te dure pa boxen met 3 tweeters erboven, geloof dat het 12" bas was.

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

je versterker levert dus 2*500watt rms bij 4 ohm. Bij 8 ohm zal dat dan ongeveer een 250 watt rms zijn.

jij zoekt dus een box die 250watt rms kan verwerken bij 8 ohm.

Dan is natuurlijk de vraag, wat wil jij ermee aanvangen? disco, of alleen als topje, op je kamer en en kleine feestjes????

een mogelijke aanrader is deze: http://www.licht-geluid.nl/shop/detail.aspx?ID=15

valt goed mee in prijs en zijn prijs/kwaliteit zeer goed. Mogelijke varianten hierop van andere merken zijn natuurlijk ook een optie, de keuze is echter aan jouw.

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• paallo
          • Feb 2004
          • 8

ik draai wel eens in een wijkcentrum cq sportcafe. Aantal mensen is maximaal 150 man. Dus de Dap Audio MC15 worden dus afgeraden, terwijl die goedkope 300 watt boxen een aardig geluid produceerden. Alleen ik maakte een foutje door de volume iets te hoog te draaien en daar kon die dus niet tegen.

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2138

citaat:Aantal mensen is maximaal 150 man
            ja dat is al een behoorlijk aantal. dat ga je dan toch niet redden met 2 van die boxjes.
            nu ja hangt er vanaf, het hoeft allemaal niet zo hard he.

foutje heb je niet echt gedaan denk ik, het opgegeven vermogen van die boxen is gewoon niet juist.je versterker levert 300watt rms bij 8 ohm en je boxen zijn ook 300watt(??)bij 8 ohm. waarschijnlijk zal die 300watt van die boxen wel het max vermogen zijn, dus ligt de rms waarde ergens rond de 150watt. Dat verklaart dan waarom dat je die boxen heb opgeblazen.

mvg
            ronny
            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• test12
              • Jan 2003
              • 901

citaat:ja dat is al een behoorlijk aantal. dat ga je dan toch niet redden met 2 van die boxjes.
              nu ja hangt er vanaf, het hoeft allemaal niet zo hard he.
              Dat gaat best. Alleen luisteren naar diegenen die om zachter vragen en diegenen die het harder willen zeggen dat er ook mensen zijn die het nog wel zachter willen (creatief omgaan met je mogelijkheden, meer is mooi maar niet altijd haalbaar).

m.v.g. Herman

Comment

• paallo
                • Feb 2004
                • 8

Stel ik koop dus die Dap mc15's. En dan die versterker erbij, is het geluid dan goed of moet ik die hoorns vervangen want die schijnen niet echt goed te zijn. Als ik dus een box opblaas gaan dan die hoorns er het eerst eruit of gaat de basbox dan ook meteen mee. Ik heb er nog niet zoveel verstand van. Of kan ik nog mijn oude boxen repareren.

Comment

• Max
                  • Feb 2003
                  • 680

hmm...skytec die 2x 500watt leverd... laat me raden ... Pa 2500 ?
                  Heb m zelf ook gehad en 2x 500 (op 4 ohm) haalt ie NOOIT

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

citaat:Geplaatst door Max

hmm...skytec die 2x 500watt leverd... laat me raden ... Pa 2500 ?
                    Heb m zelf ook gehad en 2x 500 (op 4 ohm) haalt ie NOOIT
                    nee, daarom is de jele meuk ook opgeblazen...

Comment

• Michael
                      • Nov 2002
                      • 643

Tp. Wil je serieus genomen worden verkoop die skytech versterker. Erger kan gewoon niet. De meeste nieuwere budgetversterkers hebben allemaal clip limiters dat lijkt me best wel handig voor jou + kan je rustig die mc-15 kopen en die hoorn heel laten maar gooi er:
                      1. Niet teveel vermogen op
                      2. Laat de versterker niet clippen

Als je dat niet doet dan komt dat wel goed. Maar 150 man met twee mc-15's dus never nooit zelfs al is het voor achtergrond. Die kastjes produceren gewoonweg niet genoeg herrie voor zoveel mensen

Comment

• paallo
                        • Feb 2004
                        • 8

Hier staat zo'n setje wat ik ongeveer heb, alleen is mijn versterker zwaarder en zit er een nog meer uitgebreidere mengpaneel bij. En wat is clippen?

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3148

Ik neem aan dat je de afbeelding bedoelt... Alleen een flightcase maakt nog geen set!

En clippen is zeg maar de versterker een te hoog signaal sturen. Ik ben het met Michael eens, zie af van skytronic. Alleen maar vervelende ervaringen mee gehad tot dus ver en bovendien erg duur.
                          De ADJ speakers waar Ronny over sprak zijn goed genoeg voor jouw doeleinde, daar zou ik ff verder naar kijken.

Comment

• DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

Ik heb zelf ook nog een PA2500 versterker staan, ik doe hem wel weg omdat je toch naar beter toe moet, maar dit betekend niet dat hij slecht is.
                            Als je weet hoe je ermee om moet gaan is er niks aan de hand, zit hier gewoon netjes in case net als (hoop ik) iedereen zn amp's in cases heeft.
                            Het enige probleem wat ik met skytronic/skytec heb gehad is met mijn eerste mengpaneeltje, was zo basic als de pest, 5 schuiven en dat was het dan wel weer, daar is 1 ingang van kapot. Ik kon kiezen of zo'n zelfde kopen of voor 100 euro meer een dx1000, nou ben ik gelukkig met de behringer .
                            Maar nogmaals die PA2500 is als je weet wat je doet gewoon erg leuk om mee te beginnen, en ga nou niet beginnen van als je pro ovr wilt komen moet je beter nemen, sowieso zijn er al weinig mensen die bij mij mn cases in kunnen kijken en zijn ze dat ding daar zitten dan weten ze als nog niet wat skytronic is en vinden het al stukken beter dan een huiskamer versterkertje.
                            We're ready to party, are you?

Comment

• paallo
                              • Feb 2004
                              • 8

Ik heb het ff nagekekn, maar ik heb dus een ETP M10X Mixer een ETP Jumbo MK11 dubbele CD speler en een Pro1000 versterker. Kan iemand mij ook zeggen of dat een beetje normaal spul is. En wat is bridgen (en dan bedoel ik niet het kaartspel)

Comment

Working...