denon vs pioneer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • triple x
    • Nov 2003
    • 10

denon vs pioneer

denon presenteerd zijn nieuwe mixer in europa.

het lijkt mij alvast een serieuze anval op de pioneer mixers. alleen vind ik deze al veel beter wat de functies en het uitzicht betreft. heeft o.a ook a een ingebouwde usb-poort. hopelijk klinke ze ook beter.
  • DJ_Robin
    • Jul 2001
    • 610

Ziet er netjes uit , wel heel erg de layout gepikt van een 5/600 van pioneer maar wel netjes.

Ik ben benieuwd wat deze gaat doen.

M.V.G
    EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• Contour
      • Feb 2001
      • 1018

Dat zal niet zo moeilijk zijn, de Pioneer mixers klinken echt helemaal nergens meer naar als je ze een beetje in het rood stuurt. Als je een beetje gevoel hebt voor mooi geluid dan zou ik nooit een Pioneer aanschaffen!

MVG Contour

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

en de kopietjes van pioneer blijven maar komen. Hopelijk vervormt deze niet zo rap dan kan het misschien nog wat worden.

Ik ben niet zo voor dat digitale gedoe, geef mij dan maar een rodec/dateq/...[^]

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• gohan
          • Nov 2002
          • 30

Hoe staat het gesteld met de geluidskwaliteit van deze Denon.Heb mijn djm-600 daarom verkocht.Is dit een goed alternatief of......(toch een A&H)

Comment

• Wout Laenen
            • Sep 2000
            • 102

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar de eerste reviews beginnen hier en daar op te duiken, ook hier: http://www.new-line.nl/forum/read.asp?t=5417&p=8

Volgens mij gaan ze Pioneer hiermee echt pijn doen. De Denon heeft gewoon nog meer functies en mogelijkheden dan de Pioneer voor minder geld, en is nog klaar voor de toekomst ook (USB-aansluiting).

mvg

WL

Comment

• shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

wat kun je eigenlijk met die usb aansluiting die op die denon zit??

ding op afstand besturen ofzo...??
              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Thix
                • Jan 2004
                • 99

Jullie spreken hier wel over de Pioneer mixers die reeds een tijdje op de markt zijn he. Dus kan je nu wel een mixer in elkaar steken die de mankementen van de ander niet heeft en nog paar leuke nieuwigheden erbij steken. Iemand de nieuwe mixers gezien van Pioneer? Als voorbeeld misschien de DJM-909. Deze vind ik qua look wel geslaagd.

Comment

• DJ_Robin
                  • Jul 2001
                  • 610

DJM 909 ziet er eluk uit , maar is een battle mixer , maar 2 faders voor de meeste drive-in shows en verhuur bedrijven gaat deze micer al zeer snel afvallen denk ik. De DJM 909 is meer bedoelt voor de scratch DJ's naar mijn menig. Als je bijvoorbeeld 2x cd 2x sl hebt ben je al aan het switchen , ikzelf heb daarnaat regelmaig ook nog 1 of 2 md staan , ik zit met m'n djm 600 dus ook al te switchen.

M.V.G
                  EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• Thix
                    • Jan 2004
                    • 99

Klopt inderdaad. Is de Rodec natuurlijk wel subliem in kwestie van aansluitings mogelijkheden. Maar de effecten van de DJM909 zijn wel subliem vind ik persoonlijk. Zouden deze in een DJM-600 moeten steken.

Comment

• triple x
                      • Nov 2003
                      • 10

de usb poort op de denon dient o.a om later nieuwe effecten te downloaden en op het paneel te zetten. dus men kan zelf kiezen welke effecten men er op wilt.

Comment

• Sjörske
                        • Jun 2003
                        • 55

Ik heb het geluk dat ik vlak bij de grote baas van djgear.nl woon, en deze heeft mij de Denon DNX 1500 meegegeven om uit te proberen. Ook heb ik nog een djm 500 meegekregen om te vergelijken. De Denon is stukken beter als de pioneer op vrijwel alle punten. Ook de geluidskwaliteit is stukken beter. Binnekort komt er een review van mij op djgear.

Comment

• dabassman
                          • May 2003
                          • 172

Sorry dat ik het zeg maar wil ook ff mijn mening geven. Ik vind hem totaal niet op een djm lijken. Ik vind hem meer op een bedieningspaneel van een of andere starwarsfilm lijken. Om eerlijk te zijn. IK ZOU HEM NIET EENS HOEVEN!!!!

Bas Hoooooooooooooooooooooooooooooii
                          Door werken bolle je staat weer met je handen in je zakken!!!

Comment

• DeAl
                            • Dec 2003
                            • 114

Hey,

Kan iemand eens meer details geven waarom de geluidskwaliteit van een Pioneer DJM-500/600 minder goed zou zijn? Ik heb zelf een DJM-500 en ben er heel tevreden over. Maar ik gebruik hem dan ook niet om te oversturen. Ik zie maar al te vaak DJ's die continu in het rood gaan omdat het steeds luider moet. Dan ben je dus wel verkeerd bezig! Daar dient de gain op de eindversterker voor.

Alain
                            The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• gohan
                              • Nov 2002
                              • 30

Ja hoor dat kan ik wel.Ik heb 2 weken geleden mijn pio-600 verkocht omdat ook ik hem niet goed vond klinken.De effecten werd ik ook beu.Mijn mixsetjes neem ik normaliter digitaal op en luister ik daarna via de koptelefoon weer af(Ik zit namelijk nog in de oefenfase qua mixen.)Ik merkte dat ik tijdens het mixen en daarna het afluisteren moe van het geluid werd(geen goed teken als je oren gaan irriteren)Heb inmiddels mijn pio ingeruild voor de xone-62 van A&H ,en moet zeggen dat dit vele malen beter klinkt.Je moet de 2 mengtafels maar is naast elkaar proberen dan begrijp je wat ik bedoel.Ik draai voornamelijk nog thuis en vond het zonde van mijn overige apparatuur om mijn muziek te beluisteren via dit mengpaneel.De DJM was als het ware de zwakste schakel!

Groet,Gohan

Comment

Working...