Hoofdtelefoon versterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ben SE
    • Jan 2004
    • 17

Hoofdtelefoon versterker

Hoi,

Ik heb een NUMARK CDN18 dubb. CD speler. Deze sluit ik aan op mijn mengpaneel,kan ook op een gewone huis-tuin-en keuken versterker, maar ik heb geen PFL op de inputs. Nu dacht ik om tussen de CD speler(s) en de mixer en versterker(tje) met hoofdtelefoon aansluiting te maken. Heeft iemand hier ervaring mee ? Of misschien een andere oplossing. Buiten het kopen van een ander mengpaneel natuurlijk.

Groetjes Ben

• DJ_Snaky
    • Sep 2002
    • 272

jah ik heb zoiets vroeger ook ooit gedaan.

uitgang van de cdspelers gesplitst:
    (gewoon een kabeltje aan elkaar geknoopt)
    linker cd speler --sterio>> mengpaneel
    linker cd speler --alleen linker kanaal>> huis tuin en keuken versterker in de "aux" in aleen het linkse kanaal

rechter cd speler --sterio>> mengpaneel
    rechter cd speler --alleen rechter kanaal>> huis tuin en keuken versterker in de "cd" in aleen het rechtse kanaal

zo kon ik met m'n versterker in mono stand wisselen tussen voorluister kanaal met de CD / AUX knop.
    en in sterio stand met de balansknop wisselen.

werkte dus heel handig, je hebt aleen zoveel kabeltjes ey
    [:D] zin in een feestjuh [:D]
    <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>

Comment

• Ben SE
      • Jan 2004
      • 17

Bedankt voor je reaktie DJ Snaky. Maar er moet toch iets simpelers te vinden zijn.
      Misschien hebben electronica hobbyisten nog een ideetje ?

Comment

• jeroenw
        • Dec 2003
        • 216

Jawel hoor, is niet zo heel moeilijk als je kunt solderen, kijk maar eens op internet bij koptelfoon versterker en je moet het dan wel netjes doen:

......................|-----------[opamp]----&gt;koptelefoon versterker
        --In (CD)--&gt;[opamp]---|-----------[opamp]----&gt;uit naar mengpaneel

ps de puntjes zijn alleen opvulling (loze spaties mogen niet) dus je moet ervoor zorgen dat je het signaal bufferd om te zorgen dat je een net audio signaal je mengtafel instuurd.

Maar ik vind geen PFL op een versterker errug slecht (niet aan jou maar aan de maker van het mengpaneel)

greetz
        Jeroen
        \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

Working...