Setje voor klein feestje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daanjo
    • Jul 2003
    • 23

hallo g4ce,
    Zijn dat de oude speakerkasten van de Luc.Of is dat de nieuwe versie met de 18G50 ?Ik heb met de oude versie een fuif gespeelt van ongeveer 150 man . Heb geen probleem gehad. Met de nieuwe set,zeker geen probleem. De versterker die erbij gehuurd wordt,is een QSC PLX .Alleen ,zou ik nog een tweede fourbar met par 56 bijzetten.
    Ik ben ook van de omgeving )

Comment

• DJ Frenk
      • Nov 2003
      • 15

G4ce

Qua geluid zal je het wel gaan halen, maar het licht is een beetje weinig, koop of huur nog een paar lichteffecten erbij!

ff offtopic wat is je ervaring met het jb smart moon system?

Greetzz
      Frenk

Comment

• g4ce
        • Dec 2003
        • 12

Dat smart moon system is voldoende voor de doeleinden waar ik het voor gebruik (kleine feestjes) maar als je boven de 200 personen gaan doe je er best aan scan of MH te gebruiken. Het enige wat er tot nu toe is mee misgelopen is dat JB een kapot lampje had meegeleverd. Maar heb er direct een nieuw voor gekregen.
        vinyl rules !

Comment

• Kingafric
          • Sep 2003
          • 33

@Daanjo, welkom; Ik ben ook van jullie omgeving.

Comment

• jeroenw
            • Dec 2003
            • 216

citaat:Geplaatst door AJB

Hehe... Ben danwel geen geluidsman maar 1 ding weet ik; wattage zegt niets over het vermogen... Wattage= opgenomen vermogen... Het gaat om het rendement Ben wel met John eens dat geluid vandaag de dag veel te hard gaat... Moet als licht-typ vrijwel iedere show oordoppen in...[)]
            kuch kuch

ff voor de goede orde, wattage is een niet bestaand iets, vermogen is de term en uitgedrukt in Watt,
            hoeveel weeg jij heb jij een kilogramage of een gewicht?
            en jou auto haalt dan ook een kilometrage van 120

juist
            \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• Pino
              • Jul 2002
              • 390

Om nog even op Sotec terug te komen: ik woon niet zover van dit bedrijfje vandaan, en heb ook al verschillende show's met 1 of meer van hun set's gedaan.
              Los van wat de prijzen zijn (die ken ik niet ): mooi geluid, zeer drukvol zonder echt agressief te zijn en vooral duidelijk.
              Voor een verjaardagsfeestje van 150 man moet een enkel setje toch voldoende zijn, voor live werk zou ik een dubbel setje zetten voor datzelfde publiek.
              Groetjes,
              Pino

PS: doe de groeten aan Luc!
              Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

jaja jeroenw...you see my point... Snap wel dat verwoording niet helemaal juist is, maar de kern van het verhaal lijkt me toch wel duidelijk...

en mijn auto haalt met gemak een kilometrage van 180 hoor
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• jeroenw
                  • Dec 2003
                  • 216

ja je verhaal is wel duidelijk ik vind het alleen zo irritant als mensen termen gaan gebruiken die op nix slaan, en helemaal erg is het als mensen dan ook nog eens beweren dat termen als amerpage, wattage, voltage en zelf ohmage (spreek uit: oom maazje) de officiele termen zijn... meestal stop ik dan maar en geef ze gelijk... je wint dat toch niet

maar goed you'll get the point

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Ik begrijp je ergernis wel Zal voortaan beter opletten [] Maar jah...ben geen electrotechnicus, dus zal zo af en toe wel verkeerde termen gebruiken he [:I]
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3148

citaat:Geplaatst door jeroenw
                      hoeveel weeg jij heb jij een kilogramage of een gewicht?
                      Officiƫel gaat gewicht in Newtons, de massa is in kilogrammen [)]

En over dat het geluid veel te hard gaat bij sommige drive-ins ben ik ook mee eens. Vooral de jongeren die net zijn begonnen, die zelf ook harde muziek gewend zijn (zo is de jongerengeneratie nu eenmaal)
                      Omdat ze het dus gewend zijn, zetten ze de muziek bij de 'ouwe lullen-feestjes' vaak ook hard. Helaas ben ik het eerste jaar zo ook begonnen, maar k leer snel [:I]

En over de opstelling die g4ce heeft opgemaakt (toch nog iets on-topic ):
                      Ik zou er nog 1 4-bar erbij doen, anders zelfs nog 3 als het kan.
                      2 extra mushrooms is ook nooit weg. Dan weet je cker dat je weinig te kort komt aan licht die avond.

Suc6,
                      Jurjen

Comment

• jeroenw
                        • Dec 2003
                        • 216

dju... ik moet je gelijk geven
                        maar we dwalen ernorm off-topic

greetz
                        jeroen

Comment

• denkomieken
                          • Jan 2004
                          • 111

citaat:Ik maak die afspraak ook altijd met de klant. Maar meestal als ik dan op locatie ben en al het volk binnen is zet ik de muziek aan en dan laat ik de klant bepalen of ie harder of zachter moet.
                          Ik ben het dus volledig met MSSS eens.
                          Ikzelf doe soms mee(klank) bij een grote carnavalvereniging en als die mannen een biertje binnen hebben kennen ze maar een zin "kan het nog een tandje bij".

besluit: het volume zal de klant wel bepalen en geloof me ze laten het wel merken of het te luid of te stil staat. Dus moet je kunnen verminderen maar ook vermeerderen.

Ik zou de raad meegeven dat je toch een kleine meerwaarde kan leveren (geluid dus) indien de occasion het toelaat.

een ding is zeker: je kan niet voor iedereen goed doen!!!!
                          ik zeg altijd--> geen klank zonder drank

Comment

• skylineshow
                            • Oct 2003
                            • 71

Ik snap niet dat dat allemaal nodig is voor zo'n feestje. Wij draaien zelf zulke feesten met een 2x250watt (nu zegge watt's wel niets maar moet het toch ergens mee aanduidden) peavy setje, en ook nog nooit tekort gekomen.
                            Op zulke feesten hoeft het vaak (zoals velen hier al zeiden) niet knoerdhard te gaan, maar een mooi geluid.

En idd, laat je opdrachtgever bepalen wat het volume van de muziek is, dit werkt zowiezo makkelijk voor jezelf, omdat je mensen kan doorsturen als ze komen vragen of het zachter kan, het commentaar word dan niet meer bij jou gelegd.

Wat licht betreft is het idd een beetje aan de krappe krant, ik zou er zowiezo nog 1 balk parren bijdoen.

Comment

Working...