Dateq- Pioneer mengtafel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Barthezz80
    • Aug 2004
    • 365

    #16
    citaat:Geplaatst door djroyS

    de djm serie van pioneer is gewoon wat meer van nu. Dateq is gewoon de top maar de features van pioneer zijn gewoon toppie

    eigenlijk met die bpm counters en die effecte zou je haast zegge dat dit prachtig is voor de luie dj. Maar het mixen kan er wel beter op worden met die bpm counter maar wel onnodig.
    ik vind het ook onnodig al die trucs enzo als bpm-counters op dj-mengpanelen, sterker nog ik ben een groot voorstander van de analoge shit, dus gewoon ouwerwets 2 technics sl draaitafels en een dateqje, je merkt dan ook snel genoeg wie kan mixen en wie niet!(lol)
    Bart

    Comment

    • DeAl
      • Dec 2003
      • 114

      #17
      Toch leuk om te zien hoe snel een topic met nog maar eens Pioneer vs. Dateq verhit raakt (dit topic startte in 2001...).

      Ik heb dus een DJM500 en ben er heel tevreden van. De beatcounters gebruik ik enkel als indicatie om te weten aan welk tempo een track draait. Van al m'n vinyl en de meeste CD-tracks heb ik de bpm gemeten (met chronometer, geen beatcounters) zodat ik snel weet wat ik erna kan draaien.
      De effecten op een DJM kunnen een track net dat ietsje meer geven, maar je moet ze niet te vaak en te lang gebruiken.
      Iedereen die 2 Many DJ's eens aan het werk gezien heeft, weet wat er uit zo'n DJM te halen valt.

      Over de Dateq ga ik me niet uitlaten want ik heb er nog nooit mee gewerkt. Je ziet ze trouwens zelden in België (Nederlands fabrikaat?). Wat me al niet bevalt zijn de 100 mm lange faders. Voorheen had ik ook een mixer met ALPS faders van 100 mm en voor het DJ werk vind ik dit niet handig omdat je soms snel wil faden/switchen.

      Als je twijfelt tussen deze 2 toestellen: gewoon proberen, dan kom je er zelf wel achter wat jou het beste ligt.

      Alain
      The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

      Comment

      • Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

        #18
        Waar je al mee moet beginnen is de rode ledjes in de vu te vervangen voor groene, naar mijn ervaring met techno en house Dj's is hun IQ van dergelijke hoogte dat wanneer er dan behalve groene ook nog eens rode letjes gaan branden, ze het niet meer kunnen bevatten. en minder input geven ze het ding toch niet, dus als we de rode ledjes nou voor groene vervangen, wennen ze mischien aan het verschijnsel, "de mixer in het groen houden".
        maar alle gekheid op een stokje, de discussie is natuurlijk al ongeveer 500 keer gevoerd. het probleem met dateq vindt ik dat de meeste Dj's pioneer willen. Je kan 100 keer vertellen dat rodec of dateq beter is, maar ze willen gewoon Pioneer.

        Nu moet ik zeggen dat ik niet vindt dat die pio's onvoldoende scoren want bij mij lopen ze allemaal top, maar als ik de kans krijg neem ik liever een dateqje.

        maar, ieder zijn smaak, probeer het gewoon uit, en huur er van beiden eerst eens 1 en oordeel zelf
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

        Comment

        • denkomieken
          • Jan 2004
          • 111

          #19
          dat dateq (of rodec) de beste zijn is duidelijk maar je in vorige posts werd er al aangehaald van ja de dateq heeft troeve faders en de pioneer niet. Er zijn dj die liever troevere faders hebben dan zo'n faders die je kunt voortblazen zoals die van pioneer. Persoonlijk geef mij maar wat stroevere want zo weet je tenminste dat je iets in je handen hebt buiten pioneer jah is niet dat. Het pioneer verhaal is zoals de sm58 he iedereen kijkt naar iedereen en zo begint het dus tiesto draait met pioneer dus die zal wel goed zijn, die gebruikt een sm58 dus deze is goed maar het mag geen Beta sm58a zijn. enz.
          luister en oordeel zelf is dus de boodschap. Persoonlijk zijn de formula sound mengtafels ook zeer goed maar niemand kraait hierom omdat niemand ze kent laat staan gebruikt. op dj vlak dan he. enz

          grtz
          ik zeg altijd--> geen klank zonder drank

          Comment

          • Iko
            • Feb 2002
            • 766

            #20
            DJM is leuk tafeltje, vanwege de kortefaders en de FX er op. Verder is het qua geluidskwaliteit een k*t tafel. Zodra er een roodlampje gaat brande hoor je dat ook meteen. Komt bij dat de faders vrij snel schijne te versleiten...

            Dateq is ook leuk, maar veel DJ's willen korte faders. Als optie probeer ik dan wel eens Rodec met een FX bak erbij. Of een Formula Sound.

            Comment

            • denkomieken
              • Jan 2004
              • 111

              #21
              mischien de ppd9000 van numark is ook wel leuk om mee te draaien.
              leuke faders en liquid vu's en mooi design.
              maar rodec en formulasound en dateq rulen toch.
              grtz
              ik zeg altijd--> geen klank zonder drank

              Comment

              • Roland
                • Jan 2001
                • 480

                #22
                Heb vorige week meer met een Pioneer 600 mogen draaien,

                Niet echt relaxt, het enige relaxte is de korte fader ten opzichte van een Dateq. Maar je moet zo'n ding maar eens uit het rood zien te houden. Gelukkig zat er nog iemand achter met een front mix die het volume regelde.

                Maar vind alleen dat de hooftelefoon zo zacht gaat in het groen, en als je hem in het rood stuurt vervormt die gelijk.

                Doe mij maar een Rodec.

                Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

                Comment

                • hansje
                  • Jun 2003
                  • 40

                  #23
                  citaat:Nee nog niet mee gewerkt nee. Maar ik dacht van ja als je de Dateq even in het rood duwt zit zijn uitsturing wel een pak lager dan dat je de Pioneer helemaal in het rood duwt. Achja wat maakt het uit. Ieder zijn mening.
                  Dat is geen mening , dat zijn harde feiten.

                  En hoe wil je dat als referentie gebruiken ? Als er iemand is die mij de zin kan uitleggen van +14 Db uitsturen terwijl dat apparaat bij + 6Db al dik in de zeik gaat....
                  Als het erom gaat om ook zachtere opnames harder uit te kunnen sturen, kun je je beter afvragen of de aanwezige p.a installatie wel toereikend is. Bovendien hanteer je toch altijd een minimum drempel zodat ook zachte opnames harder uitgestuurd kunnen worden ? (om over harder kunnen maar te zwijgen, maar dat is een andere discussie).

                  Ik denk dat de dames en heren van Pioneer dit soort fora aandachtig volgen en binnen niet al te lange tijd komen met een opvolger van de 500/600 die betere techniek heeft, beter klinkt en een grotere broer die een midi poort heeft (he , waar heb ik dat meer gezien?).
                  en dat ze daardoor een aanmerkelijk hogere prijs moeten vragen.
                  Reken maar dat ze op gebied van de cd spelers ook al aardig moeten inleveren nu er een aantal serieuze concurrenten op de markt zijn (niet in de laatste plaats de technics...).

                  Comment

                  • Roland
                    • Jan 2001
                    • 480

                    #24
                    citaat:Geplaatst door hansje
                    Als het erom gaat om ook zachtere opnames harder uit te kunnen sturen, kun je je beter afvragen of de aanwezige p.a installatie wel toereikend is.

                    Sorry, maar dit snap ik ff niet.


                    Zachte opnames draai ik normaal bij met de gain. Indien deze het doet en niet van een DAP-audio mixer is.
                    Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

                    Comment

                    • jens
                      • Aug 2004
                      • 1067

                      #25
                      ik heb zelf 2x cdj 100 en een djm 600 ben tevrden over deze combinatie. mijn keus voor pioneer was simpele dit kwam omdat het geluids bedrijf waar ik voor werkte aleemaal dj sets had van pioneer. ook kon ik het met redelijk wat korting krijgen..en dat kon ik bij dateq niet

                      Comment

                      • Niek...
                        • Nov 2001
                        • 1094

                        #26
                        How about mic. kanalen? Een pioneer kan er maar 1 inpluggen, een Apollo al twee en de LPM maar liefst 7!
                        <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

                        Comment

                        • Roland
                          • Jan 2001
                          • 480

                          #27
                          citaat:Geplaatst door Niek...

                          How about mic. kanalen? Een pioneer kan er maar 1 inpluggen, een Apollo al twee en de LPM maar liefst 7!
                          boeiend heb er aan 1 of 2 genoeg. We hebben het hier toch over DJ-mixers en niet over een front tafel.
                          Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

                          Comment

                          • Niek...
                            • Nov 2001
                            • 1094

                            #28
                            Hoe interpreteer jij DJ? Tiesto heeft überhaupt geen mic. nodig, en een drive-in DJ die een karaoke doet heeft er pakweg 4 nodig...

                            Pioneer is dus leuk voor Tiesto, een Dateq voor de drive-inner. Daar ging dit topic toch over, right?

                            Lekker kort door de bocht dan...
                            <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

                            Comment

                            • NiekR
                              • Sep 2004
                              • 80

                              #29
                              Je kunt DJ inderdaad op verschillende manieren interpeteren. Een 'hardcore-dj' die constant bezig is met draaien en mixen heeft in principe geen mic nodig. Ben je echter allround bezig (dus ook bruiloften, etc.) kun je wel eens verzoekjes verwachten van mensen die een stukje willen opvoeren en daar dus mic's bij nodig hebben.

                              Als je echter beiden wilt; schaf dan 2 mixers aan! Een battle-mixertje en een mixer met een ruim aantal mic-kanalen. Heb je altijd de goede...

                              Groeten,

                              (andere) Niek
                              Beter de prijs-/kwaliteitsverhouding hoog dan de prijs...

                              Comment

                              • Thix
                                • Jan 2004
                                • 99

                                #30
                                Als je veel input mogelijkheden wenst kan je ook eens naar Rodec kijken, een MX180, MX240,...
                                Zijn ook al jaar en dag veel gebruikte disco mixers. Die volgens mij hun degelijkheid ook al bewezen hebben. Waarom worden de Dateq's eigenlijk eens niet vergeleken met de Rodecs?

                                Comment

                                Working...