Direct Drive Draaitafel Tips.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djbigfoot
    • Jan 2004
    • 6

Direct Drive Draaitafel Tips.

Ik heb twee draaitafels en een mengpaneel, maar ik hem geen idee hoe ik goed kan mixen met platen en zo. Ook heb ik aan de achterkant van de draaitafels een pitch output en een remote start/stop. Wat kan ik hier mee doen?

DJ BIGFOOT
  • - -Niels- -
    • Aug 2003
    • 253

Ik ga niet helemaal lopen uitleggen hoe je moet mixen, want da's gewoon een kwestie van proberen! Maareh; ik ben niet zo thuis op het gebied van platenspelers, maar volgens mij is die remote start/stop voor op een mixer aan te sluiten! (P.S. Forumleden; verbeter 't maar als ik 't fout heb!)

Maareh; hoort dit niet thuis in het newbie-forum???

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

Dingen als platen starten en het hele beatmixen op zich, moet je gewoon vooral uit ervaring leren. Als je een platen-DJ kent, moet je gewoon vragen of hij je op weg wil helpen.

Kep al 1x geprobeerd en kan je zeggen: platen zijn moeilijk om te leren!!! (maarja dat ben ik weer [])

Over de remote plug. Er bestaan mixers met naast de crossfader een "start/pauze"-knop. Die moet je verbinden met de remote van een platen- of cd-speler.

Pitch output is nieuw voor me...

[edit] Niels, blijkbaar reageerden we tegelijkertijd []

Comment

• test12
        • Jan 2003
        • 901

Het fenomeen pitch output op draaitafels is voor mij ook nieuw.
        Terwijl dat de beitel groef sleep systemen helemaal van mijn tijd waren.
        Wat voor draaitafels zijn het, merk type?

m.v.g. Herman

Comment

• djbigfoot
          • Jan 2004
          • 6

Het zijn van het merk JB PRO Direct Drive draaitafel High Q 30D Zilver en ze komen van licht en geluid. Ik maar een direct drive genomen, want ik heb een keer gehoord dat een belt drive niet zo handig zijn.
          Hierboven staat een plaatje van de draaitafel.

Comment

• test12
            • Jan 2003
            • 901

Klopt het is inderdaad een pitch output.
            De bedoeling zal zijn dat je er een uitlezing achter plaatst, zodat je de controle hebt over afwijkende pitch. In combinatie met de beat op de plaat en de gewenste beat kun je dan de benodigde pitch instellen en aflezen.
            Ben geen DJ, iets anders kan ik me niet bedenken.

m.v.g. Herman

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

topic moven naar dj-gear?? Newbies???

Comment

• Madmike
                • Jul 2003
                • 70

wat ook kan zijn is dat je pitch out voor een leuk apparaatje is (ben de naam vergeten), een 19" rackmount apparaat dat je pitch "unpitched"...
                opnieuw: snelheid wordt wel hoger omdat jij de pitchschuif omlaag doet, maar de frequenties worden niet mickey-mouse achtig, ze blijven frequentie aanhouden. zoals het "master tempo" idee op de pioneer cd-players. eigenlijk stretch je de muziek dan.

dat je directdrive hebt gepakt is helemaal ok. zo gauw als je EEN keer een plaatje wilt cuen met een beltdrive weet je waarom. (duurt veel te lang met op tempo komen)

als je meer info wilt over beatmixen wil ik je wel een lange mail schrijven om je op weg te helpen, ik doe t al 4 jaar met heel veel plezier...
                leeft muziek voor mij of was t toch andersom?

Comment

Working...