Buma-Stemra

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • imported_DJ René
    • May 2003
    • 25

Buma-Stemra

Beste forummers,

Ik heb plannen om een drive-in show op te gaan zetten, maar voordat ik hiermee daadwerkelijk ga beginnen loop ik toch tegen zaken aan waarvan ik nog niet helemaal op de hoogte ben. (ben ook nog niet bij de KvK geweest......en daar wacht ik ook nog wel ff mee voordat ik voldoende zekerheid heb) Draai momenteel veelal met gehuurde apparatuur, vandaar dat het me allemaal niet zoveel uitmaakt wat wettelijk wel en niet mag......je moet toch ergens beginnen, nietwaar. Maar al met al loop je toch vaak met geld van de ene naar de andere (verhuurder) persoon te sjouwen. Ennuh da's wel een beetje frustrerend. Maar goed nu mijn vraag:
    Bijna iedereen maakt tegenwoordig gebruik van muziekdiensten als Kazaa, etc. en brand zelf eigen cd's. Hoe zit het dan met Buma-Stemra rechten als je een drive-in show wilt beginnen en hoe streng wordt hierop gecontroleerd. Kun je gewoon lang leve de lol mp3's downloaden en die gebruiken of moet je een origineel kunnen aantonen?
    Hoop op reacties van jullie. (vooral van drive-in show eigenaren)

Vriendelijke groeten,

René
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Van Harte Welkom!

Join the club zou ik zeggen, maar bovenal, join de zoekmachine...

de zoekfunctie rechtsbovenaan geeft de mogelijkheid om het woordje "buma" in te tiepen.
    Dan zal je bemerkje dat in de 10 jaar historie anderen ook al met jouw actuele vraag te kampen hebben gehad en dat er al een heleboel over geschreven is.

Om een wildgroei van onderwerpen met dezelfde inhoud te voorkomen deze afgesloten door Modje
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...