ploppende dateq apollo?!?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Madmike
    • Jul 2003
    • 70

ploppende dateq apollo?!?

dag jongs!

we organiseren soms in jeugdhuizen party`s waarvoor ik mijn install. beschikbaar stel, tot nu toe heb ik drie keer mijn dateq apollo mixer gebruikt voor t live-mixen, en hierbij is een vreemd propbleem tevoorschijn gekomen bij twee van de drie opstellingen:

probleem: op de gebalanceerde master outs van de mixer komt tijdens t mixen een hele vervelende "plop" over t signaal (kabouters?!?!), over de andere uitgangen is t nauwelijks te merken. het geplop komt naar mijn mening willekeurig, niet specifiek als iemand met de schuiven op en neer gooit, wel als ik heel zachtjes tegen de tafel tik waar alles op staat.

situatie: alledrie de keren waren dezelfde uitgangen gebruikt, (master xlr out naar de afmixer, chinch monitor out naar de monitor, chinch rec. out naar de laptop) alles stond op een houten tafel, met als enige verschil dat op een party de houten plaat waar alles op stond op een laag schuim stond, daar was t probleem niet voorhanden. just for the record: [u]alles</u> van het zaakje geluid afmixen en versterken sluit ik altijd aan op een groep, voor de rest is er op deze groep [u]niks</u> aanwezig, over de monitor en op de opnames is geen plop te horen...

naderhand: nu is het natuurlijk een oplossing om een andere out te gebruiken, maar ik kies het liefst voor de gebalanceerde (jullie weten wel waarom). hier is er jammer genoeg maar een van op deze mixer. als ik de mixer op mn slaapkamer aansluit zoals op een party (zonder eindtrappen en ander zwaar materiaal), merk ik niks van het probleem, ook niet met tikken tegen de tafel.

irritatie: jullie begrijpen wel dat het een bijzonder irritant probleem is omdat de limiters de hele avond werken door het verdomde geplop, nog niet te spreken over de klachten die je krijgt over je sound, en een andere uitgang gebruiken, hmmmmmm... ongebalanceerd haat ik dus echt....[}][}][}], daarmee ga ik NIET naar mijn afmixer (uit principe misschien)

help me: ik wil graag weten of iemand al eens eerder en soortgelijk probleem heeft gehad met zijn (of andermas) dateq apollo, het zou een top-of-the-line mixer moeten zijn dus ik vind t een raar probleem dat er een los contact in een uitgang zit (daar begin ik sterk aan te denken) en ik denk dat iedereen wel weet hoe rot t is om een storing als een af en toe optredend probleem te lokaliseren.
    leeft muziek voor mij of was t toch andersom?
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Misschien een optie, om de automatische gate te laten verwijderen? Die staat soms raar af gesteld en zit per kanaal. Als ik me niet vergis is het 1 jumpertje verzetten, om op al de kanalen de gate uit te schakelen.
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Madmike
      • Jul 2003
      • 70

kijk, dit klinkt meteen al heel nuttig. altijd te proberen. is die jumper ergens mee gecodeerd of is t de enige? k heb de dateq nog niet opengehad, niet dat ik dadelijk de verkeerde verprik...
      leeft muziek voor mij of was t toch andersom?

Comment

Working...