scratch functie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Michel_G
    • Dec 2003
    • 376

citaat:Geplaatst door LSD

Ook al eens geprobeerd op de 2100, maar daar vind ik echt niks mee aan te vangen. Paar keer heen en weer en je scratchpunt is helemaal verlopen.
    eigenlijk heb je helemaal gelijk en is die scratchfunctie k.k. (=knap kl*te). Maar moet toch ff mijn dubbele cd-speler verdedigen dacht ik[:I]. voelde als een soort instinct. []

Is weer terug !

Comment

• Overdrive
      • Feb 2002
      • 717

In hoeverre gebruiken jullie die scratchfunctie dan?
      -Gewenste cue punt zoeken, dan erin gooien zoals je bij een plaat doet?
      -Beetje scratchen tussen een plaat door?
      -Alleen spins?

Ben wel nieuwsgierig hoe mensen het gebruiken...

Groeten Joost

Comment

• triple x
        • Nov 2003
        • 10

groot gelijk da ge u cd-speler verdedigt. maar ik ben zelf ook eigenaar van een denon 2100f en vind de scratch functie toch maar nix. ben trouwens vanzin om hem weg te doen en 2 pioneers aanteschaffe.

Comment

• CTD
          • Dec 2003
          • 2

Bij een S5000 heb je een hotdisc knop waardoor je nummer nog 35sec verder blijft spelen nadat je de cd verwijderd hebt. Ik vind btw dat hij zelfs snel laadt. Ook kan de S5000 MP3 afspelen nadat je een upgrade hebt gedaan via een CDR (nog een voordeel t.o.v. van CDJ1000)
          Iedereen zegt dat S5000 ingewikkeld is.) Je hebt ook meer functies dan de CDJ1000. En start, stop verderspoelen en cue is ook maar op een knopje drukken zoals bij pioneer, dus...

Comment

• Roland
            • Jan 2001
            • 480

ik heb afgelopen jaar 2 pioneer 800's gekocht. De laadtijd is iets langer dan bij een 100, maar gaat nog steeds snel. Beter dan een Denon met van de lades.

Er zijn alleen een paar kleine gebreken bij de 800. als je een cd op de kop erinduwt komt die er niet meer uit. Alleen met de eject naald. soms stopt die midden in een nummer (gelukkig alleen bij gebrande cd-tjes).

Wordt tijd dat de software van die dingen herschreven wordt . 1 van mijn spelers is al terug geweest voor software problemen.

Maar de scratch functie werkt goed. Ook veel dj's die alleen met vinyl draaien vinden het een mooi ding.
            Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• triple x
              • Nov 2003
              • 10

toen ik in het begin zei dat de denon sneller laad. dan bedoel ik daarmee de tijd die de speler nodig heeft om de gegevens van de cd te lezen als de cd er in steekt. want ik weet ook dat die lades tijd koste. maar deze tijd die ik bedoel daar vind ik denon de snellere in.

Comment

• Stefke
                • Sep 2003
                • 259

Ik heb de Denon d9000. Niet dat ik veel scratch, lmaar het klinkt wel goed. alleen een backspin klinkt toch totaal niet hetzelfde als met vynil. Backspin op Denon lijkt meer op versneld achteruit zoeken van het nummer.

Jammer want ik hou af en toe wel eens van een goede backspin.

Verder is de D9000 zo uitgebreid, dat het de eerste speler is waarvoor ik de handleiding heb moeten lezen om alles eens te proberen, en dan ben ik er nog niet helemaal uit.
                ah zo dan

Comment

• Mathijs
                  Moderator
                  • Aug 2002
                  • 1353

Is het niet zo dat bij de Denon (vraag me niet welk type) de schijf mee draait, net zoals een echte plaat, en dat de pioneer dit niet doet. Lijkt mij een erg groot voordeel.

Comment

• CTD
                    • Dec 2003
                    • 2

Ja, bij de dn-s5000 en de dn-s3000 draaien de schijven mee, wat meer het gevoel heeft alsof je met vinyl draait.
                    Het is natuurlijk een gadget, maar wel een leuk, ook voor het scratchen heeft het wel normaler gevoel. Je kunt zelfs andere slipmats instaleren die jezelf kan ontwerpen.
                    Backspin en scratchen klinken super, zeker na de upgrade. Die eerste toestellen van denon waren nog niet zo goed qua scratch geluid.

Comment

Working...