bijna alle nieuwe cd spelers worden er mee uitgerust. zelf heb ik de cdj 1000 al volop getest. klinkt zalig het scratchen. maar heeft op ander vlakken wel wat gebreken vind ik. maar zijn er nog spelers die deze norm van scratchen halen. of is pioneer daar de markleider in?
scratch functie
Collapse
X
-
De Pioneer CDJ-800 heeft ongeveer dezelfde scratch, en werkt ook heel lekker.
Die scratch-CD-speler van Gemini heb ik vandaag slecht ff 1x aangeraakt (voor t eerst), maar leek me niet geheel onaardig. Natuurlijk is het niet zo goed als Pioneer, maar misschien is het wat als instapmodel
De Denon CD-spelers werken fantastisch, alleen dan betaal je daar wel voor.
Als je dus op zoek bent naar scratch-CD-spelers... Wat is je budget?Comment
-
Die Numarks zijn zeker zeer leuke spelers , echter hebben deze wel een laatje als ik me het goed herinner. Zit je toch weer dat je ze beschermd in moet bouwen omdat je anders je laatjes er weer afstoot.
Ik werk zelf nu regelmatig met de CDJ-800 en dat is toch echt een lekkere speler. Werkt makkelijk en simpel , de dingetjes die je als drive in DJ niet of veels te weinig gebruik hebben ze er afgelaten en dat zie je dan weer trug in de prijs.
Mag ik vragen wat je mist of gebrekkig vind aan de pioneers ?
M.V.GEV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake ContourComment
-
ik heb de cdj-1000 al meermaals gekregen voor op te spelen en steeds komen de zelfde foute terug. lange laadtijd voor een cd. (zeker ten opzichte van denon). en zelfs de cd's niet terug geven of halverwege blijven steken. dacht eerst aan een fout in de speler. maar het komt dikwijls terug en niet alleen bij mij.Comment
-
CDJ 1000 laadtijd probleem heb ik nog niet van gehoord. Heb laatst met een DN 9000 staan draaien en heb me daar juist weer geergerd aan de laadtijden. Als je er eenmaal aan gewent bent dan hou je er rekening mee , maar ff snel een cdtje wisselen voor het einde van een spelende track zal ik bij een denon niet zo snel doen als bij een pioneer.
CDs die blijven steken heb ik met 2 cdj100sjes die hier staan ook af en toe een probleem mee maar 2e keer eject is dan meestal voldoende.
Heb ik met de 1000 en 800 nog niet meegemaakt.
Tsja , ik vind het scratchen van een pioneer nog niet door een ander geevenaard. Maar een aantal collega's zweren weer bij de scratch van de DN5000s van denon. Ik zelf vind de speler helemaal niet lekker werken maar dat is denk ik meer smaak , en ook mis ik op de denons het mastertempo knopje. Moet wel zeggen dat het draaien met de DN9000 me heel erg mee viel en zeker een erg mooie en uitgebreide speler is (wel ff oefenen voordat je alle functies onder de knie hebt hoor). Maar ja mijn grootste gemis blijft het mastertempo op de pitch.
M.V.GEV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake ContourComment
-
citaat:Geplaatst door DJ_Robin
Heb laatst met een DN 9000 staan draaien en heb me daar juist weer geergerd aan de laadtijden.
citaat:
en ook mis ik op de denons het mastertempo knopje. Moet wel zeggen dat het draaien met de DN9000 me heel erg mee viel en zeker een erg mooie en uitgebreide speler is (wel ff oefenen voordat je alle functies onder de knie hebt hoor). Maar ja mijn grootste gemis blijft het mastertempo op de pitch.
[?] DIe functie heet niet Master Tempo op Denon... maar wel 2x op key drukken totdat ledje flikkert... Key adjust dus
Heb mijn twijfels of je wel met een DN9000 hebt gedraaid.... Duidelijk niet echt op de hoogte...
If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!Comment
-
IDD AXS ik ben niet op de hoogte van de functies van de DN 9000.
Was de 1e x dat ik met deze speler draaide ,aangezien ik normaal altijd met pioneer draai.
Ik vond het draaien zeker fijn en nu ik weet dat er dus wel een soort van "master tempo" op zit[B)] wil ik dus deze speler ook in het lijstje zetten voor aanschaf (ben opzoek naar nieuwe dubbele cdspeler).
En tsja het laden van een cdtje was naar mijn idee langzamer als op de CMX 5000 die ik hier heb staan. Maar kan ook komen omdat ik niet gewent ben eerst op open te moeten druken voordat ik er een cd in kan stoppen [:I].
-
Ahah, paar kenners bij mekaar blijkbaar, dus ideale plek om mijn vraagje te stellen [:I][:I]
Was van plan om een paar DENON S5000 aan te schaffen, maar er is ondertussen een afgeslankte versie op de markt : de S3000, dus nu moet ik weer een keuze maken tussen deze 2, en ik raak er niet uit...
dus als er gebruikerservaringen zijn => laat komen !!!
Wat betreft DENON, PIONEER, NUMARK, etc...
Ben al een 10tal jaar DENON gebruiker en ben dus ook zeker niet van plan om over te schakelen naar pioneer en/of andere merken. Niet omdat deze slechter/beter zijn, maar gewoon omdat het gebruik van de functies toch weer net iets scheelt en dus net iets minder comfortabel werkt in vergelijking met wat je gewend bent. maar begrijp me niet verkeerd, Ik draai wat alles wat ik voor m'n neus krijg, maar vergelijk het met instappen in een wagen met het stuur aan de rechtse kant... t'is toch even wennen
----------------------------------------------
Tja... een uit de hand gelopen hobby is ook een hobby
----------------------------------------------Comment
-
citaat:Geplaatst door LSD
Ahah, paar kenners bij mekaar blijkbaar, dus ideale plek om mijn vraagje te stellen [:I][:I]
Was van plan om een paar DENON S5000 aan te schaffen, maar er is ondertussen een afgeslankte versie op de markt : de S3000, dus nu moet ik weer een keuze maken tussen deze 2, en ik raak er niet uit...
dus als er gebruikerservaringen zijn => laat komen !!!
De S3000 kan mp3's draaien
Ik zou zelf voor de 3000 gaan, aangezien je de functies van de 5000 niet super vaak zult gaan gebruiken vermoed ik, ook vraag ik mij af of het handig is.
De 3000 is geweldig, paar keer mee gewerkt, super spelers, voelt goed aan, al mis ik war torque op het deck, maar verder hulde!!!\"Het is een feit dat spijt bijna altijd te laat komt en nooit optijd\"Comment
-
Ik heb nu de functie digi-scratch op een denon DN-2100F geprobeerd en ben ik niet ontevreden over. Heb het nog niet vergeleken met de cdj-1000 en cdj-800 dus zal het even gaan proberen. Maar zeker voor een dubbele cdspeler (met dus een klein (jog) wheel) vind ik het scratchen niet tegen vallen.Is weer terug !Comment
-
citaat:Geplaatst door triple x
op de denon 2100f kan men niet spreken van scratchen. dit is meer een scratch effect. dat men niet kan vergelijken met het scratchen op de cdj 1000.Is weer terug !Comment
-
Ook al eens geprobeerd op de 2100, maar daar vind ik echt niks mee aan te vangen. Paar keer heen en weer en je scratchpunt is helemaal verlopen.
In de showroom ook even met de 3000 en de 5000 kunnen stoeien, das dan toch heel wat anders !!!
verschil tussen de 3000 en 5000 is dan blijkbaar nog dat je met de 3000 enkel "heen en weer" kan scratchen, terwijl op de 5000 de mogelijkheid zit om enkel de "forward" te scratchen : maw lijkt alsof je elke keer de fader dichtzet bij het terugdraaien van het jogweel.----------------------------------------------
Tja... een uit de hand gelopen hobby is ook een hobby
----------------------------------------------Comment
Comment