sony mdr v 700 reparatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hansje
    • Jun 2003
    • 40

sony mdr v 700 reparatie

Het is weer es raak, weer een koptelefoon met een mechanisch defect, dit keer de mdr v 700 van Sony.
    Weet iemand of de losse onderdelen te krijgen zijn ?
    Het gaat om de 2 busjes die boven de oorschelpen zitten, en aan de andere kant in het scharnierpunt, deze zijn beide gescheurd.(waarschijnlijk is dit ook het meest voorkomende probleem bij deze koptelefoon?) Is het anders fatsoenlijk te repareren ? Wie heeft er ervaring mee....
  • bBINK
    • Aug 2002
    • 87

Gewoon terug opsturen naar Sony.
    Als de koptelefoon nog geen jaar oud is valt deze reparatie binnen de garantie en kost het je niks !
    __________________________________________________ Afknippen langs deze lijn

Comment

• hansje
      • Jun 2003
      • 40

is al ouder dus dat garantieverhaal gaat niet meer, opsturen kan altijd nog maar is dat een beetje in verhouding tegen de (inkoopprijs) van een nieuwe 700 of een nieuwer type ?

Comment

• dabassman
        • May 2003
        • 172

Heb dit probleem al vaker gezien. En heel goedkoop opgelost is gewoon twee ti-ripjes (hoe je het ook mag schrijven) en dan is het opgelost. Hoor het wel als je er wat aan heb.
        Door werken bolle je staat weer met je handen in je zakken!!!

Comment

• bBINK
          • Aug 2002
          • 87

citaat:Geplaatst door dabassman

Heb dit probleem al vaker gezien. En heel goedkoop opgelost is gewoon twee ti-ripjes (hoe je het ook mag schrijven) en dan is het opgelost. Hoor het wel als je er wat aan heb.
          Dit werkt inderdaad goed ..
          Wel 2 per kant
          __________________________________________________ Afknippen langs deze lijn

Comment

• MSSS
            • Jul 2003
            • 365

tenzij je geld teveel hebt dan haal je gewoon een nieuwe. Ik denk dat je als je um terug stuurt je erg veel kwijt zal zijn zodat je of een nieuwe koopt of ti-ripsjes gaat gebruiken.
            oleole ik heb EV :)

Comment

• hansje
              • Jun 2003
              • 40

Kreatievietyt roeleert !!
              Ik was er zelf al mee aan de gang geweest..
              Slangenklem ?? te groot!
              Lijm?? te zwak!
              Houtje Touwtje?? tja..
              Tigh rips?? Eureka (wel zilver spuiten..)
              Heb nog wel naar Sony gebeld, kreeg een prachtige detailtekening toegefaxed zodat ik kon aangeven welk onderdeel ik precies benodigd was. Deze koptelefoon bestaat uit ca. 44 componenten die je allemaal los kunt bestellen. Tot zover hulde voor Sony!!
              Wat weer niet zo goed is, is dat je dit onderdeeltje alleen in z'n geheel incl. hoofdbeugel moet bestellen, terwijl dit ook nog uit allerlei losse onderdelen bestaat, da's dan weer jammer....
              De kosten zouden € 40,- zijn + ca. €6,- verzendkosten.
              Ze zijn er wel achter daar, want dit is het zwakste punt van deze koptelefoon.
              Zo , en nu op naar de volgende storing !

Comment

• splash
                • Aug 2002
                • 342

Ik ken iemand die met dezelfde koptelefoon hetzelfde probleem had.
                Hij had er gewoon gaffa opgeplakt. Dat dit geen geweldige oplossing was bleek wel uit het feit dat hij iedere 5 minuten nieuwe gaffa nodig had....

Comment

• hansje
                  • Jun 2003
                  • 40

Tja, de optie van gaffa had ik zelf op voorhand al verworpen, volgens mij heb je nl. totaal geen "plak" oppervlak, en omdat het geheel alle kanten op moet kunnen draaien (voor/achter/binnen/buiten/onder/boven)
                  Die flexibiliteit(leuk woord[)]) is ook het grootste probleem, in dit busje zit immers het scharnierpunt, vermoedelijk met een soort balletje/veer constructie.
                  Ik denk dat de "kleine tighrap"[?] optie in dit geval de beste is.
                  Die headphones die je af en toe ziet bij de concullega's vooorzien van ijzerdraad of (een andere kleur) tape, zijn niet echt representatief te noemen. Gaat het weer mis dan hoort u het van mij !

Comment

• MSSS
                    • Jul 2003
                    • 365

€ 40 aan onderdelen is idd wel beetje veel. Ik wacht vol spanning af of dat idee met ti-rips gaat lukken
                    oleole ik heb EV :)

Comment

Working...