nieuwe speakerset voor drivein

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RonnieB
    • Jan 2003
    • 9

nieuwe speakerset voor drivein

Ik ben op zoek naar een nieuwe speakerset voor mn drivein, nu heb ik mijn oog laten vallen op de volgende serie's laten vallen:

Fohhn Easysat - 2x 18"sub(FB4), 2x 12"top(FH3combo) - passief
    JBL Mpro 400 - 2x 18"sub, 2x 12"top - passief
    DAP soundmate set 3 - 4x 15"sub, 2x 12" top - actief

de passieve sets komen aan een dynacord 1200 en een 900 te hangen, die heb ik zelf al.

die soundmate set is een beetje de vreemde in de lijst, maar hoor er verschillende verhalen over, dat ie bijna zelfde performance heeft als de lookalike HK set...

wat is hier een goede keuze? (of hebben jullie nog suggesties?)
    ik wil zo ongeveer 1500-2000 euro uitgeven aan een set tops, en iets van 2000-2500 voor de subs...
    Druk zoekend naar een goeie speakerset...
  • RDH
    • Aug 2001
    • 298

De JBL Mpro's heb ik weleens gehoord, klonk wel lekker. Aangezien je zelf 2 prima amps hebt zou ik zeker die DAP soundmate achterwege laten. De eerste set ken ik niet.

Groeten,

Remco

Comment

• pro`d`user
      • Jun 2002
      • 534

Betekende actief niet dat je bij topjes 2versterkers moet gebruiken omdat er geen passief filter in zat?
      Ik heb het altijd moeilijk met dit onderwerp dus zal t wel fout hebben, maar volgens mij is dat zo dus waarom geen actief setje omdat hij al versterkers heeft?
      Barry K.
      Wij werken met EV ole ole
      In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• timescape
        • Oct 2002
        • 328

wat ik altijd verstaan heb onder actief/passief :

actief : versterkers in speakerkasten ingebouwd
        passief : losse versterkers

Maar ik zal het ook wel fout hebben, hoor tegenwoordig ook steeds andere dingen.

Voor het onderwerp : Ken alleen de JBL's. Wij spelen met de 200 serie, en deze bevalt uitstekend. Succes met je keuze !

Groeten Jeroen

Comment

• robert0593
          • Aug 2003
          • 39

actief=ingebouwde versterkers.
          actief gefilterd=een actief filter met aparte versterkers erachter en dit dus liggend aan de filters in je pa set en hoeveel weg je actief filter is. (meestal wordt dit dus weer anders begrepen als ingebouwde versterker (actief))
          passief=filters in kast waar je dus gewoon een versterker aan hangt.

citaat:
          Betekende actief niet dat je bij topjes 2versterkers moet gebruiken omdat er geen passief filter in zat?
          Ik heb het altijd moeilijk met dit onderwerp dus zal t wel fout hebben, maar volgens mij is dat zo dus waarom geen actief setje omdat hij al versterkers heeft?
          Volgens mij zit hier dus een gewoon een versterker ingebouwd!

Verbeter me maar want er zou wel weer helemaal niets van kloppen.
          the vitamusic drive in

Comment

• Overdrive
            • Feb 2002
            • 717

citaat:Geplaatst door pro`d`user

Heet naar mijn idee bi-amp.

Je hebt actieve systemen(kasten met versterkers ingebouwd) en actief aangestuurde systemen (systemen met losse versterkers, aangestuurd door crossovers/processoren)

Correct me if i'm wrong .

Groeten Joost

Edit: Shit Robert is me net voor

Comment

• pro`d`user
              • Jun 2002
              • 534

Ja volgens mij klopt datgene wat overdrive zegt.
              Barry K.
              Wij werken met EV ole ole
              In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• bewap
                • Jun 2002
                • 239

Ik zou niet voor DAP gaan vanwege de lage restwaarde als je het later wilt verkopen, ook al klinken ze misschien goed. Ik zou daarom eerder voor JBL of Fohhn gaan.

Misschien een idee: RV (Ruben) heeft een aantal mooie Production Services LS-2 stacks te koop staan, klinken erg goed en zijn intressant geprijsd.

Comment

• RonnieB
                  • Jan 2003
                  • 9

ok, ff ophelderen over het actief/passief: (en overdrive heeft het correct)

actief: versterker IN de de speakers.
                  passief: geen versterker in de speakers.

bi-ampen doe ik nog niet aan, dat is voor een kleine drive-in show niet echt nodig...

maar bi-ampen is dus bv: 1 topkast, met een hoorn en een middentoner speaker, hierbij hebben ze dus allebei een aansluiting aan de achterkant van de kast, en word dus elke speaker door een aparte versterker in werking gezet.
                  natuurlijk word het signaal voor de versterker wel dmv een crossover gesplit, anders krijgt die hoorn het veel te zwaar, met beschadiging tot gevolg.

weer terug ontopic:

ik heb dus zelf 2 versterkers, een dynacord 1200 en een dynacord 900, resp. 2x600W en 2x450W aan 4ohm.

heb ook een crossovertje, dus alles word voor de versterkers gefilterd.

maar verder niemand ervaring met die fohhn of JBL set? (of iemand nog andere ideeen voor een set voor ongeveer 400-500 man)

Comment

• de kawaman
                    • Dec 2002
                    • 202

Sorry maar denk dat je dan echt wat ander moet, een stevige fuif voor 500 man met 2.1kw word lastig denk.
                    Alle kleuren zijn mooi, als het maar kawagroen is.

Comment

• RonnieB
                      • Jan 2003
                      • 9

citaat:Geplaatst door de kawaman

Sorry maar denk dat je dan echt wat ander moet, een stevige fuif voor 500 man met 2.1kw word lastig denk.
                      versterkers worden waarschijnlijk nog uitgebreid, het gaat me nu even om de speakers...

het mooiste zou wezen als ik een set heb, die ik later nog gemakkelijk uit kan breiden, mochten we een groot feest hebben, huren we exact dezelfde set erbij, om zo wat extra herrie te maken... (en dan kan gewoon de set erbij gezet worden, en blijft ie niet in de schuur rotten... )

Comment

• pascal
                        • Jan 2003
                        • 69

Kijk eens serieus naar Electro Voice Eliminator I en Gladiator!!. Kun je prima met een S1200 draaien.

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

citaat:het mooiste zou wezen als ik een set heb, die ik later nog gemakkelijk uit kan breiden, mochten we een groot feest hebben, huren we exact dezelfde set erbij, om zo wat extra herrie te maken... (en dan kan gewoon de set erbij gezet worden, en blijft ie niet in de schuur rotten... )
                          dan moet je vooral geen fohhn nemen, en geen dap.
                          a dat spul krijg je niet in verhuurland,
                          b als je het al krijgt is het kapot of gemodificeerd.

kijk eens eerst bij je buren, wat daar gemakkelijk bij te huren is, en op voorraad ligt,

en om nou onder iedere vraag een merk te gaan noemen, daar doe ik niet aan mee. Sorry , Pascal.

Comment

• DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

Fohhn kan je niet krijgen in verhuurland??
                            Ken je Heuff Mac?
                            Dat is zelfs erg dichtbij nog bij Ronnie, je woont toch in Nijkerk?
                            En bij die vriend van je woon ik dichtbij, woon namelijk in Leusden.
                            Maar ik zou eens bij Heuff kijken want die verkopen verhuren Fohhn sets dus dan kan je ook eens proberen daar.
                            We're ready to party, are you?

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

citaat:Fohhn kan je niet krijgen in verhuurland??
                              Ken je Heuff Mac?
                              ja , die hebben de rt en rs in de verhuur, niet de easy's ( volgens hun eigen opgave..)

Maar dat was nou precies de strekking van mjin antwoord, kijk bij je buren, en koop wat die op voorraad hebben.
                              Meyer zit altijd minstens nog 80 km van nijkerk. snappie???

Comment

Working...