Lade van DN 2000 MKIII blokkeert

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Staaf
    • Feb 2003
    • 398

Lade van DN 2000 MKIII blokkeert

Hoy;

Ik heb een probleempje met een denon 2000 MKIII. Als ik de cd lade open; blijft ie 9 op de 10 keer halverwege steken. Heb wel de indruk dat dit in rechtstreeks verband staat met de buitentemperatuur. Zou het kunnen dat het 'vet' dat de mensen bij denon gebruiken een beetje stijver wordt naarmate de temperatuur afneemt? Heb het zelfde probleem ook gehad bij een DN2500; nieuw vet opgesmeerd en probleem was over. Bij deze blijkt het niet te helpen. Iemand tips?

Nobody is a virgin; life fucks us all!
  • Dave
    • Jan 2001
    • 757

Als je het laatje tegenhoud, kost je dat 'veel' kracht. Als je het laatje zonder problemen tegen kunt houden, zal het snaartje van het laadmechanisme vervangen moeten worden. Als je handig bent doe je dit zelf binnen een kwartier, je moet alleen de goede maat moeten vinden.
    U x I = Boem.

Comment

• MC Party
      • Sep 2003
      • 481

Dit probleem heb ik ook.
      Meestal de eerste keer dat ik de lade open komt hij(meestal bij koud weer) maar tot de helft naar buiten. Wanneer je hem dan de volgende keer iets omhoog houdt gaat ie wel weer helemaal open. En meestal daarna ook, wil hij dan nog niet open dan herhaal ik het hierboven genoemde nog een keer.

M.v.g Highlander
      Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• MatthiasB
        • May 2003
        • 674

bij mij is het bij de mk2 dat nadat de lade volledig opengaat ze gewoon vanzelf wee sluit

het ding krijgt zen eigen leven precies
        NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• Dave
          • Jan 2001
          • 757

Dat is meestal te verhelpen door de eindschakelaar iets bij te stellen. Heb dat ook gehad met een aantal sony CD-spelers.
          U x I = Boem.

Comment

• Staaf
            • Feb 2003
            • 398

citaat:Geplaatst door Dave

Dat is meestal te verhelpen door de eindschakelaar iets bij te stellen. Heb dat ook gehad met een aantal sony CD-spelers.
            Waar kan ik die vinden dan?

Comment

• Staaf
              • Feb 2003
              • 398

Heb hem al gevonden; denk niet dat daar iets mis mee is. Heeft volgens mij te maken met de temperatuur van het vet; heeft de hele avond goed gewerkt. Heb net cd speler gedemonteerd en alle vet verwijderd en nieuw vet gebruikt; we zullen wel zien.

Comment

• MC Party
                • Sep 2003
                • 481

bij mij is het bij de mk2 dat nadat de lade volledig opengaat ze gewoon vanzelf wee sluit

Dit kan je instellen in het menu, voor meer info read the manual.

Martin

Comment

• MatthiasB
                  • May 2003
                  • 674

mcparty das dus hetzelfde dan bij mij en enkel de linker lade doet zo raar
                  NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• MC Party
                    • Sep 2003
                    • 481

citaat:
                    Tascam
                    MC Party dat is dus hetzelfde dan bij mij en enkel de linker lade doet zo raar.

klopt is alleen de linkerkant die dit probleem heeft.

Zijn er mensen die weten hoe dit probleem te verhelpen is???

Comment

• Stefke
                      • Sep 2003
                      • 259

Het bekende Denon 2000 probleem.

Vroeger had de rechter schuif last van arbeidsmoeheid. Nu heeft de linker een motivatieprobleem

In de club waar ik draai heb ik idd ook last van de linker lade. Moet in de helft ook even geholpen worden. Het probleem ligt niet aan de temperatuur, want meestal is het daar bloedheet

Het lijkt altijd dat in de helft de lade even blokkeerd, waardoor de beveiliging in werking gaat en de schuif automatisch terug dicht gaat. Kan het niet zijn dat in het loopwerk een radertje slecht is afgewerkt, waardoor het allemaal blokkeerd?

Ik heb zelf de speler nog niet opengevezen, vermits de eigenaar enkel laat herstellen door de firma waar het materiaal is aangekocht. Ik heb echter wel soortgelijk probleem gehad met de CD-writer op m'n pc. Die heb ik opengesmeten en daar zat een tandwieltje (zoals dat in Belgiƫ noemt) niet helemaal op de juiste plaats.

Groeten
                      ah zo dan

Comment

• Kevin_DM
                        • May 2003
                        • 577

Wij hebben dit gemiddeld om de 2 jaar voor met onze denons.
                        Binnenin zijn dit een paar staafjes die over elkaar glijden bij het openenen van de speler, en het eerste staafje pakt het tweede staafje mee, als de lade ongeveer half weg is (die haken in elkaar).
                        Doordat er hier iets meer kracht voor nodig is, blijft het motortje dan dikwijls haperen waardoor hij niet open gaat.

Dit kan (tijdelijk) verholpen worden door op deze staafjes een heel fijne olie te doen (wij gebruiken meestal olie voor naaimachines). Hiervan echter niet teveel gebruiken, anders lekt deze in de elektronica en dat is ook niet de bedoeling.

Uit ervaring heb ik wel gemerkt dat eens dit probleem opduikt, dit binnenkort terugkomt. Wij vervangen dan meestal de ganse schuif, die zijn van denon niet eens zo duur.
                        --- watt ever you want ---

Comment

• MC Party
                          • Sep 2003
                          • 481

Heb je zo prijzen kevin??

Martin

Comment

• Staaf
                            • Feb 2003
                            • 398

Heb er vorige week ook gewoon olie op gedaan, blijft gelijk wel goed.

Comment

Working...