zit die wel goed?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EJE
    • Oct 2003
    • 12

zit die wel goed?

Dag alle,

Ik ben een beetje in de war met mijn mengpaneel ( Numark DMX3002 ). IK ben er heel tevreden over alleen ik heb zo'n vermoeden dat mijn crossfader niet werkt... Bij het gebruiken van je crossfader moet je je channels instellen die je wilt gebruiken. Je stelt ze in als voorbeeld
    1CH-2CH , 1CH-3CH of 2CH-3CH . Wat mij verbaasd is als ik bij de ene knop ( die alleen 1CH of 2CH kan stellen ) doet hij het perfect. Schuif ik de fader helemaal naar de andere kant dan is het geluid ook weg. Wanneer echter de tweede knop instel ( 2-3 instelbaar ). en ik schuif deze helemaal naar de andere kant blijft het geluid uit de boxen komen...
    Als ik Knopje 1 ( CH1-CH2 ) instel als ch2 werkt hij weer wel goed. Doe ik echter dan CH3 voor de tweede knop dan blijf ik dus CH3 horen ongeacht welke positie de crossfader staat.
    Waar ik ook van op kijk is als ik dus gebruik dat mijn mengpaneel laat zien dat alleen uit de leftoutput van de boxen geluid komt. Er komt wel wat geluid uit de rechter maar dat is 3xlager dan wat er werkelijk moet uitkomen. Als ik weer de CH2-CH3/knopje uitzet dan geeft hij weer aan dat uit beide outputs evenveel geluid uitkomt en dat hoor je ook.

Weet iemand het probleem hiervan? Ik kan hem nie gesloopt hebben want ik gebruik sinds kort pas de crossfader....

alvast bedankt,
    EJE
  • Dave
    • Jan 2001
    • 757

Ik denk een los contactje bij de crossfader, of toch een defect aan de crossfader. Is die crossfader met 2 schroefjes los te draaien? Dan kun je deze er uithalen en kijken of het stekkertje nog goed op de print zit (Wel net-stekker eruit natuurlijk!)
    U x I = Boem.

Comment

• skylineshow
      • Oct 2003
      • 71

denk niet dat dit het probleem is dave, als de fader het bij bijde posities (afhankelijk van de instelling) denk ik eerder dat er iets loszit.......

Comment

• EJE
        • Oct 2003
        • 12

Joh thx mensen,

Heb ff mengpaneel opgegooid en ja hoor contact voor een gedeelte los. Oef gelukkig maar dat dat het probleem was en niet een defecte crossfader.

Bedankt,
        EJE

Comment

Working...