Technics

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tinyt
    • Oct 2003
    • 5

Technics

Ik heb vandaag de technics platenspeler gekocht want ik wil gaan draaien met platen. Dit is overigens mijn eerst platenspeler.

Maar nu heb ik een vraag. Ik heb een Tonar Banana element plus naald maar wanneer ik de sl aansluit op mijn mengpaneel komt het geluid heel laag binnen en de tonen zijn super getrebled. Moet er een voor versterker tussen de sl en het mengpaneel?

Mzzls
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

kijk even goed of je draaitafel daadwerkelijk zit aangesloten op de phono / PU ingang van je mengpaneel. Is de aarde draad ook verbonden? Als deze 2 dingen OK zijn kan je het best even naar je element gaan kijken.

met jouw aanduiding van hoe het klinkt kan ik zeer weinig.
    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• MatthiasB
      • May 2003
      • 674

nee als alles te laag binnen komt van niveau en dan moet je je hoge tonen naar beneden draaien en de lage omhoog dan is er maar 1 oplossing hem in de phono steken want nu steekt ie in een line ingang
      NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• tinyt
        • Oct 2003
        • 5

Ik bedoelde met laag dat het geluid heel zacht binnenkomt op het mengpaneel. Als ik de schuif helemaal open heb staan en de gain ook helemaal open en ook nog es de versterker geheel open dan klinkt ie echt heel zacht vergeleken met een cdtje die ik op dezelfde manier open heb staan. Btw dat zwarte draadje... waar moet ik die aanvast knopen? Das toch gewoon aarde toch...

Comment

• splash
          • Aug 2002
          • 342

als het goed is zit er achter op je mixer een soort schroefje/klemmetje met een aarde-tekentje erbij (zo'n soort bezemvormig dingetje). Daar moet je dat zwarte draadje op aansluiten.

Comment

• MatthiasB
            • May 2003
            • 674

is dat een mengpaneel specifiek voor dj's of heb je dat in een line in gestoken?

want dit heb je nu waarschijnlijk gedaan en hoe je het beschrijft kan het bijna niet anders dan dat je in een LINE IN zit en niet in een PHONO, bij mixertjes voor dj gebeuren zit dan ook een soort vijsje in waar je je draadje in kwijt kan
            NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• Pieter Huijgen
              • Sep 2003
              • 766

dat zwarte draadje bevestig je aan het schroefje op je mixer waar GND bij staat. Als deze er niet is, draai dan een willekeurig schroefje een paar slagen los en bevestig deze hier tussen.

dat je signaal heel zacht binnen komt kan liggen aan het feit dat je signaal misschien op een line ingang binnen komt.
              Als t signaal echt op een PU input zit, kijk dan ook even of de keuzeschakelaar (tussen bv line en PU) daadwerkelijk op Phono/PU staat. anders hoor je alleen het "leksignaal"

Comment

• Pieter Huijgen
                • Sep 2003
                • 766

...goh we waren dus weer eens met 3 man tegelijk aan het typen. Ik was alleen de laatste die op het knopje heeft gedrukt

Comment

• tinyt
                  • Oct 2003
                  • 5

Ik heb een behringer dx 1000. Ik weet niet of jullie deze kennen maar ik heb hem in het phono kanaal gestopt en de schakelaar natuurlijk ook op phono gezet.
                  Maar als ik het zwarte draadje dus tegen iets van ijzer doe dan is dat dus goed. Kan het daardoor zijn dat het signaal dan zo zacht binnenkomt?
                  Kan het dan misschien dan aan me NIEUWE!!! element of naald liggen? Das dan wel gelijk balen zeg....

Comment

• wout
                    • May 2003
                    • 100

Dat draadje moet idd tegen het ijzeren gedeelte van je mengtafel komen ja.
                    Meestal is hiervoor een schroefje voorzien op de achterkant van je mangtafel... Op die van jouw zeker ook.
                    Moest daar de fout zitten merk ja dat als je de platenspeler aanraakt, je gaat dan een ruis horen. Maar dat zou je normaal wel gemerkt hebben ...
                    Ik zou hem eens op een ander kanaal proberen of desnoods op een ander mixertje (als dat mogelijk is).
                    Kijk ook eens naar de kill functie op die dx1000 misschien dat deze geactiveerd staat.
                    Als dit allemaal niet zou helpen dan denk ik dat ik morgen al terug bij men verkoper was om die er eens naar te laten zien, en/of me een andere naald, cel of zelfs speler mee te geven.

The leader knows, Dateq
                    The leader knows, Dateq!

Comment

• Pieter Huijgen
                      • Sep 2003
                      • 766

Het ligt zeker niet aan je nieuwe element. heb je alle PU kanalen al geprobeerd? probeer bijv. ook eens 1 van de 2 cinch pluggen aan te sluiten. Heb je die draaitafel nieuw gekocht? Probeer m anders is op de versterker van je ouders aan te sluiten.

Comment

• haifax
                        • Mar 2003
                        • 24

Kijk ook eens of er nergens wat oxidatie is: in je naaldarm van je technics (die gouden contactjes, die moeten blinken,niet bruinachtig zijn)of op de achterkant van je naald.

oplossing:
                        voor de arm wat afkrabben, maar ZACHTJES !
                        voor de naald: wat speeksel erop (idd ja ... ) en met de duim erover schuren ... dan wat afdrogen.

Ik heb dit al enkele keren voorgehad (meestal wel maar met links of rechts, maar het zou hier wel is over beide kunnen gaan). en dit heeft altijd een mooie oplossing geboden

Comment

• tinyt
                          • Oct 2003
                          • 5

Jow Hailfax...

Wat jij zegt heb ik gedaan en warempel het werkte!!!! Klinkt nu echt super goed

Zo nu ff van mijn platen gaan genieten en oefens

Comment

• tinyt
                            • Oct 2003
                            • 5

Ik bedoelde dan wel alleen de naald he, want de arm enzo ziet er natuurlijk als nieuw uit.

Comment

• haifax
                              • Mar 2003
                              • 24

Comment

Working...