Muziek Modeshow

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • YB sound
    • Mar 2003
    • 30

Muziek Modeshow

Moet binnen enkele weken een modeshow uitlichten en voorzien van de nodige klank. Nu weet ik niet echt welke muziek er dient gedraaid te worden om de dames een perfecte walk te laten doen.
    Ben onlangs naar een modeshow gaan zien, waar ze goede muziek draaiden, een soort lounge muziek.
    weet er iemand waar ik een lijst kan vinden met goede modeshow muziek

Alvast bedankt
    Yves Ballegeer
    YB sound
    Pro sound & lightequipment
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

Normaal wordt de muziek voor de modeshows aangebracht door de regisseur.

Meestal zit er heel wat leuke recente muziek in... madonna, kylie minogue...

OF! Je kan natuurlijk ook een modeshow voor bejaarden doen en dan heb je een organist die komt spelen [xx(][xx(]

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Roland
      • Jan 2001
      • 480

Ligt er een beetje an wat de opzet van de modeshow is.

Jong en trendy dan moet je ook jong en trendy muziek draaien en ga zo maar door.

Gebruik zelf vaker de grandmix van Ben-Liebrand.
      Maar heb ook laats een afrikaanse modeshow gedaan. Daar past natuurlijk geen dance bij, maar daar hadden ze een afrikaans "bandje" spelen tijdens de modeshow
      Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

belangrijk is vaak dat het tempo óf een "kittig looptempo" is. Dat betekent dat de meeste housevarianten veel te snel zijn. Of het tempo van de muziek zo traag is dat je alleen sfeerklanken heb. Loungey, jazzy, worldmuziek. Liefst zo a-ritmisch mogelijk. Het is erg moeilijk voor mannequins om uit de maat te moeten lopen.

Ik kan me haast niet voorstellen dat de organisatie niet zelf met muziek aan komt zetten. Maar vraag anders van te voren wel naar het thema en de soort bezoekers die verwacht worden. Voor hetzelfde geld vragen ze je op het laatste moment "bij het intro willen we circusmuziek om de sfeer te zetten" wat doe je dan?

Zorg ook voor een lading instrumentale muziek. Liefst met extremen. Jean michel jarré tot en met zwoele jazztriotjes.
        lekker belangrijk!

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

Als jij zelf voor de muziek moet zorgen dan zou ik maar zeer spoedig in contact treden met de opdrachtgever.
          Ik doe met regelmaat modeshows, en qua muziek is er eigenlijk nog geen eentje hetzelfde geweest
          wel weet ik altijd dat als je wacht tot je een cd in je handen gedrukt wordt, dat dat een cd is van bagger kwaliteit, dat je geen reserve copy krijgt...en al van dat soort onzin.

Belangrijke tip dus: laat je niet verrassen, maak een reserve kopie
          zorg dat je een duidelijk draaiboek hebt, bekijk ook dat je kunt communiceren voor startcue's etc... wel handig als er ook mannequins het plankier opdraven als jij muzak instart

Comment

• YB sound
            • Mar 2003
            • 30

goeie raad, alvast bedankt. Organisatie laat me vrij in de muziekkeuze.
            Dus het wordt me nogal moeilijk.
            De grandmix van Liebrand is die ergens te krijgen, ofzo?
            Yves Ballegeer
            YB sound
            Pro sound & lightequipment

Comment

• ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

Grandmix van liebrand ))
              Welke editie wil je?

De disco editie is net uit en ligt gewoon in de winkel.
              Vraag even door bij de organisatie...
              Wat is de sfeer?
              welke mode wordt er geshowd?
              zomermode komend jaar? kan je zomerse plaatjes pakken.
              Een project van studenten van een mode acedemie?, meer treny muziekjes sait germain, kruder& dorffmeister, en mindere lounge artiesten
              Is het een show voor een bepaalde doelgroep? zoek muziek uit die past bij die doelgroep.

Het is allemaal niet moeilijk, maar er is nu eenmaal meer muziek die niet gepast is dan wel passende muziek.

Laat de organisatie je helemaal vrij? sory, maar dan zijn het prutsers!
              Red jezelf en ga daar niet voor joker staan, zorg dat je beter geïnformeerd raakt.

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

Ik heb zelf ook regelmatig modeshows gedaan, voor het wat jongere publiek. Dat was altijd wel gassen..Scoop, Pocoloco, Venga Boys enz.

Als het een lingerie show is, mot je ff bellen..[8D][][8D][]
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

http://www.liebrand.nl/grandmix/index.html en dan krijg je 'm met een beetje geluk nog met een handtekening ook (ik wel iig).

Comment

• Eagle Creek
                    • Mar 2005
                    • 1

*BUMP*

Hey Guys..

Voor een modeshow moet ik voor as. zaterdag de muziek verzorgen. Onze kleding is de volgende: https://webwinkel.anwb.nl/published/...nature.nl.html

Hebben jullie goede tips? Ik heb al veel tips gehad met muziek die vooral wat rythmisch is, waar je wel op kunt lopen. Helaas ook een hoop prut.

Wat adviseren jullie?
                    http://www.antispywareoffensief.nl/forum/

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

citaat:Geplaatst door axs

OF! Je kan natuurlijk ook een modeshow voor bejaarden doen en dan heb je een organist die komt spelen [xx(][xx(]
                      axs, als : organist, pianist, synthesist, studiomuzikant, muziekleraar ben ik hier serieus op mijn pik getrapt
                      Ik doe wel eens modeshows voor bejaarden maar ook voor ski-kleding en lingerie !!!!
                      wat mijn voorganger ( een DJ ) niet voor mekaar kreeg, krijg ik wel voor mekaar ! waarvan akte !

Als[u] moderator </u>zou je wel een beetje respect mogen opbrengen voor ons als muzikant(en)!!

In ieder geval : goede afspraken maken met de organisator, dit zal je veel ellende besparen !
                      Zo had ik vorig jaar een lingerie modeshow , en daar vroegen ze classic ( bach, mozart enz... )

Daar sta je dan mooi voor lul met madonna en kylie

Lees mijn [u]handtekening</u> eens goed door, liever 100 keer dan 10 keer en denk dan eens [u]héééél goed na </u>[)]
                      sis
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• ralph
                        Banned
                        • Aug 2000
                        • 2649

Goed...
                        Voor Eagle creek:
                        Zou het op lekker toegankelijke muziek houden, jullie mikken op gezinnen, opel astra, 2.3 kids een labrador retreiver, twee verdieners met twee-onderéén kap woning...

Althans, die kleding verkoopt dsie toko wel

Wat je dus graag wil: muziek dioe aanspreekt bij de kids die het moeten gaan dragen, waarbij de mensen met de knaken niet gillend weglopen( ouders) en waarop de mannequins vlot uit de voeten kunnen.

Ben bang dat jij heel erg in de categorie; chips, jumbo, K3 uitkomt.

2 sis: je bevestigd met dit berichtje zo ontzettend het sneue imago dat muziekanten al hebben bij mij....
                        Axs staat ff op de lange latten maar ik weet zeker dat wanneer ie jouw reactie leest dat hij zich dan suf lacht!

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Ralph , ik ga hier niet op reageren voordat het uit de hand loopt !
                          Jou boodschap is heel duidelijk overgekomen
                          Dank U
                          sis

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4524

Muzikantengrap:
                            organist. is dat iemand die met zijn orgaan speelt?
                            lekker belangrijk!

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

liefst een hammond B3
                              sis

Comment

Working...