Geen goeie sound

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • me_chorus
    • Oct 2003
    • 3

Geen goeie sound

Hoi,

Ik heb me nu 2 jbl's TR225 boxen aangeschaft die ik aansluit op een Jb versterker AX400. Nu als ik es mijn boxen open wil zetten hoor ik soms licht gekraak (het is meer alsof niet alle geluid door mijn boxen kan...). Ligt dit nu aan een te lichte versterker? Of zouden de boxen al naar de ruk zijn? Ps ik heb ook een berhinger VMX300 mengpaneel ertussen... [:I]

Kan iemand me zeggen wat ik me eventueel zou moeten aanschaffen om toch maar een superklank (lees: bass) uit m'n boxen te krijgen...
    Groeten,
    David
  • B-Rental
    • Sep 2003
    • 76

te lichte eindtrap kan zoiets veroorzaken.
    Welke dikte kabekls gebruik je en welke kabel gebruik je.??
    Daar kan het ook aan liggen.
    Als je bas wilt dan moet je 2 subjes kopen en een passende eindtrap.
    ]

Comment

• T-Nuzz
      • Dec 2002
      • 274

Wanneer kraakt het nu precies? Als je je versterker langzaam opendraait? Wellicht zou het dan in een contact kunnen zitten. Contactspray biedt dan een oplossing. Maar wanneer het een nieuwe versterker is zou dat eigenlijk niet het geval mogen zijn.

Probeer het anders eens met een andere versterker en/ of mixer. Als het dan nog problemen oplevert, gauw terug naar de dealer met die speakers!
      Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

De eindtrap is zeker al te ligt 2 x 200 watt in 4 ohm
        De Tr225 = 450 watt
        dus waarschijnlijk een zwaardere eindtrap en veel bas krijg je ook al niet uit die JBL's = 50 Hz - 16 Khz ( - 10 dB )

Kan natuurlijk nog een andere reden zijn , maar ik zou toch eens proberen met een zwaardere versterker

sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

Hoor je gekraak onder het bezig zijn met open zetten, of blijft het constant doorgaan met kraken als je het verder niet meer veranderd?

Bij de eerste kan het aan een gammel contactje liggen, anders is het inderdaad een van bovenstaande posts.

Comment

• me_chorus
            • Oct 2003
            • 3

Alvast bedankt voor de goeie tips

Maar het ligt dus niet aan de contacten. Het is duidelijk wanneer ik hem es goed openzet dat er kraakjes komen (uit m'n tweeter dan). De kabels zijn "jack to 2 simpele draden" (de jack staakt in m'n boxen). Dus een zwaardere eindtrap zal het verschil dus kunnen maken. Maar als ik nu m'n 2 jbl's aansluit op m'n eindtrap, hoe kan ik er dan nog 2 sub's bijsteken?? 2 versterker's?
            Groeten,
            David

Comment

• me_chorus
              • Oct 2003
              • 3

zou dit vb de goeie woofer zijn? MPro MP255S Subwoofer http://pmaav.com/Merchant2/merchant....ategory_Code=S
              Groeten,
              David

Comment

Working...