Verschil top-load t.o.v. normale cd's?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • de kawaman
    • Dec 2002
    • 202

Verschil top-load t.o.v. normale cd's?

Heren, even een vraag.
    Ik ben aan het kijken voor andere cd spelers omdat mijn 6 jaar oude *soundlab*[B)][xx(] (schaam) er nu echt mee op gaat houden.

Als ik alles goed na heb gelezen is een cdj100 van pioneer een goede optie.
    Wat ik me nu echter afvraag, wat is het wezenlijke verschil met een dergelijk top-loader cd speler tov een 19" rack model?

want qua optie's heeft een cdj100 minder voor meer geld.

Nu gaat het mij niet om een berg optie's en zeker dingen als scratchen is voor mijn drive-in gewoon niet van toepassing. Ik gebruik nu alleen de pitch en loop en verder niks.
    So tell me!
    Alle kleuren zijn mooi, als het maar kawagroen is.
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Uhmmm sorry maar een CDJ100 is helemaal geen topload speler. Dat heeft alleen te maken met de manier waarop je je CD's in de speler stopt (en dus ook waar je rekening mee moet houden met inbouwen); langs voor of langs boven. CDJ500 is wel topload als ik me niet vergis.

Comment

• de kawaman
      • Dec 2002
      • 202

Ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel als ik zeg een toploader en een 19" rack model.

Waarom hangt iedereen je op dit forum gelijk op als je iets niet 100% volgens de norm verteld of noemt? (neem bv scanner ipv scans,) je snapt toch wat er bedoeld wordt? Damn!

Ik had liever gehad dat je doe twee regels had gebruikt om me te helpen, of gewoon je mond houden als je er niks van weet.

en ja, ik weet dat de cd's bij een cdj100 via het zogenaamde auto cd speler princiepe erin geladen worden ja.

Comment

• splash
        • Aug 2002
        • 342

Een toploader is een cd speler waarbij je de cd van bovenaf in de speler legt.
        De CDJ-100 is een frontloader. dat wil zeggen dat je de cd vanaf de voorkant in de speler stopt.
        Mischien ben je in de war met tabletop cd-speler?

Tabletop en toploader zijn twee volstrekt verschillende begrippen, het is imo dan ook niet zo raar dat je vraag verkeerd begrepen werd.

Comment

• de kawaman
          • Dec 2002
          • 202

oke ik bedoel dus een enkele cd speler die de vorm van bv een cdj100 heeft.
          en sorry dat ik even niet weet hoe dat precies genoemd wordt.
          Maar we kunnen het er toch over eens zijn dat iedereen weet dat er op het eerste gezicht twee soorten cd spelers zijn?

Comment

• Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

citaat:Geplaatst door de kawaman

Ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel als ik zeg een toploader en een 19" rack model.

Waarom hangt iedereen je op dit forum gelijk op als je iets niet 100% volgens de norm verteld of noemt? (neem bv scanner ipv scans,) je snapt toch wat er bedoeld wordt? Damn!

Ik had liever gehad dat je doe twee regels had gebruikt om me te helpen, of gewoon je mond houden als je er niks van weet.

en ja, ik weet dat de cd's bij een cdj100 via het zogenaamde auto cd speler princiepe erin geladen worden ja.
            Zegge, niet om het een of t ander, maar als ik lullig wilde doen had ik je wel naar de ZOEKFUNCTIE verwezen; aangezien er over de voor/nadelen van frontload / topload / 19" en alle andere varianten al meerdere topics geweest zijn.

Comment

• de kawaman
              • Dec 2002
              • 202

citaat:Geplaatst door (iCe)

citaat:Geplaatst door de kawaman

Zegge, niet om het een of t ander, maar als ik lullig wilde doen had ik je wel naar de ZOEKFUNCTIE verwezen; aangezien er over de voor/nadelen van frontload / topload / 19" en alle andere varianten al meerdere topics geweest zijn.

Ik heb de search wel degelijk gebruikt, en alle varianten worden besproken. maar ik had nog niet echt iets gevonden over de voordelen van het een tegenover het andere. Nu ik de juiste benaming van de soort cd speler weet kom ik misschien wat verder[8)]

Comment

• de kawaman
                • Dec 2002
                • 202

Zo, mn eigen ff rot zitten lezen, denk dat het de gemini cdj-20 wordt.
                Heb een aantal aanbiedingen gehad van 2e hands. Denk dat het wel leuk spul is.
                Maar ondanks dat wil ik toch wel eens antwoord op mn vraag, wat is nou het wezenlijke verschil?

Comment

• DJ.T
                  • Nov 2002
                  • 1502

Het grootste verschil is gewoon de manier van inbouwen: gebruik je al een 19'' rack dan is het best vervelend om 2 cdj100s te kopen omdat je daar dan weer apparte kistje voor moet maken, dan zou ik dus liever een denon nogwat pakken of een pioneer cmx3000 of 5000, kom nou alsjeblieft niet aan met ik zou die speler doen want die discussies zijn al veel te vaak geweest en dit zijn alleen maar voorbeelden om mijn antwoord duidelijk te maken.
                  Als je geen 19'' rack gebruikt maar zeg maar een mengpaneeltje met 2of3 draaitafels hebt staan, dan zou ik liever een tabletop (wordt zegt het al, staat op de tafel) cd-speler pakken omdat dat gewoon veel handiger is dan een 19'' er nog bij pakken, die kan je dan immers nergens inbouwen en is vervelend te plaatsen dan.
                  Kortom: gebruik je nu 19'' rack, pak dan een 19'' speler, gebruik je nu gewoon een tafel/discomeubel: pak dan een tabletop speler (btw zou niet voor die geminis gaan maar voor de pio's)
                  We're ready to party, are you?

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3148

citaat:Het grootste verschil is gewoon de manier van inbouwen: gebruik je al een 19'' rack dan is het best vervelend om 2 cdj100s te kopen omdat je daar dan weer apparte kistje voor moet maken
                    Dat is idd ongeveer het enige grote verschil. Het is gewoon een kwestie van wat je het lekkerst vindt draaien. Frontloaders kunnen volgens mij alleen iets minder schuin worden neergezet, maar 'correct me if i'm wrong'.

Dus je moet kiezen n.a.v. ervaringen en het meest relaxed werken, niet n.a.v. behuizingen.

Comment

• DJ.T
                      • Nov 2002
                      • 1502

Heb cdj100s bijna verticaal zien staan, het zal wel niet het beste voor dat ding zijn maar of het echt slecht is weet ik niet. Hij houd je cd's volgens mij ook ietsjes vast zodat ze er niet uit komen vallen als je op eject drukt, heb t zelf nooit uitgeprobeerd maar ik denk dat je die dingen erg schuin kan zetten hoor.
                      Bij een 19'' speler is het trouwens ook alleen maar het bedieningsdeel dat je in allerlei hoeken kan zetten he, speler zelf kan je bijna niet schuin zetten, dat vind ie niet zo fijn.
                      We're ready to party, are you?

Comment

• Rob
                        • Dec 2000
                        • 470

Ik heb 2 pro scratch 2 van american audio en daaarbij kan ik doen wat ik wil, op de kop, ondersteboven, schudden, draaien en hij blijft gewoon netjes spelen dus voor het shuin zetten heb ik hier geen probleem mee.
                        Rob v.d. Molen

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

Schuin zetten is opzich geen probleem, als je ze dan maar schuin laat staan. Tenminste dat is het verhaal dat ik van een leverancier te horen kreeg. Als je ze onder een hoek neerzet betekent dat dat een kant van de vering ingedrukt wordt, en de andere kant uitgerekt. En als dat lang zo duurt gaat de veren zich op die manier vormen. Resultaat als je 'm dan weer rechtzet: je speelmechanisme hangt schuin! Daarom staat er in de handleiding van Pio's een max. hoek waaronder je ze mag plaatsen, maar dat is denk ik alleen uit voorzichtigheid gedaan. Ik denk dat het feitelijk weinig uitmaakt zolang je een kwalitatief beetje goeie speler koopt.

Comment

• de kawaman
                            • Dec 2002
                            • 202

oke, ik ga zo even naar correct 2 cdj20's halen.
                            236.80 in de btw, die vangen we weer terug, en net mn soundlappies voor 150 eurie verkocht.
                            Dus voor 230 euro een leuk setje

Comment

• de kawaman
                              • Dec 2002
                              • 202

Zo ik heb ze ff lekker oefenen!

Damn zeg, ging ze ff halen bij correct in Rotterdam.
                              Was daar al 10 min aan het wachten, staan alleen met elkaar te praten.
                              Hallo!!!
                              Kunnen jullie mij even helpen???

Oh oke, ....... oh u wilt gemini's? nou meneer dat raden we ten sterkste af!

Nee, neemt u nou maar pioneers, die gemini's zijn constant kapot, heel slecht loopwerk en om over de laser nog maar te zwijgen!!!

[xx(]

Doet u mij toch maar twee gemini's!
                              Heeft u ook een flight case erbij?

NEE.

Oh oke,. wilt u dan even meelopen naar de kassa?

Nou euh, mag ik nog wat meer spullen kopen?

Oh oke, wat wilt u nog meer?

enz enz!
                              Damn zeg, ti's dat ik ze nergens anders gelijk mee kon nemen!

Comment

Working...