Probleem met Tonar Banana's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joop van den ende
    • Jan 2003
    • 10

Probleem met Tonar Banana's

Ik heb enige tijd geleden twee Technics sl 1200's overgenomen met daarop de Tonar banana elementen. Ik had het idee dat de naalden versleten waren, aangezien de hoge- en middentonen krakerig en bijna overstuurd klonken.

Afgelopen weekend heb ik dus twee nieuwe naalden(stylus) gekocht, maar tot mijn grote verbazing/teleurstelling werd het geluid er niet veel beter van... Hoe komt dit?

Ligt het er misschien aan dat ik mijn Technics niet ideaal heb afgesteld (zoniet, wat is de juiste afstelling) of kunnen deze elementen gewoon niet zo goed overweg met groovy/club muziek...want dat is wat ik draai, terwijl de vorige eigenaar meer van de hardhouse was...

Wat zou de oorzaak kunnen zijn, wie helpt me?

Grts Joop

• DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

Heej joop,

zit er niet een iemand tussen al die mensen die voor je werken, die hier wat van weet?
    en heb je nou nog geen bakken met geld verdiend aan al die producties?
    kunnen er toch best een paar goeie naaldjes vanaf?
    We're ready to party, are you?

Comment

• joop van den ende
      • Jan 2003
      • 10

Ik hoop op een serieuze reactie, hier gaan mijn platen echt niet beter van klinken...

Comment

• DJ.T
        • Nov 2002
        • 1502

Sorry voor mijn antwoord maar met zo'n naam vraag je er ook wel een beetje om he. Iig:
        Heb je de aarde ook aangesloten?
        Weet wel dat dat kleine kraakjes helpt voorkomen.
        Kijk anders even in de manual wat de beste naalddruk is?
        Maakt trouwens niet uit wat je draait, naald kan niet voelen wat voor genre je draait en hoort alles gewoon mooi door te geven.
        Probeer anders eens een ander naaldje zoals de concorde? misschien is dat wat voor jou?
        We're ready to party, are you?

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

controleer de contactvlakjes eens van de cel en in de arm; ik hier ook van een vriend een SL1200MKII staan die slecht klonk; even wat contactspray op een wattenstaafje, contacten in de arm mooi gereinigd en de contactjes op de cel met contactspray op een oude jeans... klinkt weer fris als een meivogel (en verdorie laat er niemand afkomen met het argument dat een meivogel niet bestaat!!!)
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• WTT
            • Feb 2002
            • 158

citaat:een meivogel (en verdorie laat er niemand afkomen met het argument dat een meivogel niet bestaat!!!)
            Meivogel bestaat niet

En die tonar bananen hebben niet het eeuwige leven ze kunnen ook
            gewoon stuk zijn
            WTT rentals

Comment

• de kawaman
              • Dec 2002
              • 202

citaat:Geplaatst door WTT

En die tonar bananen hebben niet het eeuwige leven ze kunnen ook
              gewoon stuk zijn
              En daarom heeft ie ook 2 nieuwe syrus naalden gekocht [xx(]
              Alle kleuren zijn mooi, als het maar kawagroen is.

Comment

• gohan
                • Nov 2002
                • 30

Ik zeg nog zo,geen stylus naalden! [xx(]FF zonder dollen ik heb het zelfde probleem,maar dan niet bij alle platen die ik draai.Voornamelijk bij platen van het kanzleramt label.Wat bij deze platen als enige helpt is meer naalddruk(een a twee eurocent op het element, bijvoorbeeld)
                Maar ja dat gaat ook weer ten koste van je naald en plaat.

Groet, gohan

Comment

• Bug.C
                  • Feb 2004
                  • 1

Hoi,,,,

misschien overbodig.... maareeeh. denk dus echt niet dat het aan de naalden ligt, die zijn juist voor dat werk ontworpen...

1: check je equalizer
                  2: Check gain + Master
                  3: check aarde draden naar mengtafel
                  4: stof in binnenwerk van je pjoeter, kan zijn dat dit je signaal verkracht.

Indeien op je pjoeter aangesloten, check ff de instellingen of je geluidskaart, je bent niet de eerste die in zijn enthousiasme door nieuwe naalden zijn geluidskaartje opblaast

Als dit allemaal goed is....
                  5: Misschien toch een miskoop.... zorg dat dat je ze kwijtraakt en nieuwe kopen van ambtenaren budget, liefst van je werknemers, bij ende mol producties:P

Ik hoop je hiermee voldoende op de hoogte gebracht te hebben...
                  Met vriendelijke groet,

John de Mol..

GreetZ -= Bug.C =-
                  what ever

Comment

• Madmike
                    • Jul 2003
                    • 70

het ZOU ook kunnen dat de uitlijning van de naald niet goed is met de platter... de naald moet in alledrie de richtingen (3dimensionaal) de juiste hoek hebben ten opzichte van de plaat. ik bedoel hiermee of de tonearm niet scheef kan zijn....
                    de naalddruk is nog een instelling die erbij komt kijken, voor de bananas het beste op max zetten (bij sl1200 is dat ongeveer 4,25 gram), gegeven is 4-6 gram d8 ik voor de banaan
                    leeft muziek voor mij of was t toch andersom?

Comment

Working...