reparatiekit voor cd-krassen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

reparatiekit voor cd-krassen

in de handel zijn verschillende kits verkrijgbaar om krassen in cd's te herstellen. heeft hier iemand ervaring mee (en welk merk gebruikte hij dan)?
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

blijkbaar vindt niemand het de moeite om dergelijke kit aan te schaffen. BLIJVEN COPIEEREN MAAR!

Comment

• FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

***** beetje gefrustreerd ofzo ??

Misschien heeft er echt nog nooit iemand van gehoord...
      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Merijndj
        • Mar 2001
        • 660

ik heb in totaal 1 keer een kapotte cd (kras) gehad, maar dit was een CDROM van een spel die ik geinstaleerd had en heb die file die het niet meer deed erbij gekopieerd en een nieuwe cd gebrand...
        dus uiteindelijk was die cd nog altijd in de winkel gekocht...

Verder wat ik over die sets heb gehoord is niet erg veel goeds.... (ligt eraan hoe je het wilt zien)...
        de meeste sets zijn met een soort van "schuurmiddel" gemaakt dat een dun laagje van een cd afhaalt.
        Enige nadeel is dat als je dat vaak genoeg doet dat je geen cd meer hebt... en moet je toch nog kopieren.. Of voorzichtiger met je cd's omgaan..

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

er bestaan wel goede sets. In theorie zou dit prachtig moeten werken maar in de praktijk heb ik er geen ervaring mee.
          1. Kras langs de bovenkant die gegevenslaag heeft beschadigd: onherstelbaar
          2. Kras langs de onderkant die de kunststoflaag heeft beschadigd is te herstellen met middel dat in opgedroogde toestand dezelfde brekingsindex heeft voor IR licht als het originele materiaal. Zo'n set moet je dus hebben
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

er schijnen folies te bestaan die je erOP moet plakken , dus op het text-gedeelte, mar of dat werkt ?? geen ervaring.

Comment

• T-Nuzz
              • Dec 2002
              • 274

Er vertelde mij ooit eens iemand dat hij problemen met krassen oploste met L*bello (lippencrème). Dat smeerde hij over de kras en poetse daarna de cd schoon. Dat scheen te helpen. Heb het echter zelf nooit (durven) proberen.

Verder zijn er wel bedrijven die krassen voor de herstellen. bijvoorbeeld: www.cdrepair.nl. Maar dat is waarschijnlijk niet wat je zoekt

Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

fiesta, het gaat er mij om dat wanneer je een kapotte gecopieerde cd hebt, er waarschijnlijk een nieuwe gecopieerde voor in de plaats brandt en dus illegaal bezig blijft. ik vertik het om gecopieerde cd's te gebruiken omdat ik m'n job op een professionele manier wil aanpakken en legaal. de kapotte cd's (krassen) zijn originelen die niet meer in de handel verkrijgbaar zijn dus moeten ze op 1 of andere manier hersteld worden.
                nikske gefrustreerd dus, amateur :-)

Comment

• Jurrie
                  • Nov 2002
                  • 402

Je kunt toch een kopie maken van het origineel, het origineel heb je dan nog in je bezit!

En dus ben je niet illegaal bezig!

Comment

• luc2366
                    • Jul 2002
                    • 1161

klopt jurrie, maar heb al gehoord dat die cd's niet dezelfde kwaliteit hebben als het origineel (en dan bedoel ik kwaliteit van het schijfje en het schrijven, NIET de afspeelkwaliteit).

Comment

• Dré
                      • Nov 2001
                      • 409

Probeer het maar eens met simpele autopoets (of laat je een poot uitrukken met die setjes die eigenlijk hetzelfde bevatten maar dan met een mooie "CD repair" tekst op het flesje autopoets...
                      -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• luc2366
                        • Jul 2002
                        • 1161

Dré, bedoel je autoshampoo of simoniseermiddel?

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

AUTOPOETS IS NIET GELIJK AAN CD-REPAIRMIDDEL!!!!!

Simonis is gebaseerd op het lichtjes aantasten van de laklaag van de auto en dat is niet hetzelfde materiaal als de acryllaag van een CD!! Probeer eens op een oude CD... ofwel zal er niets gebeuren ofwel heb je een doffe plaat en heb je weer een trendy onderzetter erbij
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Dré
                            • Nov 2001
                            • 409

citaat:Geplaatst door laserguy

AUTOPOETS IS NIET GELIJK AAN CD-REPAIRMIDDEL!!!!!

Simonis is gebaseerd op het lichtjes aantasten van de laklaag van de auto en dat is niet hetzelfde materiaal als de acryllaag van een CD!! Probeer eens op een oude CD... ofwel zal er niets gebeuren ofwel heb je een doffe plaat en heb je weer een trendy onderzetter erbij
                            De term "simoniseer" zegt me helemaal NIETS (taalbariëre???).

Met autopoets bedoel ik zoiets als "turtle wax". Daarin zit een was EN een soort van kalk. De kalk zal kleine oneffenheden uitvlakken en de was zal de "kuiltjes" vullen.

Werkt het? Ik heb zo'n 30 CD's die behoorlijk beschadigd waren door de tand des tijds en niet meer zonder C2 fouten gelezen konden worden perfect kunnen restaureren. Dus als het niet werkt... Vertel dat alsjeblieft niet aan die CD's die ik ermee heb gerestaureerd.

PS: Toch wel een beetje vreemd de reacties op m'n relaas. Misschien dat sommigen dingen eens uit zouden moeten proberen voordat ze hun oordeel lanceren (of ligt dat te veel voor de hand???).
                            -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

citaat:Met autopoets bedoel ik zoiets als "turtle wax". Daarin zit een was EN een soort van kalk. De kalk zal kleine oneffenheden uitvlakken en de was zal de "kuiltjes" vullen.
                              die uitleg klopt langs geen kanten. Probeer eens met zand en olie op een houten plank: de korrel (bij jouw cd kalk, bij ons zand) zal de gaten tussen de vezels vullen en de olie zal aan de oppervlakte blijven. Trouwens kalk (Ca) is niet doorzichtig.... hoe moet de laser daar dan doorpriemen? Ik weet niet welk product jij hebt maar het is zeker niet wat je hier omschrijft.

Comment

Working...