Direct Drive of Belt Drive

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ocmer
    • Aug 2003
    • 11

Direct Drive of Belt Drive

Wie kan mij duidelijk het verschil uitleggen tussen Direct en Belt drive! Direct is met magneetaandrijving en Belt met een riempje. Maar wat is tijdens het draaien het verschil. Sommige mensen zeggen dat het minder snel op gang komt. Maar meestal doen Beltdrive er minder dan 1 seconde over! En andere zeggen dat het heeft te maken met de kracht die op je draaitafel staat als je een plaat stilligt dat de tafel wel blijft draaien! Leg het mij uit pls!!!
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

direct drive is veel krachtiger en daardoor ook stabieler om mee te werken. hij is ook veel nauwkeuriger in snelheid en houd dus de snelheid van de plaat stabiel. dit is dus belangrijk voor het mixen.

bij een belt drive draaitafel heb je minder nauwkeurigheid in de snelheid.(veel benden) ook is deze meestal minder stevig van opbouw. starten en stoppen duurt langer. riempje kan slijten en breken.

dat was het zo een beetje denk ik.
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

Probeer maar eens te scratchen met een belt-drive dek. Kan je schudden. De motor/riem kan dit niet bij houden en het duurt dus even voordat de plaat weer op toeren is.

Ook zit er een groot verschil tussen direct drive deks. Een direct drive Gemini is BV echt niet te vergelijken met een SL1200. Ook zit hier nog een grote kracht verschil tussen.

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

inderdaad Mathijs, daarom hebben veel merken nu ook draaitafels uitgebracht met extra krachtige motoren sommige zelfs krachtiger dan Technics. Meestal noemt dit High-Torque of High-"iets anders" alnaargelang de reclameafdeling het een goede naam vond...
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Ocmer
          • Aug 2003
          • 11

dus ik zou wel een beltdrive kunnen kopen maar dan met high torque>?

Comment

• DJ.T
            • Nov 2002
            • 1502

Beltdrive is met bijv. scratchen gewoon lastig omdat de hele riem mee moet en dat duurd gewoon net iets langer en de riem slijt na een tijd ook (zelf nog nooit meegemaakt trouwens want ik heb alleen maar direct-drive) Je zei wel dat hij binnen minder dan een seconde weer op gang is, maar een beat duurd echt geen 1sec hoor en om een beetje een mooie mix te maken moet hij eigenlijk meteen weer op gang zijn wat bij een direct-drive wel het geval is.
            bij belt drive heb je veel van die optrek geluiden waar iedereen denk ik wel van weet wat ik er mee bedoel.
            Ik zou echt gewoon voor direct drive kiezen en dan het liefst zelfs nog Technics ook, maarja heb gelezen dat het buiten je budget ligt, ga dan echt eens voor 2 2ehands technicsen kijken.
            We're ready to party, are you?

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2138

citaat:dus ik zou wel een beltdrive kunnen kopen maar dan met high torque>?
              Nee want dit bestaat niet[}]

Koop alleszins een direct drive draaitafel. Zijn merken genoeg. Wandel maar eens door de webshop van j&h of newline.
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Ocmer,

high torque is enkel voorbehouden aan direct drives want wat heb je aan een sterke motor als er een rubberen lap aan hangt te slobberen (belt drive).

Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Ocmer
                  • Aug 2003
                  • 11

Ik heb inmiddels een besluit genomen, en ik spaar gewoon door voor direct drive! ik kan nu bij een vriend van me bijna elke dag oefenen omdat hij op zijn werk draait. Dus allemaal bedankt voor de informatie!

Comment

• Madmike
                    • Jul 2003
                    • 70

tipje, op de snuffelsite staan twee technix 1200 met naald voor krappe 400 euro, dit is ech nie duur (voor de meest ingeburgerde en beste vinylrotator) je hebt er ook minimaal 10 jaar van als je ze goed verzorgd en regelmatig onderhoudt.
                    leeft muziek voor mij of was t toch andersom?

Comment

Working...