Dateq Styx, of toch maar de XTC?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T-Nuzz
    • Dec 2002
    • 274

Dateq Styx, of toch maar de XTC?

He mensen,

aan het eind van de zomer wordt het weer tijd voor nieuwe investeringen. Ditmaal een nieuwe Dj-mixer. Alleen kan ik niet kiezen! De XTC ziet er prima uit, veel gebruikt, goede recensies en al jaren in productie. Maar dan die Styx. Is net weer wat meer op aan te sluiten, maar geen potmeter voor het mid. En hoe zijn ze (xtc en styx) opgebouwd? Modulair of slechts 1 printplaat?

Gebruik: In principe alleen voor eigen klussen en eventueel losse verhuur aan bekenden. Aansluitingen :2 cd-spelers eventueel een enkele keer een MD-speler of een laptop. Geen ambitie om met draaitafels te beginnen.

Tot slot, keuze uit enkel deze 2 mixers, overige zijn al afgevallen (bv pioneer) of buiten budget (apollo en hoger. Tenzij jullie nog een interessante gebruikte in de aanbiedingen hebben, mail dan! geen forumvervuiling)

Alvast bedankt voor jullie reacties!
    Heb je dat echt allemaal nodig?
  • DJ_Snaky
    • Sep 2002
    • 272

hoi,
    ik zou voor de dateq XTC gaan, denk dat je die mid potmeter toch wel nodig hebt.
    als je zetker weet dat je niet meer dan 3 kanalen nodig hebt.
    keb 1 x met de XTC gewerkt en het is echt een heel makkelijk en overzichtelijk mixertje
    [:D] zin in een feestjuh [:D]
    <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>

Comment

• Controller
      • Apr 2002
      • 745

Ik heb ervaring met beide tafels maar ga voor de XTC de tafel heeft net dat mid een vaak handig en je kan er als dj leuk mee spelen.

Comment

• wout
        • May 2003
        • 100

Ik zou zeker voor de XTC gaan.
        Ik heb zelf ook een en ik draai hier heel graag mee en heb er nog eigenlijk nooit echt problemen mee gehad...
        De mid is idd wel leuk om wat mee te spelen ja

The leader knows, Dateq
        The leader knows, Dateq!

Comment

• Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

Ik zou denk ook gaan voor een XTC, volgens mij is die modulair opgebouwd...maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen...Ik vind persoonlijk een Styx een net niet mixer....
          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• DJ.T
            • Nov 2002
            • 1502

Een styx is denk ik meer een kroegenmixer en een xtc is toch wel een echte dj-mixer en aangezien hij voor dj gebruikt zal worden is de keus makkelijk: de XTC zou ik nemen.
            We're ready to party, are you?

Comment

• Max
              • Feb 2003
              • 680

Beide Prima mixers, werk af en toe met de Styx, maar toch zou ik voor de XTC ga ! voor het mid.

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

'moet het perse Dateq zijn of mag het ook een ander merk worden?
                Zijn in het segment van de XTC namelijk veel meer mogelijkheden, Ecler mixers, modulair opgebouwd, Vestax, werkt errug lekker....
                Numark maakt ook geen slechte mixers en het niet budget segment...
                Je hebt dus nogal wat naast de XTC

Comment

• Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

Er komen zelfs op termijn(maand of 4/5) mixers bij Numark, waarmee de kans erg gering is, dat je je set kapot draaid door blokgolven uit te sturen...geinige battlemixers...Met ingebouwede Alesis effecten...Zelf ben ik ook best kapot van de DM1720 Numark mixerd...erg leuke mixerd voor het geld..
                  Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Controller
                    • Apr 2002
                    • 745

Rodec heeft ook leuke mixers

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

Ik zou ook voor de XTC gaan, goed ik ben ook bevooroordeeld omdat we die zelf hebben, maar ben er gewoon erg tevreden over en denk dat dat nogwel even zo blijft. Daar komt bij dat een wat volwaardigere equalizer toch wel fijn is als je een beetje fatsoenlijk wil mixen (weet niet hoe profi je wil gaan?), dan is de Styx inderdaad eerder een kroegenmixertje.

Comment

• Koszmo
                        • Nov 2002
                        • 185

Ik heb met de styx geen ervaring maar heb 2x met de XTC gedraaid en is me zeer goed bevallen! ik kan helaas niet zeggen wat ik zou doen, omdat ik die andere nog niet onder mijn handen heb gehad

Grtz,

Koszmo
                        Profiel - Mailtje

Comment

• Contour
                          • Feb 2001
                          • 1018

Dateq = headroom

Jammer dat jullie hier niet naar kijken bij je keuze voor een merk. Een mixer met veel headroom zal veel minder snel een clippend (vervormd) signaal naar de PA sturen. Daardoor blijft de klank hoorbaar beter bij hoge geluidsniveau's.

MVG Contour

Comment

• Madmike
                            • Jul 2003
                            • 70

ik heb zelf de apollo, gewoon de 7-kan. versie van de XTC eigenlijk, super mixer! werkt heerlijk, en die potmeter voor de mid is ech wel important!!!! de styx is inderdaad meer wat voor kroegjes...
                            leeft muziek voor mij of was t toch andersom?

Comment

• Dj Shake
                              • Feb 2001
                              • 96

't lijkt mij niet zo moeilijk:

ik ga ervanuit dat je zelf wel eens eerder met een mixer hebt gewerkt.
                              dan heb je nog 2 vragen te gaan:

gebruikte je de MID?
                              ja? &gt; XTC
                              nee? &gt; Styx

gebruite je meer dan die MD/2xCD/eventueel mic?
                              ja? &gt; Styx
                              nee? &gt; XTC

eventueel kan je nog de factoren 'verhuur' & 'prijs' laten meewegen, dan ga je toch al gauw richting de XTC aangezien die toch een kluit goedkoper is en goed te verhuren is.
                              Show Rental = DATEQ, EV, JBL, Lab gruppen, Chevin, Pioneer, Stanton & Martin

Comment

Working...