Probleem met cmx5000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jop
    • Jun 2002
    • 92

Probleem met cmx5000

Hallo,

Mijn pioneer cmx5000 al een lange tijd af en toe krassen op de cd's. Maar het gebeurd nu steeds vaker. Net alsof er iets scherps binneninzit wat op de cd krast. Ik heb de speler open gehad en nix kunnen ontdekken.
    Is dit een bekend probleem?

Jop
    Powerd by MB-Audiosystems
  • Madmike
    • Jul 2003
    • 70

ik denk dat ik dit problem ken... als de krasjes mooi de cd rond lopen ongeveer in t midden van het schijfje. dit komt door tijdens spelen op open te duwen, de cd "valt" dan nog draaiend in de lade, het hoogteverschil in de lade voor de kleine cdtjes zorgt dan voor krasjes.
    wat je hiertegen kunt doen.. tja, andere lade installeren als je dat kan, anders een heel dun stukje teflon of vilt dat aan een kant plakt mooi in de lade plakken, t is wel risky, als de cd te hoog ligt kan de cdspeler de lade niet sluiten of de cd niet oppakken, even uitproberen voordat je echt gaat plakken dus, want als je plakt en daarna erachter komt dat t nie goe is, moet je ook het plaksel van de lede verwijderen met alcohol of aceton.
    leeft muziek voor mij of was t toch andersom?

Comment

• Madmike
      • Jul 2003
      • 70

sorry, exqueeze me!
      kzie net dat t n frontlaaier is. check de borstels in de gleuf eens op vuiligheid als je dat nog nie gedaan hep
      leeft muziek voor mij of was t toch andersom?

Comment

• Jeroen G
        • Jan 2002
        • 53

Dat zou inderdaad het enigste kunnen zijn: De borsteltjes die de CD 'afvegen' als de CD in de speler wordt gestopt.

Zou kunnen dat je een keer een cd met kleverig spul eraan (lees cola of een ander drankje) in je speler hebt gestopt. Het enige wat je kunt doen is die borsteltjes laten vervangen.

Ik heb het even nagezocht in de service manual, maar ik denk niet dat het slim is om dit zelf te doen. Om goed bij die borsteltjes te komen moet je de drive echt uit de diskunit halen en deze openmaken.

De borsteltjes zullen waarschijnlijk niet veel geld kosten, maar om ze te vervangen ben je wel eventjes bezig denk ik.
        You\'ll find it at The DJresource > GrTx!

Comment

• jop
          • Jun 2002
          • 92

Hoi,

Bedankt voor de reacties, ik denk niet dat het aan de borstletjes ligt, want de krassen worden gemaakt door iets dat aanloopt op de cd, als een soort 'draaibank'

Jop
          Powerd by MB-Audiosystems

Comment

• Jeroen G
            • Jan 2002
            • 53

Dan lijkt het een seriezer probleem te zijn. Misschien is het beter om het door de dealer te laten nakijken. Ik denk dat je er zelf niets aan kunt doen.
            You\'ll find it at The DJresource > GrTx!

Comment

Working...