wat is beatmixen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • quincman
    • Mar 2003
    • 66

wat is beatmixen?

heb het halve forum doorzocht maar nog steeds niets gevonden:

zoals sommige van jullie weten ben ik een lj, (nu weet de rest het ook ) en overal kom ik de term beatmixen tegen (slaat op de dj's of course) en om dat ik wel eens het mixen van de dj wil overnemen wanneer hij naar de kleinste kamer moet wil ik ff weten wat beatmixen nu eigenlijk is?

bvd

QuincMan
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

ik weet het niet zeker(kben zelf GEEN dj,) maar ik denk dat dat door middel van je fader, de beats uit een liedje te halen, zodat er alleen lage tonen gespeeld worden, de hoge niet, das gewoon kwestie van of het liedje te kenne, of gevoel te hebben vor muziek.
    [CENTER] [/CENTER]

Comment

• splash
      • Aug 2002
      • 342

Is beatmixen niet gewoon het dmv het aan elkaar aanpassen van het aantal BPM (beats per minute) nummers naadloos aan elkaar mixen?

Comment

• quincman
        • Mar 2003
        • 66

d8 ik dus ook, het parallel laten lope van de beats

Comment

• Wout Laenen
          • Sep 2000
          • 102

Beatmixen komt er op neer dat je de Beats Per Minute (BPM) gelijk zet. Daarna moet je ervoor zorgen dat de timing gelijk is van die twee beats zodanig dat ze eigenlijk "matchen". Als beginnende dj kan je de beats tellen om breaks op te sporen enz., die situeren zich meestal rond de 4e, 8ste, of 16e beat.

Heel veel info over beatmixen vind je hier:http://www.sale.nl/support/techdocs/...14&hoofdstuk=2

Kort gezegd heeft het dus alleen te maken met tempo's gelijk krijgen zodat je kan overmixen.
          mvg

WL

Comment

• quincman
            • Mar 2003
            • 66

en hoe doe je dit met cd's?

Comment

• Wout Laenen
              • Sep 2000
              • 102

De tofste manier: heel goed luisteren naar de muziek die op dat moment speelt en dan met de pitch-control van de andere de snelheid bijregelen. Dan moet je de beats nog syncroniseren, dat kan je doen door bvb. je pitch bend te gebruiken of jog wheel.

De meest luie manier: Een cd-player met beatcounters; wanneer die gelijk staan, hoef je alleen nog te syncroniseren en dan kan je mixen.
              mvg

WL

Comment

• quincman
                • Mar 2003
                • 66

hmm strax eens kijken of er op de cdj20's eentje zit

Comment

• Wout Laenen
                  • Sep 2000
                  • 102

Je bedoelt de cdj-20 van Gemini? denk niet dat daar beatcounters opzitten. Maarja das ook niet noodzakelijk...
                  mvg

WL

Comment

• splash
                    • Aug 2002
                    • 342

de CDJ20 heeft idd geen bpm counter, je zult het dus (net als de meeste (top) dj's ) gewoon op gehoor moeten doen.

Comment

• ronny
                      • Dec 2002
                      • 2138

die beatcounters op de goedkopere mengpanelen en cd-spelers die zijn helemaal niet precies. Ze geven een goede indicatie aan en je geraakt er mee in de buurt van de werkelijk bpm, maar de rest zal je dan toch evenzeer op het gehoor moeten doen.
                      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• _Jasper
                        • Jan 2001
                        • 330

Gelukkig niet altijd beatcounters... anders kan iedereen zich wel DJ noemen....
                        Seeeeeeee ya
                        Jasper

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

citaat:Geplaatst door _Jasper

Gelukkig niet altijd beatcounters... anders kan iedereen zich wel DJ noemen....
                          Noemen ja, zijn is iets anders .

citaat:ik weet het niet zeker(kben zelf GEEN dj,) maar ik denk dat dat door middel van je fader, de beats uit een liedje te halen, zodat er alleen lage tonen gespeeld worden, de hoge niet, das gewoon kwestie van of het liedje te kenne, of gevoel te hebben vor muziek.
                          Zeg dan niks....

Comment

• jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3148

citaatan moet je de beats nog syncroniseren, dat kan je doen door bvb. je pitch bend te gebruiken of jog wheel.
                            Leuk bed8, ooit gehoord van een cue-knop?
                            Of bedoel je soms dat: als je al aan het mixen bent en je komt erachter dat het tempo toch niet helemaal klopt. Ja dan moet je idd wel met de pitch-bend aan de gang (het jog wheel heeft dan dezelfde functie als de pitch-bend knopjes)

Mzzl,
                            Jurjen

Comment

• Wout Laenen
                              • Sep 2000
                              • 102

Ooit al eens gehoord van oudere cd-spelers?
                              Bij die players zal een cue-punt vastleggen niet volstaan omdat de cd-speler geen geheugen heeft waarin de cue opgeslagen wordt. Wanneer je dan de cue oproept, zal die nooit starten op het juiste moment.

Jouw manier zal dus zeker niet bij iedere cd-speler werken, vooral dan bij oudere modellen.
                              mvg

WL

Comment

Working...