CD speler

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

CD speler

Ik ben van 1 nieuwe cd speler te kopen. Ik wil er maar een omdat ik ook nog een computer gebruik voor muziek. En als de speler goed bevalt en heb meer capaciteit nodig kan ik er nog een bijkopen.

Het is voor thuis gebruik.

In de 1e instantie dacht ik dat ik een cdj800 van pioneer wou pakken maar is me toch iets te duur en de vraag is ook of ik al de features nodig heb.

Nu heb ik een kleine selectie gemaakt van cd spelers, het zijn allemaal top loaders gaarne jullie ervaringen en meningen daarover:

Numark Axis-2 (cd invoer via laadje)

American DJ PRO-PSX CD speler (cd invoer via laadje)
    Nu heeft ADJ niet echt mijn voorkeur aangezien ik slechte ervaringen hebt met het Licht van ADJ en de service in NL

Pioneer CDJ100S (cd invoer via slot in)

Dit is afwijkende 19" van Numark:
    Numark MP CD3 (cd invoer via laadje, kan ook mp3 spelen)

BVD.[^]
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

ik heb de pioneer cdj 100s. Ik kan dus alleen maar iets over deze vertellen.

Het is een top cd-speler. Blijft spelen hoe hard je er ook mee schud. zelfs ondersteboven. Verder is het slot in systeem werkelijk betrouwbaar. Het is niet uitgevoerd met rolletjes die dus eigenlijk de cd in de cd-speler rijden. veel minder onderhoud nodig dus.

Er staan geen rommel functies op deze cd-speler. een paar effectjes. Ik gebruik die wel eens af en toe. Ook het display is zeer overzichtelijk.

Je komt ze dikwijls tweedehands tegen. Misschien interessant voor jou dan.
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• storeman
      • Mar 2002
      • 56

eventjes een opmerking, die psx van American Audio, heeft ook slot invoer. De psx, heb ik zelf ook, deze bevalt mij erg goed, ik heb ze nu ongveeer een jaar, en nog nooit problemen mee gehad.

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

de psx heeft idd slot invoer maar met rolletjes van boven en onder. Daar kruipt vuil achter en en dzez gaan na een tijdje niet goed meer. Moet je ze laten zuiver maken.
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• JasperT
          • May 2003
          • 100

Het voordeel van de psx ten opzichte van de andere 2 is dat hij veeeel meer functies heeft, je kan er zelfs mee scratchen!
          Alleen denk ik wel dat die dan voor die prijs niet zo duurzaam is als de andere 2.

Pioneer heeft zich met de cdj100 bewezen dat ze een degelijke cd speler gebouwd hebben die onder slechte omstandigheden nog blijft presteren.
          Axis 2 van Numark heb ik nooit mee gewerkt, maar lijkt me ook een degelijke speler. Hoor er verder ook goede verhalen over: en hij ziet er gelikt uit natuurlijk

Dus moet je jezelf de vraag stellen: wil ik een sterke cd speler met basic functies, of wil ik een speler waar ik veel mee kan maar alleen thuis gebruik. Dan is de duurzaamheid namenlijk niet zo heel belangrijk als wanneer je ermee op pad gaat.

Ik denk dat je met alle 3 een goede keus hebt maar even voor jezelf na moet gaan wat je er van verwacht.
          Here I am, so what are your 2 other wishes?

Comment

• speakerfreak
            • May 2002
            • 1446

zou voor de psx gaan, meer functies zoek anders even in het forum van newline zeeer veel (alleen maar) positieve reacties over deze speler
            Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• wout
              • May 2003
              • 100

Ik heb 2 cdj 100's (al anderhalf jaar), ik heb ze gekocht van een verhuurfirma waar ze 3 jaar in de verhuur hebben gezeten.
              Het enigste wat aan deze spelers stuk is geweest is het schermpje van 1 van de 2 omdat er iets op was gevallen...

Ik denk dat je dit toch wel degelijke cd spelers kan noemen en daarom zou ik voor deze gaan...
              Maarja die psx heeft idd wel veel meer functies.

The leader knows, Dateq
              The leader knows, Dateq!

Comment

• ronny
                • Dec 2002
                • 2138

Ja idd de psx heeft veel meer functies als bv de cdj 100 van pioneer. Maar wat heb je nu aan al die functies. Persoonlijk gebruik ik er geen. Eens heel af en toe degene die tovoevallig op die pioneers staan. Maarja dit is mijn persoonlijk mening.
                niet zagen, gewoon doen!

Comment

• RL sound
                  • Jan 2003
                  • 156

Ook ik heb twee cdj-100, en tja wat kun er over zeggen dat ze voor de gewone dj (Apreski enzo) ideaal zijn, want ik sta regelmatig op podia`s die bewegen met een 9,5 op de schaal van righter en ze slaan niet over, ja dan zelfs de MD speler eerder.....(om maar een voorbeeld te noemen).

Het ging mij om de betrouwbaarheid van de speler en niet zozeer om effecten e.d.

Maar dit is dan mijn mening.

Suc6 met je keuze, probeer eens een mogelijkheid te creeren dat je met een van de spelers kunt stoeien, dealer?
                  Groeten: RL <i>sound</i>

Comment

• Max
                    • Feb 2003
                    • 680

weet iemand toevallig ene cd-speler die de Beatcutter functie eheft zoals ene cdj 800 van Pioneer want DAAR gaat het mij om !

Comment

• ronny
                      • Dec 2002
                      • 2138

beatcutter functie[?][?] was da

Bedoel je beatcounter misschien?
                      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Max
                        • Feb 2003
                        • 680

citaat:Geplaatst door ronny

beatcutter functie[?][?] was da

Bedoel je beatcounter misschien?
                        nee, beatcutter [^]
                        dat zijn die 4 knopjes links bovenin de Pioneer cdj 800

Comment

• ronny
                          • Dec 2002
                          • 2138

aha dus toch Khad er nog nooit van gehoord. Wat doet het precies?
                          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Controller
                            • Apr 2002
                            • 745

Nou dank voor jullie meningen.

Ik heb zojuist de CDJ100s van Pioneer besteld.

Komt volgende week binnen

Comment

• DJ_Snaky
                              • Sep 2002
                              • 272

denk zeker dat dat de beste keuze uit jou lijstje is,

voor mij waren ze iets te duur, duzz heb ik de TEC 2300's van Scytronic gekocht. en tegen alle verwachtingen van jullie in doen ze het na 1 jaar nog perfect, ik heb nog nooit een cd meegemaakt die ie niet wou lezen of die oversloeg.
                              zelfs met een schaal van 9.5 op richter hebben ze nergens last van

!!!!&lt;---zeer tevreden---&gt;!!!!
                              [:D] zin in een feestjuh [:D]
                              <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>

Comment

Working...