Effect geluidjes,

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

Effect geluidjes,

Iedereen kent ze wel die effect geluidjes,

zeg maar die effecten (die meestal maar enkele seconden duren) die je hoort bij een kermis atractie en je hoort ze vaak in de uitgaangelegenheden, nu is mijn vraag waar is dat te krijgen en wie maakt het?

BVD.

• Fritz
    • Oct 2001
    • 621

Zoek in google op "jingle" ofzo. Dan kom je al een stuk verder denk ik.

Fritz, Fritz-Events

Comment

• Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

Dit zijn meestal "sweeps"

er zijn hele cd's vol met die dingen. Op mijn werk hebben we cd's vol met die dingen. Die worden gewoon door jingle/reclame bedrijven gemaakt.

---------------------------------------
      Maar mijn studio is bijna af! (met Protools)

Comment

• Controller
        • Apr 2002
        • 745

Ok dus even zoeken met google of zijn er nog andere mogelijkheden?

Die jingles zijn meestal .mp3 of .wav is daar software of hardware voor waar je die jingle cq sweeps in kan "hangen" en dat je dus snel kan afspelen en niet eerst moet zoek in je andere muziek database?

Comment

• Dave
          • Jan 2001
          • 757

Ja, je kunt een sampler kopen. Heb je een stuk of wat toetsjes waar je alle geluiden onder kunt zetten.
          Of je gebruikt BPM-studio, daar zit ook een sampler gedeelte in.

There's no buisness like showbuisness
          U x I = Boem.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

de herkenbare "kermisgeluiden" Worden/werden met een analoge synthesizer of syndrum en een echobak in elkaar gezet.

Je kan goede simulaties daarvan in software krijgen tegenwoordig. Voor de rest is het een stukje techniek net als een scoop of een wordprocessor.

lekker belangrijk!
            lekker belangrijk!

Comment

• Controller
              • Apr 2002
              • 745

in welke software zitten nog meer van die geluidjes geintegreerd naast bpm en mixvibes?

Ken iemand eminity music system(als ik het goed schrijf) ook zo'n software voor dj's daar zitten erin die ik nodig heb.

Is er op het internet geen database voor dit soort jingles cq sweeps

Comment

• Max
                • Feb 2003
                • 680

ik zoek al een tijdje die echte Jingles,
                ik heb ze wel op internet gedownload en gebrand op CD
                maar z´on effectenbak van DiscOSmash lijkt me een stuk leuker !

Comment

• grrt
                  • Jan 2004
                  • 10

Kan iemand mij vertellen waar deze jingles te downloaden zijn?
                  Alvast bedankt!

Comment

• djroyS
                    • Aug 2004
                    • 132

jingels kun je overal downloaden! Bijv. intikken bij google of wat dan ook, maar dan heb je niet je eigen jingels.

Het is mogenlijk om door een radio station je eigen jingels te laten maken je besteld dit en krijgt de echte radio/kermis/stemmen enz. datgeen wat dus zo herkenbaar is. Uiteraard is dit geen goedkopen investering maar het kan al vanaf 200 euro per cd met ongeveer 30 jingels.
                    Met vriendelijke groet. RoyS

Comment

• grrt
                      • Jan 2004
                      • 10

Met alle respect, dat het te downloaden is snap ik ook wel. Dat ik dan moet zoeken via google kan ik zelf ook nog wel opkomen en heb ik natuurlijk ook geprobeert. Waar ik naar op zoek ben is iets van één of ander portal of startpagina of iets dergelijks.

Comment

• ralph
                        Banned
                        • Aug 2000
                        • 2649

Dus je bent zelf te lui om te zoeken en dat moeten anderen doen...
                        jingle of sweep invullen op google brengt je langs de sites van een heleboel producenten.
                        Leuke jinges laat je namelijk maken, die op het web staan heeft iedereen al...

Comment

• grrt
                          • Jan 2004
                          • 10

Dus je bent zelf te lui om te zoeken? Wat een conclusies, jij durft.
                          Even voor de duidelijkheid. Het gaat mij ook om de geluiden waar dit topic om begonnen is. Allerlei geluiden van kermis atracties en dergelijke. Ik heb zelf al redelijk wat tijd in het zoeken gestoken maar kom alleen maar onzin tegen.
                          Er hoeft absoluut niemand voor mij te gaan zoeken maar als er iemand een adres heeft van een site waar hij dan wel zij regelmatig leuke geluiden download, dan zou ik dat graag horen. Mocht je niets weten, dan toch gewoon niet, ook prima.
                          En voor mensen die zo een forum als dit willen gebruiken om hun betweterigheid te etaleren: print dit bericht uit, rol het op en .....

Comment

• Banned
                            Banned
                            • Dec 2003
                            • 951

Die kermis geluidjes worden speciaal gemaakt voor die atractie. KOst een paar centen maar heb je ook wat !! ook heb je wat minder dure bv alweer een polshorloge....... dat is een neutrale sample omdat deze gebruikt kan worden door meerdere goktentjes. Ik zelf heb veel smplers van JB verkocht aan de kermis ( de klanten hadden van de concurent de box mogen lenen en die gekopieerd op de sampler van JB) die Kastjes van Discosmash ( waar max het over had ) zijn gewoon JB samplers met een andere behuizing net zoals de echo's die je op de kermis hoort zijn van JB Systems alleen met andere behuizingen. er zijn maar 3 leveranciers die aan de kermis leveren qua geluid en het is allemaal zelfbouw uit eigen ontwerp. en een bestaand merk uitkleden en een eigen behuizing omheen maken................

Wordt heel veel gedaan Prijs is goedkoop en over de kwaliteit heeft ieder een eigen mening. Hard gaan is niet belangrijk meer ( je mag van de gemeente maar 80db produceren ) en tegenwoordig is het allemaal centrale muziek dus i persoon bepaald hoeveel signaal je stuurt naar je versterkers.................

Comment

Working...