Pioneer djm500 / djm600

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ynk
    • May 2003
    • 2

Pioneer djm500 / djm600

Wat zijn de verschillen tussen de djm500 en djm600 van pioneer?

• DJRenz
    • Dec 2000
    • 99

De DJM 500 heeft stoevere faders, minder effecten, geen sampler, geen mix functie op de koptelefoon aansluiting. De DJM 600 heeft een rec. uitgang. Voor de rest zijn er niet zoveel verschillen zo ver ik het nu kan bedenken...

I love the pioneer CDJ 800
    Bemin met mate, want liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken

Comment

• Iko
      • Feb 2002
      • 766

Alle Dj's willen een DJM600, voor de effecten.

voor de rest blijven het rampen mixers.

Greetzz Iko

Comment

• Ynk
        • May 2003
        • 2

citaat:
        Alle Dj's willen een DJM600, voor de effecten.

Greetzz Iko

Welke zou jij dan aanbevelen?
        En waarom zijn die volgens jou rampenmixers?

Comment

• bewap
          • Jun 2002
          • 239

citaat: Alle Dj's willen een DJM600, voor de effecten.

Greetzz Iko
          Laat me raden... Raad jij Dateq of Rodec of zo iets aan?

Comment

• Fritz
            • Oct 2001
            • 621

citaat:Alle Dj's willen een DJM600, voor de effecten.

voor de rest blijven het rampen mixers
            Ja vandaar dat ze ook zo veel gebruikt worden... JIJ VINDT ze misschien slecht

Fritz, Fritz-Events

Comment

• Wout Laenen
              • Sep 2000
              • 102

citaat:voor de rest blijven het rampen mixers.
              Het is geweten dat de geluidskwaliteit wat minder is van de Pioneer mixers in vergelijking met een Rodec of een Dateq maar om daarom te zeggen dat het rampenmixers zijn...
              Ik vind de Pioneers persoonlijk wel leuk werken.

mvg
              mvg

WL

Comment

• Iko
                • Feb 2002
                • 766

Het probleem van de pioneer mixers is dat zodra er een roodlampje gaat branden het geluid meteen slechter wordt. Zodra alle rode lampjes aan zijn gaat de mixer kraken en is het helemaal hopeloos. Aangezien alle dj's tegenwoordig vol in het rood draaien krijg je dus elke keer een vreselijke sound uit je mixer. Wanneer een dj continu vol overstuurd is het ons al eens overkomen dat het geluid in een keer 30% zachter werd en na een minuut of 2 langzaam weer omhoog kwam.

Daarom hebben wij nu een paar keer een rodec neer gezet en het viel op dat de geluidskwaliteit direct beter was terwijl de dj's toch over stuurde.

Rodec schijnt binnenkort ook met een nieuwe mixer uit te komen die iets meer weg heeft van de functies van de pioneer. Effect ingang etc.

Greetzz Iko

Comment

• WTT
                  • Feb 2002
                  • 158

citaat: Daarom hebben wij nu een paar keer een rodec neer gezet en het viel op dat de geluidskwaliteit direct beter was terwijl de dj's toch over stuurde.
                  Zijn daar geen stage managers voor uit gevonden ?????

Pioneer zijn inderdaad kwalitatief niet de beste mixers maar helaas pindakaas wel de meest gevraagde en geaccepteerde mixers.
                  o ja de 600 heeft een sampler en 500 niet.
                  citaate DJM 500 heeft stoevere faders
                  Bullshit zijn indentiek

WTT rentals
                  WTT rentals

Comment

• Stijn Vanstiphout
                    • Oct 2000
                    • 1160

citaat:Zijn daar geen stage managers voor uit gevonden ?????
                    Neen, helaas hebben die andere taken buiten het in het oog houden of de DJ "weer eens niet boven de 0 dB zit ..."

citaat:Pioneer zijn inderdaad kwalitatief niet de beste mixers maar helaas pindakaas wel de meest gevraagde en geaccepteerde mixers.
                    Helaas, ook weer mis. Misschien wel in de het technogeweldwereldje, maar bij allround, disco, poppy, commerciëel mag je je Pioneer wel weer wegsteken.

mvg,

Stijn Vanstiphout,
                    LVL Multimedia
                    België

Stijn.Vanstiphout@pandora.be ook op MSN

Stijn Vanstiphout,
                    LVL Multimedia
                    België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• Iko
                      • Feb 2002
                      • 766

En ik heb tot nu toe ook nog niemand horen klagen dat er een rodec stond... dus we gaan kijken hoe lang we dit vol kunnen houden

greetzz Iko

Comment

• KoenB
                        • Mar 2003
                        • 453

citaat:
                        En ik heb tot nu toe ook nog niemand horen klagen dat er een rodec stond... dus we gaan kijken hoe lang we dit vol kunnen houden

greetzz Iko

LOL iko, Enkel als je de oudere rodecs hebt, gaan de draaiknopjes nogal stroef van :-)

Life is a freakshow, I just do the lighting
                        Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• CyberNBD
                          • Aug 2000
                          • 1318

We schotelen ze de MKIII versie voor van de 180 dus dat komt wel goed
                          Reden dat die djm's zoveel in gebruik zijn is gewoon omdat ze geliefd zijn bij de dj's, echter licht & geluidsverhuurbedrijven heb ik tot nu toe nog maar enkel horen zeggen dat die djm's ondingen zijn.

..:: Site Updated ::..
                          Greetzzz,
                          Tom
                          CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• DJ_Robin
                            • Jul 2001
                            • 610

Faders zijn weldegelijk verschillend hoor , een 500 schuift idd stroever als een 600.
                            Wil je het proberen moet je ff langskomen ze staan hier naast elkaar.

Pioneers zijn opzich leuk een ik heb niet echt problemen met de rode lampjes , de potmeter op de achtekant wil nog weleens hulp bieden bij vervelende DJ en verder help vriendelijk vragen ook meestal wel.

Persoonlijk draai ik met zowel een DJM 600 als een Dateq en vind een dateq lekkerder schuiven en klinken helemaal mee eens

M.V.G

-- Pacific Rentals --
                            sound & light concepts
                            EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• DJRenz
                              • Dec 2000
                              • 99

Wij werken met DJM 500 DJM 600 en Dateq XTC maar als ik mag kiezen dan neem ik de DJM 600 mee mede omdat ik ook redelijk veel de effecten gebruik maar ik vind over het algemeen een fijnere mixer dan de andere twee maar dan gaan we weer over smaak praten... Het klopt wel dat ze beiden niet echt tegen Rode lampjes kunnen, maar aangezien ik mezelf (nog) redelijk in de gaten kan houden is er niets aan de hand. Ook de DJ's op Riverdance hielden zich er aan op eentje na maar dat leerde hij snel af toen ik de zijn schuif dicht deed op de eind tafel.

I love the pioneer CDJ 800
                              Bemin met mate, want liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken

Comment

Working...