Dateq LPM 7.3

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DLSound
    • May 2003
    • 8

Dateq LPM 7.3

Hoi,

Ik heb inmiddels alweer een hele tijd een hele fijne Dateq LPM 7.3.
    Nu begint hij langzaam wat kuren te krijgen, ik denk dat dit gewoon een kwestie is van schoonmaken. Na een e-mail gestuurd te hebben aan Dateq zelf zeiden ze dat ik de tafel op kon sturen en dat ze hem zouden reinigen. De problemen zitten vooral in een aantal faders en ook de toonregeling en de gain geven een krakend geluid. Nu ben ik bang dat als ik de tafel op stuur dat ze de complete componenten gaan vervangen, en dit kost natuurlijk een kapitaal :-(

Heeft iemand een tip hoe ik dit op een goedkopere manier kan doen, dus zelf ?

Ik heb het ook al geprobeert met zo'n hoge luchtdruk spray, maar dat mocht niet helpen...

Alvast bedankt voor de info !

Gr, Dave (DL Soundproductions)

• RL sound
    • Jan 2003
    • 156

Als je het aangeeft dat je alleen maar wilt laten schoonmaken dan doen ze dat......Heb goede ervaringen met de jongens, maar ik liet de faders gewoon vervangen, geen risico nemen.

Vind ik.

Groeten....
    Groeten: RL <i>sound</i>

Comment

• djdarno
      • Dec 2002
      • 75

Beste Dave,

Tuurlijk kan de Fader en potmeters reinigen. Echter is dit in de praktijk uitstel van Executie. Het probleem komt na een niet al te lange tijd weer naar boven.

Als je het goed wilt doen dan moet je gaan vervangen. Faders gaan makelijk, 2 schroeven losdraaien, flatcabeltje los maken, nieuwe plaatsen, 2 schroeven weer vast draaien, flatcabeltje weer plaatsen en klaar is het.

De potmeters zitten op de print vast gesoldeerd. De printen zijn modulair opgebouwd en zijn er dus makkelijk uit te krijgen.

Makkelijkste, goedkoopste en best manier:

Onderdelen bestellen en zelf vervangen.

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Misschien naar een dealer gaan?? Dat lijkt me zoiezo goedkoper dan bij Dateq zelf..

Suc6 en groeten vanut His
        Olaf Duffhuës

Laat je horrrrrrrrreeeeeennnnnn...
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

Working...