Behringer dx1000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-frog
    • Apr 2003
    • 44

ik heb de behringer gekocht en is wel een leuk dinngetje alleen een stuk in gewikkelder dan mijn vorige ik had eerst tec 250

Is the sound of *** beautifull?

Comment

• Roeltej
      • May 2001
      • 761

Ik lees weer dat de externe voeding een klein voordeel is, omdat er dan een storingsbron is weggewerkt. We zitten er nu zelf wel even mee hoe we hem wegbouwen.

Der zitten ook wel veel knoppen op een DX1000, maar veel zul je er niet van gebruiken, keer handleiding doorlezen en je snapt het.

(: Vitality
      Vitality Show

Comment

• dj-frog
        • Apr 2003
        • 44

nou ik heb de handleidning al van internet geprint om te weten wat da ding allemaal kon enzo goeie voorbereiding is het halfe werk van het koopen

the sound of *** is beautifull

Comment

• djbirdie
          • Oct 2002
          • 509

Wij hebben ook een DX1000 en heb er nog geen problemen mee gehad en werkt lekker! Ik weet ook dat verschillende verhuurbedrijven deze mixer in hun DJ-meubels hebben zitten en dat zullen ze niet voor nix hebben als er ook bijv. Pioneer cd-spelers inzitten.

grtz

>>> DJ Birdie
          grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Roeltej
            • May 2001
            • 761

citaat:
            Wij hebben ook een DX1000 en heb er nog geen problemen mee gehad en werkt lekker! Ik weet ook dat verschillende verhuurbedrijven deze mixer in hun DJ-meubels hebben zitten en dat zullen ze niet voor nix hebben als er ook bijv. Pioneer cd-spelers inzitten.

grtz

>>> DJ Birdie
            Ik schat Pioneer anders een beetje hoger in dan Behringer ... :P

(: Vitality
            Vitality Show

Comment

• Mr Dj
              • Jan 2002
              • 836

citaat:

Der zitten ook wel veel knoppen op een DX1000, maar veel zul je er niet van gebruiken, keer handleiding doorlezen en je snapt het.
              Tja handleiding doorlezen. 5 minuutjes spelen en je weet alles. Ikzelf vind het een erg eenvoudige tafel

Maar ik heb Denon (en hoe)
              Maar ik heb Denon (en hoe)

Comment

• ronny
                • Dec 2002
                • 2138

staan idd veel knopjes en ledjes op maar tis allemaal hetzelfde he. als je met een mengpaneel kan werken ken je die behringer ook binnen de minuut.

greetz ronny (bsl)
                niet zagen, gewoon doen!

Comment

• dj-frog
                  • Apr 2003
                  • 44

tjah maar ik ben een hartsikke beginnenling en heb alleen maar een tec 250 gehad en daar zaten alleen maar een paar fadertjes op.

alleen nu snap ik alle knopjes en schuivjes alleen hij heeft een vrij grote achter kant en dat moet ik nog maar is leren begrijpen 50 uit en ingangen , dus voor ik alles kan gebruiken moet ik nog even sparen.

Comment

• DJ.T
                    • Nov 2002
                    • 1502

Ik heb ook een tec250, die ik thuis wel eens gebruik.
                    Als je gewoon een beetje je koppie erbij houd en logisch nadenkt, dan snap je elke mengtafel na een kwartiertje spelen.
                    Dan heb ik het natuurlijk niet over de 400kanaals broadcast/studio tafels met 101 mogelijkheden, daar ben je iets langer mee bezig.
                    De standaard tafeltjes die heb je wel snel door.

DJ.T Was Here
                    We're ready to party, are you?

Comment

• T-Nuzz
                      • Dec 2002
                      • 274

De meeste mixers heb je inderdaad binnen 5 minuten door. Gewoon even bij 1 strip beginnen en je hebt 3/4 van de tafel gehad, want dat is dat 5 x hetzelfde. Voordeel bij de Behringer is dat er enorm veel ruimte tussen al die potmeters zit. Is meteen een stuk overzichtelijker. Is bij pa-tafels wel eens anders. Kreeg deze week een TAC Bullet (2?) onder mijn vingers. Daar lag de "potmeter-dichtheid" wel erg hoog. Mjah, was na 5 min ook wel duidelijk.

P.S. die externe voeding kun je je makkelijk vastzetten. Gewoon een stuk binnenband van een fiets aan de binnenkant van je fc nieten en hem daar tussen klemmen. Wel net boven de bodem natuurlijk, want dan heeft ie de meeste steun.

Succes ermee

Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• RL sound
                        • Jan 2003
                        • 156

Wat ik ook makkelijk vind van de DX1000 is dat er op de twee mic. ingangen een effect gehangen kan worden voor eventuele Zanger(ressen)s die iets tijdens de avond willen zingen.

Wel moet ik dan toegeven dat de tafel te weinig eq heeft om een zangstem mooi te laten klinken, maar ik neem standaard in de drive-inn set een losse EQ mee (zoals de meeste denk ik) zodat het toch iets bij te regelen is.

Gisteravond nog een Flower Power avond gedraait met deze tafel en het ging uitmuntend wel werd de voeding erg warm plus de DB meters, die werden ook vrij heet. (lampje van het logo vermoed ik.).

Wel dit is mijn ervaring met de DX1000.

Groeten....
                        Groeten: RL <i>sound</i>

Comment

• reflection
                          • Mar 2002
                          • 413

fijne mixer, alleen zijn de connectoren niet altijd even handig...soms wel xlr soms niet..had liever alles 1 soort gehad..

wel handig dat je kan swichten in input en een sub en light output..

ik vind het nut van de zone outputs ook klein want er is geen apparte schuif voor

In tilburg is het te doen!!
                          Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• dj-frog
                            • Apr 2003
                            • 44

nou jah ik vond de uitgangen ook niet even makkelijk maar even kabbeltje kopen/maken en het is gefixt.

Comment

• RL sound
                              • Jan 2003
                              • 156

citaat:
                              fijne mixer, alleen zijn de connectoren niet altijd even handig...soms wel xlr soms niet..had liever alles 1 soort gehad..

wel handig dat je kan swichten in input en een sub en light output..

ik vind het nut van de zone outputs ook klein want er is geen apparte schuif voor

In tilburg is het te doen!!
                              Officeel is het een mixer voor discotheek werk (rca) (vandaar langggge faders), maar omdt je toch iets meer kan met deze tafel is er grotere diversiteit aan aansluitingen aanwezig. (o.a. XLR, STEEK)

Maar goed, dit is mijn mening, hi hi ik wens oedereen een behouden vaart....

Groeten....
                              Groeten: RL <i>sound</i>

Comment

• ronny
                                • Dec 2002
                                • 2138

citaat:Ik lees weer dat de externe voeding een klein voordeel is, omdat er dan een storingsbron is weggewerkt.
                                hmm maar leg de voeding nooit in de buurt van platenspelers want dan krijg je een 50 hz brom door je luidsprekers te horen. dit door het elektromagnetisch veld rond de voeding en dit wordt opgevangen door de naald van de platenspeler.

greetz ronny (bsl)
                                niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...