Dateq GPM 8

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tintal
    • Mar 2003
    • 2

Dateq GPM 8

Ik heb onlangs een Dateq GPM 8 gekocht. Deze mixer lijkt veel dezelfde functionaliteit te hebben als de GPM 8 TI of GPM 8.3, met uiteraard wat verschillen. Nu vraag ik me af hou oud deze mixer is aangezien alles nog werkt als nieuw. Volgens mij is deze mixer al jaren niet meer in produktie. Weet iemand toevallig in welk jaar de GPM 8 voor het laatst werd gemaakt?
  • Michel tenhage
    • Jul 2002
    • 41

even een mailtje aan dateq?
    Zeker weten dat je 't antwoord krijgt.

info@dateq.nl

Met zeer veel hoogachting en waardering teken ik,

Michel Tenhage
    groeten,

Michel

Comment

• Tintal
      • Mar 2003
      • 2

Ik heb Dateq gemaild, maar krijg helaas geen antwoord.

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Kr9ijg je geen reactie op je e-mail of kreeg je netjes een mailtje waarin staat dat ze het zelf ook niet meer weten?

Dateq stat momenteel ook op de poro light+sound, kan zijn dat de verkoop ff dicht is wegens een beursje..

>>>> voor zelfbouwers: eet voedsel dat gaar is, koop spul wat klaar is!<<<<

Comment

• ynhoj
          • May 2009
          • 2

gebouwd vanaf 1976

de GPM 8 (de allereerste versie van die mixer werd reeds gebouwd in 1976 !
          Ik kan het weten want ik heb nog zo'n ouwe in werking.
          Bij dateq zelf weten ze niet veel en reageren haast nooit. iedem als ge wisselstukken moet hebben. Dat was vroeger anders.

Comment

• koentjes
            • Dec 2007
            • 333

lezen is ook een vak... ik hoop dat tintal na 6 jaar toch wel een oplossing heeft gevonden...

Comment

• ldeblank
              • Feb 2011
              • 1

Gpm 8

Het ontwerp van de allereerste GPM 8 is van 1982. (Staat op de tekeningen in de service manual). Bij de eerste GPM 8 waren 2 uitbreidings units te bestellen. Een 4 kanaals stereo en een 6 kanaals mono lijn/micro uitbreding.
              De eerste versie had Preh faders en de T vormige fader knoppen.
              Het nadeel van deze tafel was de krap bemeten voeding. D.m.v. 2 stuks 1 amp spanningsregelaars wordt de voeding verzorgt voor alle audio circuits.
              In serie hiermee zaten twee laag ohmige weerstanden die weleens te heet werden. Een oplossing was om hier wat zwaarder typen voor te gebruiken en de koelichamen van de spanningsregelaars extra te koelen. De tafel gaf ook wat brom als te veel pfl's aangezet werden. Een oplossing hiervoor is de weerstand waarden van de voorschakelweerstanden van de pfl leds verhogen. De neon vu meter had af en toe last van doorslag.
              Bij Dateq deden ze niet moeilijk. Voor die neon werd gewoon kosteloos een nieuwe geplaatst. De service was toen prima. Ik gebruik de GPM 8 nog steeds met de twee uitbredings units dus in totaal 18 kanalen waarvan de 6 kanaalsmono ook nog eens stereo gemaakt zijn. Kortom na 28 jaar ben ik nog steeds tevreden (na wat aanpassingen).

Comment

• Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

Nou, dank voor de info!

Het topic is intussen 8 jaar oud, met de laatste reply 2 jaar geleden.

Welkom op het forum!
                Groeten John
                ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Is dit nou een slow chat?
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

Originally posted by ldeblank
                    Het ontwerp van de allereerste GPM 8 is van 1982. (Staat op de tekeningen in de service manual).
                    Hogere versnelling.
                    Ik denk ook dat ze ouder zijn. Dat het schema pas in 1982 getekend is geloof ik direct. Vroeger was het niet ongebruikelijk om eerst een pcb te tekenen en daarna het schema, nu misschien niet meer voor te stellen... (Ik heb zelf ooit nog eens zo gewerkt)

Comment

• EAJ
                      • Mar 2011
                      • 2

beste Ide heb je een schema of gebruikers handleiding van deze tafel?
                      EAJ

Comment

Working...