Pioneer cdj100s schuin ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jasper
    • Jan 2001
    • 330

citaat:
    dus met de lader naar beneden
    Ik weet niet precies hoe schuin je ze wilt hebben, maar wanneer je 90° bedoeld, dan heb ik het ff voor je getest.

Geeft wel een probleempje; wanneer je op eject drukt, dan spuugt hij je cd's uit, moet je wel goed in opvangen zijn.
    Voor de rest doet hij het helemaal goed.

Seeeeeeee ya
    Jasper
    Drive-in Show The Dream Team
    Seeeeeeee ya
    Jasper

Comment

• Mr Dj
      • Jan 2002
      • 836

citaat:
      citaat:
      dus met de lader naar beneden
      Ik weet niet precies hoe schuin je ze wilt hebben, maar wanneer je 90° bedoeld, dan heb ik het ff voor je getest.

Geeft wel een probleempje; wanneer je op eject drukt, dan spuugt hij je cd's uit, moet je wel goed in opvangen zijn.
      Voor de rest doet hij het helemaal goed.

Seeeeeeee ya
      Jasper
      Drive-in Show The Dream Team
      Hey bedankt voor je test, ik ga ze binnenkort bestellen (wanneer ik weer gebeurt heb).

En nee 90o was ik niet van plan, maar als hij het kan is het wel mooi. Verder denk ik ook niet echt dat het problemen zou geven, aangezien er dezelfde technologie in toegepast is als in de auto radio's.

Toch is het denk ik wel een pluspunt voor pioneer dat ze die autoradio indrustie erachter hebben staan, ivm shock gevoelligheid
      Maar ik heb Denon (en hoe)
      Maar ik heb Denon (en hoe)

Comment

• Th@ D@rk M@ster
        • Mar 2003
        • 15

Je kunt ze houden zo als je wil, zelf ondersteboven (jogwheel naar beneden)

CMX-3000 Version 2.21 <-- twerd tijd
        Xtreme Xperience Party 5April
        Greetz
        TDM

Comment

• Jeroen G
          • Jan 2002
          • 53

Volgende de handleiding mogen de toestel tot een hoek van ongeveer 15 graden schuin gezet worden.

De praktijk wijst echter uit dat het vrijwel altijd goed gaat, ook als ze onder een groter hoek geplaatst worden. De CDJ-500s zelfs tot 45 graden.

Wat er fout zou kunnen gaan is dat de CD (door zwaartekracht) tijden het EJECT vast kan lopen tegen de 'borsteltjes' of de houder ervan. De CD zal dan door een servicecentrum verwijderd moeten worden. Dit speelt bij zowel de CDJ-1000 als de CDJ-100s (ook de CDJ-800).

Van de CMX-en ken ik plaatsen waar de drive-unit 90 graden gekanteld is. Echter dit kan ik natuurlijk nooit aanraden (ivm garantie, die je dan niet hebt)!!!!!

Volgens het boekje kun je dus gaan tot een graad of 15-20.

Dat een speler 'gewend' raakt aan een schuine opstelling en dan in de war raakt als hij weer rechtop geplaatst word is een nieuw verhaal voor mij. Al onze spelers (behalve 500MKII) hebben een in olie-gedempte-ophanging, een soort rubberen balletje gevuld met zware vloeistof, dit zou niet nadelig beinvloed moeten en kunnen worden als de spelers langduring schuin staan. Ik ken geen praktijk gevallen dat dit heeft gebeurd, maar is technisch gezien natuurlijk mogelijk !

You'll find it at The DJresource > GrTx!
          You\'ll find it at The DJresource > GrTx!

Comment

• LJ
            • Feb 2003
            • 44

Ik heb ook twee CDJ-100s spelers en bij ons in de discotheek hebben we er ook nog 2.
            Het schuinhangen is absoluut wel mogelijk, als je de onderkant van de apparaten bekijkt, zie je ook de mogelijkheid om een soort van beugel aan de onderkant te bevestigen. Ik ben deze beugels echter nog niet tegengekomen op het www of bij Pioneer.

Een andere verklaring is de ophanging van de laser. Deze zit precies 90 graden gedraaid met de invoer-richting (lengte-richting) van de CD.
            Als je deze kantelt (dus naar voren hangt), blijft de beweging van deze lasers (links rechts) nog even makkelijk. Je kunt dus nagaan dat het schuinzetten naar links of rechts, minder goed zal zijn voor het laser-loopwerk. Maar er zullen niet veel zijn die de CD-Spelers op die manier willen schuinzetten.
            LJ

Comment

Working...