Software in de mix....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

NEEEEJJJJ,
    Tantewillie, ik zeg net dat we hier toch niet gaan aanraden om te cracken, kom jij met versies die al gehackt zijn. Tuurlijk zullen ze daar ook wel staan, maar er zijn zat redenen om het te kopen. Sowieso om BPM te gebruiken met de computer heb je al een dongle nodig die gekoppeld is aan het licentienummer, dus als je los een controller koopt kan je alsnog BPM kopen alleen al om de dongle. En stel dat er eens iets niet werkt, mailtje met je gegevens en wat er mis is en je krijgt gewoon antwoord, zonder softwarenummer krijg jij geen mailtje terug. Van andere (misschien goedkopere) programma's zou het misschien iets anders werken, maar down alles maar lekker van Kazaa dan hebben die makers er binnenkort ook geen zin meer in en krijg je geen software updates meer, of nieuwe controllers of wat dan ook.

DJ.T Was Here
    We're ready to party, are you?

Comment

• cornedure
      • Jul 2002
      • 230

Geen paniek DJ T., de mensen van Alcatech maken hun winst grotendeels uit de verkoop van de controllers. Ze weten wel dat het vrij te verkrijgen is met Kazaa, dus jagen ze de prijs van een controller de hoogte in.

Een voorbeeld: de controller RCP-2001-A kost zo'n € 1200. Evenveel als een Denon 2600.

Comment

• DJ.T
        • Nov 2002
        • 1502

Hej Cornedure,
        de controllers zijn zo duur omdat ze speciaal ontworpen moeten worden voor BPM, het is dus een heel nieuw concept en ja dat kost geld om te ontwerpen, ze kunnen ook wel 1 model houden, maar de consument wenst meer en zij willen verkopen dus doen ze dat ook.
        BPM is voor de doelgroep en als je nagaat wat je ermee kan helemaal niet zo duur. Natuurlijk kan een huis-tuin-en-keuken drive-in dit niet betalen maar daar is het ook niet voor bedoeld. Maar om even duidelijk te maken, ze jagen de prijs van een controller niet de hoogte in, de ontwikkelingskosten zijn gewoon erg hoog en daar betaal je als consument ook voor. Bij Alcatech weten ze ook dat het gratis via Kazaa te verkrijgen is, daarom zijn ze nu ook bezig om eens harde maatregelen te nemen, een van de beruchtste hackers/crackers voor BPM is toch wel de man die met de nickname 'Sinbad'werkt. Hij is ook gearresteerd: http://www.bpm-studio.nl/cgi-bin//Ya...num=1039557560

DJ.T Was Here

Comment

• Jurgen
          • May 2001
          • 133

Volgens mij dwalen we een beetje af.....

De vraag was:

Weten jullie software om een mix mee te produceren? Dus niet on the road oid, gewoon thuis op mn luie gemak pielen en een mix in elkaar plakken.......

<<< Had ik maar doorgeleerd, dan had ik makelaar kunnen worden! >>>
          Koekje Erbij?

Comment

• pieterjan
            • Dec 2001
            • 395

"DJ" T Als jurgen hier gewoon een beetje thuis wil stoeien met zijn spullen dan kan die volgens mij best wel een crack van kazaa ofzo afhalen ! Maar zodra hij er on the road mee gaat werken is orgineel wel een vereiste !

-----------------------
            Pieter-jan Jochems

>>>>>Maar mijn baas verkoopt, Dutch.Audio.Proffesional.<<<<
            Pieter-jan Jochems
            Danstoko.nl

Comment

• djmv40
              • Feb 2003
              • 20

JE moet dan ff naar kazaa gaan dan naar software en vul in: TRAKTOR
              is een kei goed prg. om te mixen met heel veel functies zoal scratsen cue pitch loop en automatisch loop bmp geeft ie ook automatisch aan moet maar is kijken

TRAKTOR the best is ook gratis prg.

mzzl van marcel v

Comment

• DJ.T
                • Nov 2002
                • 1502

Ik begreep uit jurgens eerste posting dat het ook voor otr was.
                Als ik thuis bezig ben wil ik ook echt iets doen en niet achter mijn computertje zitten. Als je dan otr een pc gebruikt omdat je het nog niet zo goed kan dan vind ik dat heel berijpelijk en dat je dus thuis gaat oefenen. Maar waarom je thuis de computer wil laten mixen? Naar mijn mening leer je het juist thuis. Maar ja, als het voor thuis is, vind ik dat je het nog niet gratis van Kazaa af mag halen. Iedereen moet er gewoon voor betalen als je een programma wilt, anders moet je of een demo proberen of op zoke gaan naar een ander programma. Die programmeurs die doen hun best, maar als het voor thuis is moet het in een keer gratis. Bijna alle Microsoft producten zijn toch ook voor thuis, moeten ze die ook maar gratis maken dan als de mensen al geen geld meer over hebben voor een goed product.

DJ.T Was Here

Comment

• Jurgen
                  • May 2001
                  • 133

citaat:"DJ" T Als jurgen hier gewoon een beetje thuis wil stoeien met zijn spullen dan kan die volgens mij best wel een crack van kazaa ofzo afhalen ! Maar zodra hij er on the road mee gaat werken is orgineel wel een vereiste !
                  Dat kan nooit pieterjan! Wanneer je software gebruikt, of het nu thuis, onderweg of van mij part op het toilet is, illegaal downen is nooit toegestaan. Wanneer je serieus geinteresseerd bent in een produkt, dan kan je altijd bij een dealer vrijblijvend pielen of een demo downen.

Koekje Erbij?

Comment

• Daan27
                    • May 2003
                    • 1

Ga eens naar http://www.mw-audio.com Ik heb via deze site MAKING WAVES gedownload. D.m.v. wave bestanden kun je de beste mixen maken.
                    Als je kiest voor de studio versie kun je zelfs MIDI gebruiken om je mix te maken. Echt veeeeel beter dan Magix Music maker.
                    Echt een aanrader!

Good luck
                    citaat:
                    Mede forummers,

Ben de laatste tijd een beetje interesse te krijgen om een mix te maken op de pc. Om bestaande platen netjes achter elkaar te plakken, inderdaad typisch iets voor de luie dj

Nu is mijn vraag, welke sofware/programma is hier geschikt voor en waar kan ik dat kopen?

Alvast bedankt maar weer

D.A.J. Sas
                    D.A.J. Sas

Comment

• Controller
                      • Apr 2002
                      • 745

Dat dit topic er al is komt mooi uit anders had ik het wel aangemaakt.

Ik gebruik momenteel mixvibes aan dat bevalt uitstekend. Maar draait alleen op Windows.

Nu zoek ik eigenlijk een programma wat op een ander operating system draait zoals het gratis operating system linux het is stabiel en het kost niks aan licenties. Nu moet je daar ook een mix programma voor hebben van minimaal 2 kanalen net als zeg maar een denon. Is er een gratis mix programma wat op linux draait of ander operatingsystem en ook nog gratis is? Want voor live te draaien heb je wel een hoop features zitten in mixvibes maar gebruik je het ook?

Hoe is de ervaring met de controllers die je aan de software kan koppelen?

Comment

• DLSound
                        • May 2003
                        • 8

Je hebt een aantal verschillende opties natuurlijk Wij zelf maken regelmatig remixen, en megamixen, echter doen wij het wel in combinatie met hardware zoals samplers en synth's.

Een aantal leuke software pakketten vind ik:

Reason 2.0
                        Cool edit Pro
                        Cubase Ssex en natuurlijk VST
                        Acid, van Sonic Foundry (Goed voor het maken van remixen)

Dus zoek maar wat leuks uit !

Als ik een tip mag geven gebruik dan Cool Edit pro, of Acid ! Of kijk eens op onze site voor meer info !

Groeten DL Soundproductions

Comment

• Chays
                          • Jan 2004
                          • 13

Hoi,

Veel van de hierboven genoemde studio's zoals bpm studio heb ik gebruikt. En ze werken allemaal mooi maar als je nu iets zoekt puur om kwaliteit van de mixen die je ermee kan maken dan raad ik aan on Mixmeister Pro te gebruiken. Deze is niet gratis te downloaden maar daar kennen we allemaal zo onze oplossingen voor dacht ik.
                          Het idee van het mixen is er geheel vanaf want er komt geen koptelefoon meer aan te pas.

Maar wel een strakke mix

Comment

• DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

Beetje nutteloos om een topic van meer dan een jaar oud omhoog te kicken, maar ik heb even op de mixmeister site gekeken.
                            Ik heb het idee dat dit een soort van SPAM is of iemand die BPM Studio en co nooit vergeleken heeft met dat mixmeister of iemand die leuk na wil praten.
                            Programma's als BPM Studio zijn juist ontworpen om live zelf te mixen, niet om 1 of ander computer programmaatje dat voor je te laten doen, zo kan je toch nooit een fantastische mix krijgen en op je publiek reageren?

Comment

Working...