Faderstart cdj-100s met beringer dx-1000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erwinbouw
    • Nov 2002
    • 2

Faderstart cdj-100s met beringer dx-1000

Mijn cdj-100 cd spelers hebben de mogelijkheid voor faderstart, alleen dit is een faderstart speciaal gemaakt voor de mixers van pioneer. Mijn Behringer dx-1000 heeft wel faderstart, maar dit is pulsfaderstart, en dit werkt dus niet op elkaar, is er een mogelijkheid om mijn cdj-100 tjes te kunnen laten starten d.m.v. een puls??

M.vr.gr Erwin

Bijgewerkt door - moderator op 24/11/2002 01:39:11
  • Dré
    • Nov 2001
    • 409

Stop een mono mini jack in de Pioneer CD-speler.

Als je nu pulst tussen SIGNAL ground en de tip van de mini jack dan start de speler, als je pulst tussen SIGNAL ground en de sleeve van de mini jack dan gaat hij weer in cue.

It'sa that simple!

Er hoeft geen puls/continu omzetting plaats te vinden. De CDJ-100 kan prima overweg met BEIDE methoden.

-- Pardon my French, I'm Dutch --
    -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• reflection
      • Mar 2002
      • 413

ha leuk, ik heb de dx1000 en een denon1800f...ja en die start ook niet... denon is kleine jack, behringer is groot, allebei mono dacht ik en hij doet het niet... wie weet iets??

francis
      Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Alle reacties die niet op het onderwerp ingingen verwijderd.
        Hou ik de reactie van Dre over en reflection zit ook nog ff met een probleempje.

Gaat het de vraagstelletr lukken zo of moet er nog wat duidelijker uitgelegd worden hoe je dit aan moet sluiten?

owja, onderwerp verhuisd naar DJ Gear...

Moderator J&H Licht en Geluid Forums
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Dré
          • Nov 2001
          • 409

citaat:
          ha leuk, ik heb de dx1000 en een denon1800f...ja en die start ook niet... denon is kleine jack, behringer is groot, allebei mono dacht ik en hij doet het niet... wie weet iets??
          Zie mijn reactie hierboven. Voor zover ik weet gebruikt Denon dezelfde faderstart methode.

Ooh ja. Waar kun je signal ground vinden op de CD-speler? Da's de ring van de audio tulpjes. Daarom werkt de faderstart van een Pioneer set ook niet als de audio niet aangesloten zit.

(Topic is mooi schoon geworden... Hulde

-- Pardon my French, I'm Dutch --
          -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• reflection
            • Mar 2002
            • 413

ja die is gewoon aangesloten, heb ik een mono jack in de mixer en een kleine mono in mn cd speler(s) doet ie niets, zit wel een verloopje tussen...denk dat het daar aan licht maar er zijn geen kleine jack/grote jack kabels hier in de buurt..en ook geen kleine jack's los om te solderen..

francis
            Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• erwinbouw
              • Nov 2002
              • 2

Oke thanks,

Het is mij duidelijk, kga direct aan slag, want het moet nu toch maar s werken.
              It's idd that simple..

Gr Erwin

Comment

Working...