Gebruikservaringen Denon DN9000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

Gebruikservaringen Denon DN9000

De nieuwe Denon DN9000 is nu ondertussen enkele maanden op de markt...

Wie heeft hier nu al 'serieuze' gebruikservaring mee?

Ikzelf heb hem even mogen proberen op een beurs..., maar echte ervaring dus niet...
    Wie wel? Voor- en nadelen?
    Last edited by axs; 24-04-13, 19:25.
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

Nog steeds niemand die al heeft kunnen spelen met deze nieuwe telg binnen de denon DJ-reeks?
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• djdb
      • Aug 2002
      • 4

Tja, ik heb hem al een maand in z'n verpakking staan.
      Dit weekend haal ik 'm er eindelijk uit!!!

Volgende week vertel ik er jullie alles over.

Nog effe geduld hé.

Mvg

DJ Burt
      Licht en Geluid Huren ✓ Feest of Fuif DJ gezocht? ✓ Karaoke ✓ Special Effects ✓ DJ Gear ✓ AV Verhuur • Jouw Partner in Pro Entertainment Op Maat • PartyDJ Aalst

DJ Burt

PARTYDJ.BE - DB Projects & Sounds
      Professional Deejay
      Discobars, karaoke, klank- & lichtinstallaties
      Visit our website @
      partydj.be

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

Enkele maanden hier de vraag gesteld wie al ervaring heeft met de Denon DN-D9000. Reacties bleven blijkbaar uit.
        Ondertussen deze bak aangeschaft en enkele opmerkingen en bevindingen.
        Ik heb vorige week (na enkele weken home-use) de eerste live-set gedaan met de DN-D9000.

Lay-out

- zoals de meesten al aanhaalden ziet hij er onoverzichtelijk uit.
        - MAAR : hij is wel doordacht 'onoverzichtelijk' gehouden. Zo zit het Jog wheel nu rechts. Hierdoor zit je niet meer met je hand over de rest van de bedieningsknoppen. Knoppen voor de hot-starts zitten nu bovenaan (héhé, eindelijk kan ik mijn hand bovenaan leggen en ff spelen met de hotstarts, zonder dat je voor de display zit)...
        - De display staat nu ook links beneden en je meest gebruikte buttons (play, cue) zitten nu direct onder de display. Zo zit je hand ook weer niet voor de display!
        - Tap-functie staat nu ook apart, waardoor je niet perongeluk een andere knop meehebt (vs 2600F)
        - De buttons voor Alpha-track-mode staan ook veilig weg van de rest. Zodat de kans op vergissingen tussen de 2 tracks (in Alpha mode) moeilijker worden.
        - Om wat knoppen uit te sparen hebben verschillende knoppen een dubbele functie... Meestal is de secundaire functie op te roepen door de knop langer dan 1 seconde in te houden.
        - Leuk is ook dat indien de CD-lade niet openkan de open/close ROOD oplicht, anders in het groen!

Functies

Alpha Track

PRACHTIG!!!!
        Je kan nu 2 nummers op dezelfde CD starten!!!
        De DN-D9000 heeft hier 4 aparte uitgangen voor!
        Voor de 2 tracks op de CD zijn 2 aparte CUE - PLAY buttons voorzien!
        Als je alpha-mode gaat kan je daar dan cue-points, pitch, etc instellen voor elke track apart!
        HANDIG!!!

Hot start

EINDELIJK meer dan 2 hotstarts! 4 hotstart punten (A1, A2, A3 en A4)
        Fun Fun Fun!!!
        Je kan nu ook loops in loops maken.
        Je kan de punten nu ook live 'trimmen' met de trim-functie.

Splice functie

Mogelijkheid om een stuk tussen twee punten weg te laten. Leuk voor dode momenten uit een nummer weg te laten. Wel fun!

BPM-counter

Er staat nu een automatische BMP-counter op. Zoals alle BPM-counters zowat overbodig en niet correct. Mar de TAP-button heeft nog altijd prioriteit op de automatische counter.
        Maar het handige aan deze BMP-counter is het volgende :
        - van het moment dat je een track kiest geeft hij dadelijk een BPM-waarde. Zo weet je redelijk snel of een nummer te mixen valt.
        Maar je kan natuurlijk niet 100% vertrouwen op die waarde.
        - De belangrijkste + aan deze automatische BMP-counter is dat de effecten (echo, flanger,...) er automatisch op triggeren.
        Op de DN2600 moest jezelf met de TAP-functie triggeren... wat soms nogal eens vergeten werd.

Jog-wheel

Ik gebruik de scratch functie eigenlijk zo goed als niet, maar het wheel zelf dan weer wel...
        Er zitten nu nog meer functies op...
        Vooral de DUMP-functie is plezant!
        Je laat een stukje in reverse spelen( door aan het wiel te draaien) en door de dump functie zal hij NIET bij het loslaten gewoon op dat punt verder beginnen te spelen maar wel op het punt waar hij op dat moment moest zijn. Zo kan je nu echt een stukje in achteruit laten spelen, zonder dat je daarna datzelfde stuk weer gewoon laat horen.

Pitch

Pitch van 0-100% !!! Die perfect werkt! Had vroeger bij sommige CD-spelers al gemerkt dat wanneer je enorm het tempo veranderde, de toonhoogte niet goed werd gehouden. (wat tot bv 16%) wel goed lukte.
        Ik weet niet waar dit mee te maken heeft, maar denk dat het vooral aan de processor lag! Nu kan je tot 100% gaan zonder problemen en zonder het te merken aan het geluid.

Heb dus wel leuke ervaringen met deze nieuwe denon, maar ik vrees dat als hij in de verhuur gaat er weer problemen gaan opduiken.
        Hij heeft VEEL, misschien wel te veel functies, die je zelden of nooit gebruikt tijdens een live-set. Is wel leuk om thuis wat mixen op voorhand in mekaar te steken... Maar Samplitude doet hier ook wonderen
        Ik vrees dus als hij in de verhuur gaat dat we weer wat telefoontje

Comment

• DJ_Robin
          • Jul 2001
          • 610

Klinkt heel erg interessant. Ik wil ook nu na m'n cdj 100 toch maar een dubbele 19" speler hebben.
          Dit omdat het simpelweg makkelijker is in te bouwen en ook makkelijker tussen 2 sl-en in te zetten is.
          Nu ben ik persoonlijk heel erg tevreden over de Pioneer CMX 5000, in samenwerking met de Pioneer DJM 600.
          Maar toch zit ik er ook heel hard over na te denken om te gaan overstappen op een Dateq met een Denon DN 2600 of DN 9000.
          Dit vooral omdat er zowieso 2 MD speles en 2 sl-en bij moeten en je op de DJM maar 4 faders hebt (ben niet zo'n fan van switchen op m'n faders).
          De cd speles weet ik gewoon nog niet. De denons zijn hele fijne spelers en hebben wat meer extra's maar hebben wel weer die lade's en die zijn toch erg kwetsbaar.
          Pioneer is simpel (die snapt iedereen) snel en heeft geen lades.
          De DN 9000 heeft zeker mijn voorkeur maar is ook erg duur en of je het nou gaat gebruiken zoals hier ook word aangekaart vraag ik me af.

Ik hoop op wat meer gebruiks ervaringen om mijn keuze te vergemakkelijken.

M.V.G

-- Pacific Rentals --
          sound & light concepts
          EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

citaat:
            De denons zijn hele fijne spelers en hebben wat meer extra's maar hebben wel weer die lade's en die zijn toch erg kwetsbaar.
            Lades hebben hun voor- en nadelen... evenals slot-inn. Maar blijkbaar heb jij slechte ervaring met lades (misschien eens op andere manier opstellen/inbouwen).

citaat:
            Pioneer is simpel (die snapt iedereen) snel en heeft geen lades.
            Ladenverhaal : zie hierboven... Nadeel slot-inn : Cd is kwetsbaarder.

Simpel? Is gewoon kwestie van wat je gewoon bent. Maar het is idd zo dat gebruikers van Pioneer, Denon als moeilijker beschouwen en andersom... Komt vooral door de verschillende CUE...

Maar je kan hier wel genoeg op het forum vinden over Pioneer vs Denon.

Maar Robin, het belangrijkste dat ik je zou willen aanraden :
            Wil je een CD-speler hebben die je ook kan verhuren, ga dan liever voor een eenvoudige Denon (1800, 2100 (2600)) of een eenvoudige Pioneer.

Als je voor denon zou gaan, een 2600 is eventueel een mogelijkheid aangezien hij meer en meer ingeburgerd geraakt, zou echter eerder voor een eenvoudige 1800 gaan. Deze heeft alle basisfuncties. Een 2100, 2600 EN vooral de 9000 heeft teveel snufjes die toch niet worden gebruikt en alleen maar tot moeilijkheden kunnen leiden.

Moest je hem enkel zelf gebruiken dan kan je natuurlijk kiezen wat jezelf wil. Maar een DN-D9000 denk ik niet dat jezelf echt nodig hebt...

Comment

• DJ_Robin
              • Jul 2001
              • 610

Idd de DN 9000 is eigenlijk na dit topic al zo goed al afgevallen.
              Over de lades , ik heb er niet hele slecht ervarigen mee maar ze zijn kwetsbaarder.
              Dit is zeker te verhelpen door de manier van inbouwen.
              De 1800/2000/2100 zijn niet de keus voor mij omdat ik er zelf het meeste mee draai. Mocht er een gast DJ zijn wil ik wel dat hij er mee kan werken. Maar de DN 2600 kunnen de meeste nu wel.

M.V.G

-- Pacific Rentals --
              sound & light concepts
              EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

citaat:
                De 1800/2000/2100 zijn niet de keus voor mij omdat ik er zelf het meeste mee draai.
                Robin, Ik snap niet echt wat je met bovenstaande bedoelt...

Comment

• DJ_Robin
                  • Jul 2001
                  • 610

Ik ben voor mezelf opzoek naar een leuke dubbele cd speler die toch wat uitgebreider is. Vandaar dat ik eigenlijk ook steeds meer naar denon ga kijken.
                  Als ik zoiets als een 1800/2000/2100 zou kopen is dit kwa functies redelijk gelijk aan de CMX 5000.
                  Niet dat ze slecht zijn ofzo maar eigenlijk is het play/cue/pitch.
                  En dan zou ik weer eerder voor de CMX kiezen.
                  Eigenlijk gaat het dus tussen de DN 2600 of de DN 9000.
                  En dan zou het voor mij persoonlijk de DN 9000 zijn maar omdat ik steeds meer gast DJ's krijg op feesten is het weer meer de DN 2600 omdat die makkelijker te bedienen is.
                  Dat is dus zo'n beetje het probleem.

Ik hoop dat het zo duidelijk is,

M.V.G

-- Pacific Rentals --
                  sound & light concepts

Comment

• axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

citaat:
                    Eigenlijk gaat het dus tussen de DN 2600 of de DN 9000.
                    En dan zou het voor mij persoonlijk de DN 9000 zijn maar omdat ik steeds meer gast DJ's krijg op feesten is het weer meer de DN 2600 omdat die makkelijker te bedienen is.
                    Dat is dus zo'n beetje het probleem.
                    Dan zou ik gaan voor de DN2600...
                    Ff argumenteren.. kon wel redelijk snel overweg met de DN-D9000 MAAR het is wel serieus wennen aan de nieuwe posities van de knoppen...
                    Heb dan hier ook eerst een paar weken hier wat zelf geëxperimenteerd voordat ik ermee aan de slag ging op party's.
                    Als je eerst de tijd hebt om er wat mee te 'oefenen' dan lukt het wel.
                    Maar een guest-DJ een DN-D9000 onder zijn neus schuiven... neeje, niet doen.

Comment

• DJ_Robin
                      • Jul 2001
                      • 610

Idd dat is dus ook het probleem waar ik mee zit.
                      Ik heb zelf tijd zat om mat dat ding gewend te raken. Als ik een party heb en ik kan hem nog niet goed genoeg gebruiken gaan de CDJ 100tjes gewoon nog een keer mee.
                      Maar als idd die guest-dj ermee moet gaan draaien dan word het al moeilijker.
                      Stel dat ik toch de DN 9000 koop , om wat voor reden dan ook.
                      Kan de guest-dj dan wel de basis functies (zoals: cue pitch ect.) gebruiken ?
                      Of is dit zo erg veranderd dat dat al problemen gaat geven ?

M.V.G

-- Pacific Rentals --
                      sound & light concepts

Comment

Working...