American Dj pro scrach 1

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

citaat:
    Wat ik met die spelers heb en dan heb ik het nu over de PSX en proscratch 2 is dat ze heel slecht spoelen. Als je een met een nr begint dan kun je de eerste 10 sec niet voor of achteruit spoelen, heel irritant!
    Ben ik hier dan de enige mee die dit heeft?
    Idem met de Denon DN2600.
    De scratchfunctie die gebruikt wordt, maakt gebruik van een sample in een bewegend bufferframe van 10sec.
    De speler dient dus eerst die 10sec in zijn geheugen te hebben voordat je kan beginnen met scratchen.
    Ik veronderstel dat alle CD-spelers dit principe hanteren? Of ben ik mis?

De groe(n)ten
    Tom Manshoven
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Dré
      • Nov 2001
      • 409

citaat:
      Wat ik met die spelers heb en dan heb ik het nu over de PSX en proscratch 2 is dat ze heel slecht spoelen. Als je een met een nr begint dan kun je de eerste 10 sec niet voor of achteruit spoelen, heel irritant!
      De reden hiervoor staat toch vrij duidelijk in de handleiding...

De speler kan niet spoelen zolang de geheugenbuffer nog niet gevuld is. Je kunt zien dat de buffer voldoende gevuld is als het randje om de bufferdisplay zichtbaar wordt.

-- Pardon my French, I'm Dutch --
      -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• T-Nuzz
        • Dec 2002
        • 274

Over de hele American DJ range kun je eigenlijk zeggen dat het nogal low-budget materiaal is. Leuk voor op je kamer, maar niet voor on te road.Dit wordt al duidelijk als je ziet hoe het allemaal afgewerkt is. Ik heb eens de PRO-DJ2 besteld om eens uit te proberen, maar die is na een week alweer retour gegaan en vervangen door een Pioneer CDJ100S. Verder was de levertijd ook vaak een ramp (bij ADJ Europe in Kerkrade tenminste). De consumentenverkoop gaat nu over naar AD-systems in Kerkrade, wellicht wordt de levertijd dan beter.

T-Nuzz

Let the music play
        Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

citaat: Idem met de Denon DN2600.
          De scratchfunctie die gebruikt wordt, maakt gebruik van een sample in een bewegend bufferframe van 10sec.
          De speler dient dus eerst die 10sec in zijn geheugen te hebben voordat je kan beginnen met scratchen.
          Ik veronderstel dat alle CD-spelers dit principe hanteren? Of ben ik mis?
          Bij de dn-2100/dn-2600 wel maar bijv. bij de Numark cdn-88 niet.
          Effect selecteren en je kunt meteen scratchen. Ook een nadeel bij de denon's is dat als hij het geheuge nog aan het laden is je ook geen hot-cue can ingeven.

MVG Willem (info@w-s-s.nl)
          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• NiTRO
            • Sep 2002
            • 677

citaat:
            Over de hele American DJ range kun je eigenlijk zeggen dat het nogal low-budget materiaal is. Leuk voor op je kamer, maar niet voor on te road.Dit wordt al duidelijk als je ziet hoe het allemaal afgewerkt is. Ik heb eens de PRO-DJ2 besteld om eens uit te proberen, maar die is na een week alweer retour gegaan en vervangen door een Pioneer CDJ100S. Verder was de levertijd ook vaak een ramp (bij ADJ Europe in Kerkrade tenminste). De consumentenverkoop gaat nu over naar AD-systems in Kerkrade, wellicht wordt de levertijd dan beter.

T-Nuzz

Let the music play
            Denk dat dit niet doorgaat, ADJ blijft op dit moment in hetzelfde pand dus magazijn voorraad zal niet echt toenemen....helaas

Comment

• DJ BARRY
              • Oct 2002
              • 7

uuh ken je met de cdj100s ook scratchen dan?? mijn nog nooit gelukt

HEjzz

Comment

• NiTRO
                • Sep 2002
                • 677

Kun je dat dan met die ADJ's mij nog niet echt gelukt, het apparaat maakt wel iets van een scratch maar daar houd het toch echt op, dan heb ik liever een CDJ100 waar wel goed mee te draaien is en waar de functies die erop zitten wel werken dan een ADJ kopie met veel te veel dubbele functies en een ballaberde MT + scratch.....

ERC

Comment

• willie
                  • Oct 2002
                  • 14

punt1: het probleem van het doorspoelen is een kwestie van goed op je schermpje kijken!

punt2: als je er genoeg mee geoefent hebt kan je er echt best wel aardig mee screchen het zal nooit zo goed zijn als met een draaitafen laar het kan er op!!!!!

punt3: de levertijd bij mij was 2 dagen (zoals het hoorde)(ik heb hem uit kerkrade)

punt4: een pioneer kopie van een ADJ wat is dat voor een zooi als je er met zo een wil draaien draai dan met een echte!

punt5: hoezo low buget?????

ik heb er nu al meer dan 1 jaar een en er al vrij veel mee gedraait en ik heb nog geen een keer gehad dat ie iets niet deed wat ik wou of dat ie bleef haken ofzo dus van sommigen stukjes begrijp ik helemaal niks!

Comment

• willie
                    • Oct 2002
                    • 14

ik wil misschien er nog een cd speler bij kopen. aan jullie reacties te zien vinden jullie de ADJ niet veel goeds.
                    (ik heb er nog nooit problemen mee gehad).

maar welke cd speler adviseren jullie dan om erbij te kopen?
                    ik dacht misschien weer een ADJ of de nieuwe denon DNS 5000 frondload cd Player(kan helemaal digitaal)

maar is die goed en heefyt die waar voor zijn geld? 940 euro ongeveer
                    en pro scrach 2 600 euro

en welke anderen cd speler vinden JULLIE dat ik er bij moet kopen (CDJ 800?????) of zo een ????? afgezien van de prijs dan he!

Comment

• NiTRO
                      • Sep 2002
                      • 677

Volgens mij is de pioneer goedkoper dan 940 eurootjes, maar goed, tis maar net wat je wilt als jij lekker kunt werken met de ADJ spullen be my guest, heb hier alleen mijn menig laten weten.
                      Ik weet niet hoe lang je al draait en hoe vaak je de set gaat gebruiken maar ik zou zeggen probeer het anders eens in een winkel, vraag een demonstratie en zorg dat ze jou ook even laten "spelen" JIJ moet er uiteindelijk mee werken en niet een of andere verkoper die alles wel goed vinden, als ze het maar verkopen, en ook hier op het forum worden alleen meningen gegeven, so try it yourself !!!!

GrtzzZZZ ERC

Comment

• Mus-T
                        • Apr 2003
                        • 33

citaat:

maar is die goed en heefyt die waar voor zijn geld? 940 euro ongeveer
                        en pro scrach 2 600 euro
                        Zo goedkoop?!
                        waar?!

MzzL

Just me and my Pioneer CDJ-800
                        Just me and my Pioneer CDJ-800

Comment

• luc2366
                          • Jul 2002
                          • 1161

adviesprijs belgië pro-scratch2: 845€

Comment

• reflection
                            • Mar 2002
                            • 413

die pro scratch is super fijn, alleen zeker geen cd speler zonder gebruiksaanwijzing want hij de cue erin krijgen viel me niet mee en het precies zoeken op miliseconde ook niet. verder leuk ding, tjah als je merkgeil bent ga je voor pioneer anders american dj

american dj start trouwens wel wat trager en cue ook, als je m indrukt heb je net even n stilte. dat is bij pioneer enz weer niet

In tilburg is het te doen!!
                            Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• Disco Service Apeldoorn
                              • Nov 2000
                              • 299

Ik ben net overgeschakeld op de American Dj scratch 2 en de Velocity voor de verhuur.
                              Later komen er nog Psx-en bij.

Pioneer is hier de deur uit gedaan.

De American Audio is echt een super speler. super snelle play en cue , helemaal met de bop functie. De cuie werkt inderdaad iets anders. even wennen dus

Reflection heeft waarschijnlijk te maken gehad met een fout cue punt.

Ze starten vele malen sneller dan onze denon's ( 2100, 2000 , 1800 )

Ik ben benieuw naar het type waar Nitro mee heeft gedraait.
                              American Dj heeft nog een aantal cd spelers die ik zelf wat minder vindt.
                              De pitch bend werkt namelijk met knopjes, maar je kan ook het jogwiel gebruiken voor pitch bend.

Alleen de schakelaars voor de geluids effecten hebben dubbele functies, ze lichten dan ook in een andere kleur op als ze een andere functie hebben. lijkt mij dus absoluut geen probleem in de bediening.

Advies prijzen zijn trouwens Pro scratch 2 euro 700.- excl btw en de velocity euro 1200,- excl btw

Misschien zijn er via via nog wel scratch 1 speler te krijgen , ex demo spelers van dealers bijvoorbeeld.

Een scratch 2 lijkt qua uiterlijk trouwen heel veel op een 1, 2 verschillende cd spelers gebruiken is dan ook niet zo'n probleem.

Comment

• reflection
                                • Mar 2002
                                • 413

nouw..ik had eerst een denon 1800 bij en een pro scratch1.. de 1800 beviel me beter en vooral om de reden dat het zoeken de eerste seconden....**** gaat, verder heel fijn ding..

wij nemen er waarschijnlijk ook 2 psxjes bij

In tilburg is het te doen!!
                                Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

Working...