Ervaringen met Behringer B300 boxen gevraagd

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • amsmad
    • Oct 2002
    • 2

Ervaringen met Behringer B300 boxen gevraagd

Ik heb 2 omnitronic draaitafels, cd spelers en een dateq xtc mengpaneel.
    Ik overweeg nu om 2 Behringer B300 active boxen te gaan kopen. Deze kosten in Duitsland ca. 430 euro p.st.
    Deze boxen hebben dus ingebouwde versterkers en zijn beveiligd tegen overbelasting.

Wie heeft ervaring met deze of soorgelijke boxen?

Wim

Bijgewerkt door - moderator op 27/10/2002 02:16:53
  • Rv
    • Feb 2001
    • 1086

citaat:beveiligd tegen overbelasting
    persoonlijk heb ik het gevoel bij deze kasten dat ze zeer snel beginnen te limit-ten, en wanneer ze dit doen is de klank werkelijk AFSCHUWELIJK ...
    Persoonlijke mening: ik vind ze echt niet goed. Ze kosten niet veel, maar ... neen, er zijn betere alternatieven!

____
    Rv.
    ____
    ____
    Rv.
    ____

Comment

• PowerSound
      • Nov 2001
      • 1892

Héhé, ik ga je toch maar even tegenspreken maar hiervoor dient een forum.

Die B300 zijn nu echt geen topspullen, maar voor dat geld kan je gewoon niet beter vinden. Tja, snel limiten ? MMhhh weet ik niet echt hoor, vergeet niet dat ze maar 225WRMS zijn, en ik vind ze wel luid genoeg voor het geld. Groot nadeel : Heel zwaar !

Site nog eens geupdate (V5.02) ! Mijne Nexo kan ni in den auto...
      PSL Bvba powered by
      L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
      Yahama LS9-32 / MC7L-48
      Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
      Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• amsmad
        • Oct 2002
        • 2

Kunnen jullie misschien dan ook wat alternatieven aangeven?

Vriendelijke groet,

Wim

Comment

• Rv
          • Feb 2001
          • 1086

No problem.

Ik heb zelf enkele JBL Eon, gaan al jaren mee, worden 'heel zwaar gebruikt' en nog nooit stukken mee gehad.

Vorige week heb ik er 3(!) bijgekocht. In nieuwstaat, echt waar! Prijs = 750 euro voor de drie.
          Daar koop jij (nieuw welliswaar) nog geen 2 B300-den van.
          citaat:maar voor dat geld kan je gewoon niet beter vinden
          Denk niet te snel dat behringer de beste prijs-kwaliteits verhouding heeft. Ik ben niet anti-behringer, maar die B300 vallen me zwaar tegen. Liever iets goeds tweedehands dan iets slecht 'maar je vind gewoon niet beter' nieuw.

En ik roep hier nu niet dat de JBL Eon het beste is wat er is. Bijlange niet, maar hij is in elk geval stukken beter dan de B300.

Voor meer info kan je ook het topic over de B300 eens lezen dat Powersounds eens geopend heeft. Daar hebben we dit al eens gezegd dacht ik ...

____
          Rv.
          ____

Bijgewerkt door - Rv op 27/10/2002 11:55:12
          ____
          Rv.
          ____

Comment

• Dave
            • Jan 2001
            • 757

Je zou ook eens naar de Opera serie van DB-technology kunnen kijken. Ongeveer zelfde prijs als Behringer, maar vindt ze zelf heel lekker klinken. Uit de 212 (12" en hoorn) komt toch behoorlijk veel laag, en hoog gaat niet aggresief klinken. Versterker had naar mijn idee iets sterker gekunt, maar voor de rest helemaal geen problemen mee na 2 jaar on the road.

Familietheater.nl Eens familie, altijd familie.
            U x I = Boem.

Comment

• embie
              • Mar 2002
              • 83

zoals al eerder vermeld, prijs/kwaliteitsverhouding is Behringer niet slecht. wil je beter, kost het je meer. Wil je goedkoop goed geluid hebben, dan ben je hiermee gesteld, (of bv American Deejay APX 152 speakers en consoorten). heb je er meer voor over, zoek dan verder, is je budget op: koop deze en verdien je geld terug tijdens het draaien ...

Comment

• michiel
                • May 2001
                • 1032

Ik vind actieve speakers so wie so al nix. Ik weet neit waarom, maa rik krijg er altijd zo'n raar gevoel bij. Ik heb toch liever een losse amp erbij....

Groeten, michiel
                Groeten, michiel

Comment

Working...