Pioneer DJM 500 is made bij gemini.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MUSCOM
    • Mar 2002
    • 62

Pioneer DJM 500 is made bij gemini.

Ik dacht dat Pioneer kwalitatief hoogstaande apparatuur maakt, maar ik ben erachter gekomen dat de pioneer DJM 500 en 600 bij Gemini gemaakt worden en dat de mixer dezelfde komponenten en faders gebruiken. Alleen de geluidseffecten op de DJM 500/600 zijn made bij Pioneer. Je betaald voor die geluidseffecten zo'n € 400 meer dan dezelfde Gemini mengtafel.

Bijgewerkt door - geluidmoderator op 09/09/2002 23:09:19
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Gelukkig ben ik niet een merkengeile tiener die van bovenstaande posting direct naar de dealer holt om daar te gaan lopen huilen dat ie een ander product wil....

Wat is nu je doel van dit berichtje, afgezien van het feit dat verificatie de waarheiod moeilijk zal blijken in de praktijk?

Ik heb vorig jaar de DJM gekozen omdat deze nmixer als enige ideaal samenwerkt met mijn efx500 en mijn pioneer cd spelers.
    Tevens ben ik erg tevreden over de service van pioneer, want nu na bijna een jaar gebruik had ik een paar defecte potmeters.

Waar ze dat ding fabrieken zal mij jeuken, tis een wereldmixer om mee te werken. Van mij had er ook NUMARK, DAP, Behringer op mogen staan. Ik vind het een superding.

Ralph,
    Sounddesigner

Comment

• DJ_Robin
      • Jul 2001
      • 610

Ik werk nu ook met een DJM 600 en het is echt een superding zoals ook Ralph al zei (die heeft een 500 maar dat scheel erg weinig).

Ik heb ook weleens met een Gemini mogen werken nou dat is toch heel wat anders als een DJM 500/600 hoor.

Dus er zijn 2 mogelijkheden :

1: gemini is zo dom dat ze voor een ander een betere mixer produceren.
      2: pioneer levert een ontwerp en laat het bij gemini produceren omdat dat weer een hoop centen scheelt.

M.V.G

Pioneer DJ Equipment
      if you only want the best !!!!!
      EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• michiel
        • May 2001
        • 1032

Ik denk dat het de 2e optie van Robin is. Gemini produceert namelijk erg veel. En samen werking van bedrijven komt tegenwoordig vaak voor om de concurentie tegen te gaan.

Groeten, michiel
        Groeten, michiel

Comment

• Reemski
          • Dec 2001
          • 690

Optie 2 betekent trouwens automatisch optie 1, wat helemaal zo dom niet is. Ik neem aan dat Gemini eraan verdient..(DUH)...

Het is gewoon een goed ontwerp.

Comment

• DJ_Robin
            • Jul 2001
            • 610

ja reemski das ook waar , maar toch vind ik het dan altijd raar dat er van het merk zelf mixers worden uitgebracht van een veel midere kwaliteit, terwijl ze het wel kunnen.

M.V.G

Pioneer DJ Equipment
            if you only want the best !!!!!
            EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• Triple S
              • Sep 2000
              • 808

Mindere kwaliteit = goedkopere componenten = lagere produktiekosten.

Zo kunnen ze dus goedkoper zijn, en/of met grotere marges werken.

Bovendien zit Gemini in een ander marktdeel dan Pioneer, dus beconcureren ze zichzelf niet.

Integendeel, op deze manier bestrijken ze een groter deel van de markt.

Don't call me DJ!
              Don\'t call me DJ!

Comment

• dj_lucv
                • Aug 2001
                • 616

Door onder de naam gemini goedkoop te verkopen en onder pioneer duur verkopen ze ook veel meer aantallen, dat scheelt natuurlijk ook weer. Verder hoeven ze voor bijv. faders maar 1 keer een verbetering te bedenken en daarna kunnen ze het in beide toepassen .

Comment

• PowerSound
                  • Nov 2001
                  • 1892

Zal toch eens gaan informeren of dit nu echt waar is of niet.
                  De Pioneer hersteldienst BELGIUM staat hier 100meter verder.
                  Mischien durven ze het wel niet toegeven...
                  Wait and see zou ik dan maar zeggen

PowerSound was hier...
                  PSL Bvba powered by
                  L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                  Yahama LS9-32 / MC7L-48
                  Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                  Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• garro
                    • Jun 2002
                    • 6

citaat:
                    Zal toch eens gaan informeren of dit nu echt waar is of niet.
                    De Pioneer hersteldienst BELGIUM staat hier 100meter verder.
                    Mischien durven ze het wel niet toegeven...
                    Wait and see zou ik dan maar zeggen

PowerSound was hier...
                    Ja het zal ongetwijveld waar zijn. In de audio branch is het al jaren gebruikelijk elkaars producten te verkopen om zo een groter marktaandeel te krijgen. Soms zijn de componenten verschillend (vroeger met Philips en Arristona) tegenwoordig is het vaak hetzelfde.<Garro

Comment

• Reemski
                      • Dec 2001
                      • 690

tsja,
                      ach, in veel tv van merk 'ali baba' of 'tjap tjoy' zitten ook philips beeldbuizen. Maakt dit philips slecht. Of de andere tv's goed. Wat er omheen hangt is toch echt net zo belangrijk.

Comment

• MUSCOM
                        • Mar 2002
                        • 62

Het gaat mij er om dat men de DJM voor € 400,- meer in de prijslijst neerzet terwijl vergelijkbare Gemini mixers net zo goed zijn.
                        Als je echt een beter kwaliteit DJ mixer wilt hebben kom je toch bij Dateq, Cloud, D&R, Allan& heath uit. HH

Comment

• Music Power
                          • Apr 2001
                          • 382

Nou ik vind dat die pio mixers ook wel int rijtju D&R, Dateq enz thuishoren

Greetz...Frank
                          Greetz...Frank

Comment

• MUSCOM
                            • Mar 2002
                            • 62

Ik vind van niet omdat de schuifpotmeters van een hele goedkope soort zijn, en dat de specs, signaal/ruisverhuiding etc echt te wensen overlaat.

Comment

• Jeroen G
                              • Jan 2002
                              • 53

Ik vind dat de s/r verhouding van de Pioneer zeker dik in orde is. Dynamiek heeft hij ook genoeg en om hem te oversturen moet je het echt gek maken. Headroom is dus ook ruimschoots aanwezig.

Het verhaal dat Gemini de mixers van Pioneer zou maken is weer zo'n typisch roddeltje en is ZEKER NIET WAAR !!!!!
                              Pioneer produceert alles zelf. Het mixer gedeelte, maar ook het effect gedeelte. Zelfs de laser-loopwerken van de CD-spelers zijn eigen fabrikaat (in tegenstelling tot andere merken die veelal de Sony's gebruiken). De Pioneer DJM-500 was er al jaren voordat Gemini met een mixer van die grote uitbracht.

GRTX!

CDJ1000 - The Prophecy has come true... !
                              You\'ll find it at The DJresource > GrTx!

Comment

Working...