BPM studio

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RDH
    • Aug 2001
    • 298

Leuk systeem ward! vooral die 8mb schijfcache...serverproccessor d'rin heb je m in een 19" kast zitten?

groeten,

Remco

Comment

• Dave
      • Jan 2001
      • 757

Ik draai BPM op een AMD K6-2 550MHz met 256Mb, met nu nog een Soundblaster AWE 64. Allemaal zonder problemen, en loopt niet vast. Ik wil er binnenkort een terratec oid. inzetten. Creative heeft voor mij afgedaan. Veel features die je niet gebruikt, en slechts redelijke kwaliteit. De keus van je geluidskaart is voor BPM zeker belangrijk. Daarom kom je al snel in de professionele audiokaarten terecht. Verwacht ook niet dat je in surround spelletjes kunt spelen met zo'n kaart. (Wil ik ook niet, ik zoek alleen maar een kaart met optisch in en uit voor de MD, en twee gescheiden analoge uitgangen, geen EAX, geen "Virtual-real-life-soundenhanchement-shit, geen dolby 88.5, en het liefst allemaal hardwarematig.)

U x I = Boem.

Comment

• Ward
        • Aug 2000
        • 352

serverkast? nee hoor niet in homestudio omgeving.. maakt veeel te veel herrie.
        Cpu wordt nu vrij warm maar maar de kast is bijna niet te horen. achja.. en 63C op een dag met 33C kamer temp is acceptabel daar krijg je geen burnout van. (ja... op een mooie dag is het hier niet uit te houden)

Moet alleen nog een keer overstappen naar dualhead video... want met 1 monitor is je beeldruimte wel erg krap.

Groet,
        Ward

Intervisual Laser Productions

-=(no link? see profile)=-
        Groet,
        Ward

Comment

• RDH
          • Aug 2001
          • 298

50-60 graden is overigens normaal voor n athlon, en zeker voor n MP.
          Ik heb hier n 1700+ (XP) en die wordt ook zoiets....

groeten,

Remco

Comment

• TN
            • Jul 2002
            • 8

Heb sinds vorige week BPM-Studio draaien op volgend systeem:

Asus P4B266-E
            P4 1.6a
            512MB PC2100
            1x40GB Maxtor, 7200 rpm -> Windows + alle andere programma's
            2x120GB Maxtor 5400 rpm in raid config (mirror) -> MP3's (320kb/s)
            Midiman Delta 410 geluidskaart
            Kyro PCI videokaartje
            Procase 2U serverkast (zwart)
            Plextor 40x brander (zwart)
            Neovo F-15 LCD scherm (zwart)
            Keyboard en trackball (zwart)

Staat in een discotheek 7 dagen per week te draaien. Werkt prima! Alleen de kast is geen aanrader, alleen al om het feit dat dat ding bijna 70 cm diep is en dat past niet overal in, verder is hij loodzwaar.

De reden dat we voor BPM studio hebben gekozen is het feit dat het een van de weinige programma's is waar we zelf onze CD's in kunnen zetten. We hebben het gekocht bij Audio Future Products (René).

Comment

• bpmstudio
              • Jul 2002
              • 1

Bericht voor alle BPM Studio gebruikers wie met een note / of laptop wil gaan draaien.

Er zijn nu pro audio geluidskaarten beschikbaar met 3 stereo kanalen.
              Werkt super snel via USB en de geluidskwaliteit is perfect.

Meer weten kijk op:

Zeer binnenkort openend deze site ook een officieel forum voor BPM Studio gebruikers.

Comment

• raffa
                • Jun 2006
                • 4

windows xp home edition

hallo allemaal,

ik heb een probleem en wil weten of het een logische rede heeft.

ik draai al een aantal jaren muziek of feestjes in de buurt.
                ik draai met bpm studio 4.9.1 met een externe geluids kaart van terratec 5.1 usb mk2.
                vorig jaar had ik nog windows xp PROFESSIONAL en werkte alles perfect,
                nu heb ik paar de laptop opnieuw geinstalleerd en werkt nu op windows HOME EDITION en niets doet het meer.
                kan het zijn dat windows home edition een aantal drivers mist ofzo.....
                ik weet me echt geen raad meer en heb alles al geprobeerd.

alvast bedankt voor een reactie,

raffa

Comment

• LarsG
                  • May 2006
                  • 33

BPM-Studio is niet zo veeleisend maar ik heb dan wel enkele tips als je het gaat gebruiken.

Gooi er zeker een 512 MB ram in, dit scheelt echt lang wachten en dat je pc onbestuurbaar wordt als je meerdere dingen tegelijk doet..

Leg er ook een ruime harde schijf in.. Minimaal 40 GB is toch wel te adviseren (dit kun je natuurlijk uitbreiden naar het aantal mp3tjes dat je hebt) Overigens kun je ook een externe harddisk gebruiken dit maakt qua snelheid niets uit als je een usb 2.0 poort hebt. Ook de snelheid is belangrijk van de harddisk, een 7200 toeren is echt een must.

Als je je pc alleen gaat gebruiken voor BPM studio pak dan alsjeblieft Windows 2000 en geen Windows XP, dit met de simpele rede dat 2000 een stuk stabieler draait en minder geheugen vreet dan Windows XP.

Wanneer je je pc voor meer doeleinden dan alleen BPM studio gebruikt en dus toch Windows XP wil draaien zijn de volgende punten te adviseren:
                  - Maak een apparte account aan waar je alle extra onnodige programma's die op de achtergrond mee draaien uit gooit
                  - Zet alle visuele effecten van Windows XP uit (kun je doen door rechts op je bureaublad te klikken en vervolgens op eigenschappen te klikken en dan in dat menu onder vormgeving bij de knop effecten alles uit te zetten).
                  - Zet dan je Windows xp thema op Windows klassiek

Je zult nu zoiezo al merken dat je PC een stuk sneller draait, dit is overigens te adviseren voor alle systemen.. Ik draai BPM namelijk op een 3 ghz systeem met 1 gb ram en zelfs bij mij helpt het..

Overigens heb ik ervaren met BPM Studio met de muis dat het dan een handig systeem is als back-up voor als je even snel dat ene nummertje wil opzoeken maar dat je dan toch uiteindelijk terug zal vallen op de cd's omdat dat vele malen fijner werkt.

Met de controller vond ik het wel fijn werken, maar heb 2 keer met de controller gewerkt.. 1 keer op een langzaam systeem en 1 keer op een snel systeem.. en op dat langzame systeem merkte ik toch wat vertraging..

Ik lees ook iets over de snelheid van je geluidskaart.. Dit is echte onzin, een geluidskaart heeft geen snelheid.. De PCI bus waar je hem in prikt heeft een snelheid.. en of je daar nou een geluidskaart van 200 euro of 1 van 12 euro in steekt ze zullen altijd even snel zijn..

Hopelijk heb je aan dit hele verhaal wat

Comment

• Roeltej
                    • May 2001
                    • 761

Oud topic, en vraag staat alweer in nieuw topic... deze gaat dicht.
                    Vitality Show

Comment

Working...