dap palladium 2000 vervangen.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ramontijger13
    • Dec 2010
    • 43

    #16
    ah oke, dat had ik dus niet verwacht,

    dan word het denk ik toch kijken naar de Electro Voice Q1212 of de DAP Stage Amp 2.6 SMPS,
    of dan de inuke, maar de ev en de dap zijn toch veel betere opties dan de inuke?

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #17
      Originally posted by ramontijger13
      ah oke, dat had ik dus niet verwacht,

      dan word het denk ik toch kijken naar de Electro Voice Q1212 of de DAP Stage Amp 2.6 SMPS,
      of dan de inuke, maar de ev en de dap zijn toch veel betere opties dan de inuke?
      Ik weet niet waar of op welke info U zich allemaal baseert, maar de Inuke is de beste amp tot 800€ die hier tot nu toe werd opgesomd.

      Comment

      • drbeat
        • Jun 2012
        • 671

        #18
        Originally posted by frederic
        Ik weet niet waar of op welke info U zich allemaal baseert, maar de Inuke is de beste amp tot 800€ die hier tot nu toe werd opgesomd.

        Helaas/ voor mij gelukkig, is idd de Inuke een prima amp. Ik heb zowel de 300 als de 600NU.. Twee 600 en 1 300. En voor dat geld echt een prima versterkertje...en ik denk zelfs dat menig geluidsman met een blinde AB vergelijking met een wat duurder hoger aangeschreven merk tegenhanger niet of nauwelijks verschil zal horen...

        pook omdat die digiamps zo goed geworden zijn... Ik mag denk ik gerust stellen dat een Inuke een dure trafo amp er met gemak uit speelt kwa klank... En die inukes halen volgens diverse tests ook nog eens de opgegeven waarden!!

        ik zelf ben destijds erg teleurgesteld door een AB test met mijn inukes en mijn oude Crest VS versterkers.....die Crest versterkers zijn zeker goed.....maar beten toch zeker kwa klank en strakheid stevig in het stof en haalde het bij lange na niet bij die inukes.... Wel is er verschil te horen met BV MC2.. Maar dat mag ook wel voor dat prijsverschil...

        al met al....zijn die Inukes echt niet slecht...en imo zeer goed voor een niet pro gebruiker....
        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

        Comment

        • speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

          #19
          Originally posted by ramontijger13
          de speakers die er achter komen zijn de Behringer Eurolive B2520 PRO's fullrange dus
          wat ik merkte was dat de palladium 2000 soms wel naar de clip toeging om echt alles uit de speakers te kunnen halen,
          dus qua vermogen mag het zeker niet minder zijn liefst nog iets meer,

          crossover heb ik nog niet,

          Als je alles uit je luidsprekers wil,halen sluit je het best een LabGruppen FP10.000 aan. Dan ligt de inhoud zo in puin.
          Maar wat is alles uit je speakers halen? Gaat het alleen maar hard genoeg, als alles op zijn limiet draait?
          Zelfs installaties met een prijs van enkele tonnen gaan eraan als je alles continu in de clip of tegen de limiet draait.
          Geloof me, ook gerenommeerde luidsprekers gaan eraan als het opgegeven maximum vermogen continue wordt toegevoerd. Meestal is het maximum vermogen "program" . Het gemiddelde ligt bij een normaal muzieksignaal een stuk lager.
          Zelfs de LAB gaar door zijn knieën, als ik hem uitstuur met een continuesignaal en hem dan ook zijn max vermogen laat leveren.

          Speakertech
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

          Comment

          • vasco
            • Oct 2003
            • 2567

            #20
            Speakertech +1
            Originally posted by ramontijger13
            ...wat ik merkte was dat de palladium 2000 soms wel naar de clip toeging om echt alles uit de speakers te kunnen halen
            Heeft de TS er al eens aan gedacht dat hij juist meer uit deze speakers probeert te halen dan er in zit?

            Comment

            • ramontijger13
              • Dec 2010
              • 43

              #21
              ja met het maximale bedoel ik,
              de speakers bleven nogsteeds gewoon goed klinken zonder enkele vervorming of gekraak op de max van de palladium,

              maargoed, dan moet ik dus naar een inuke 6000 kijken,

              is er nog een verschil qua vermogen tussen de dsp en de normale? of andere dingen wat uit kan maken?

              Comment

              • frederic
                • Jan 2006
                • 3511

                #22
                Het is gewoon dezelfde versterker.
                Als je geen andere processor gebruikt voor speakers, zou ik deze met DSP nemen.

                1 ding moet je wel voor uitkijken, In tegenstelling tot die Palladiumversterkers wat eigenlijk DAP is, levert Inuke het vermogen wat ze op papier zetten.
                Maw, als je wat goedkopere speakers gebruikt ga je best niet voluit met je versterker....

                Comment

                • ramontijger13
                  • Dec 2010
                  • 43

                  #23
                  ja oke, deze zal dus veel meer vermogen geven dan een dap 2000 ja,
                  dat word dus gewoon goed afstellen met de dsp,

                  is er trouwens wat te doen tegen de koeling van de inuke? ik lees overal dat hij veel lawaai maakt,

                  Comment

                  • SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

                    #24
                    Originally posted by ramontijger13
                    ja oke, deze zal dus veel meer vermogen geven dan een dap 2000 ja,
                    dat word dus gewoon goed afstellen met de dsp,

                    is er trouwens wat te doen tegen de koeling van de inuke? ik lees overal dat hij veel lawaai maakt,
                    Lijkt me bij drive-in toepassingen nou niet direct een issue?
                    Het fan geluid blijft vast wel 90 dB onder je maximale geluidsvolume op 1 meter
                    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                    Comment

                    • ramontijger13
                      • Dec 2010
                      • 43

                      #25
                      Oke,
                      dus om nou is duidelijkheid te krijgen...

                      de behringer inuke 6000 dsp zou een betere optie zijn als de Electro Voice Q1212 of de DAP Stage Amp 2.6 SMPS?

                      Comment

                      • john-xr3i
                        • May 2009
                        • 93

                        #26
                        Ik denk dat de inuke6000 behoorlijk overkil is, zeker als je
                        Nogal is op het randje speelt zullen je speakers het niet gaan
                        overleven. De ev of dap verschillen elkaar niet zoveel (vermogen)
                        en zullen kwa vermogen beter aansluiten.
                        Als ik dan mocht kiezen tussen dap of ev....... Tja geen dap
                        voor mij.

                        Blijft er alleen nog over wat je er zelf aan wil uitgeven.
                        echte vrienden krijg je niet en kopen maakt je wereld klein,
                        vrienden die verdien je door er zelf een te zijn!

                        Comment

                        • ramontijger13
                          • Dec 2010
                          • 43

                          #27
                          ja oke,

                          en hoe zit het met met de klank tussen de inuke en ev?

                          maar met de inuke kan ik toch gewoon goed gaan afstellen en de limiter op de dsp goed zetten?,
                          plus ik kan de lage tonen weg gaan filteren, want ik heb zelf geen crossover.

                          Comment

                          • john-xr3i
                            • May 2009
                            • 93

                            #28
                            Hier heeft Mike manders eens een waanzinnig antwoord
                            op gegeven; gebruik je oren....

                            ga naar een winkel, laat ze aansluiten, en luisteren maar.

                            Ps. Een limiter is geen "zware" beveiliging voor je systeem.
                            Zie het meer als een begrenzer voor die ene keer
                            dat het per ongeluk mis gaat. Als je continu in de clip
                            draait gaat je limiter niets uithalen.
                            echte vrienden krijg je niet en kopen maakt je wereld klein,
                            vrienden die verdien je door er zelf een te zijn!

                            Comment

                            • rdreiers
                              • Nov 2009
                              • 407

                              #29
                              Als je toch naar de winkel gaat om naar een nieuwe amp te luisteren, kijk dan geluid eens voor een b1800 met amp.

                              Lost voor de volgende ronde nieuwe problemen op.

                              De inuke dps is voor jouw toepassing een prima amp, en ja de fan maakt lawaai en nee tegen dat hoor je niet onder het spelen.

                              Met welke muziek is je oude versterker trouwens overleden?

                              Richard

                              Comment

                              • ramontijger13
                                • Dec 2010
                                • 43

                                #30
                                oke,

                                de versterker was niet eens echt in gebruik toen het gebeurde, er stond wat achtergrond muziek op zegmaar met slam fm erop meer niet, toen uit het niks ging de koeling vol op draaien

                                Comment

                                Working...