ElectroVoice ETX Serie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

Originally posted by BSS
    Ja dat is vreemd. Het is geen bijdrage om anderen hun mening te gaan herkauwen zonder dat je zelf iets toevoegt.
    Je kent de prijzen en de producten niet.
    Mis ik hier nu iets van toegevoegde waarde?

Originally posted by frederic
    Ik vind het ook een beetje vreemd dat je iets voorstelt dat je nog van haar nog pluimen kent.
    Zeker als de TS een prijscategorie aangeeft, en van het geen je voorstelt geen notie van prijs hebt.
    Ik ben nog geen €-teken tegengekomen!

Originally posted by frederic
    En dan de 'meerderheid' wie is dat? Wat ik wel weet is dat de meerderheid niet eens die set gehoord of gezien heeft.
    Hoe kunnen ze het dan goed of afkeuren?
    Kun je dan wellicht aangeven wie tot de happy few en dus de minderheid behoort?

[/on topic]
    Sorry voor hierboven, maar het afzeikgehalte lag me weer even wat te hoog.

Wanneer iemand, in dit geval Gijs, zijn mening baseert op wat hij hoort
    en/of leest, én hij geeft eerlijk toe dat die mening 'hearsay' is, dan vind ik het
    ongepast om dit af te zeiken.

[on topic]
    Wanneer je op zoek bent naar een nieuw systeem is het, naar mijn mening,
    goed om je goed te laten voorlichten en daarna zeker ook te gaan luisteren
    naar sets. Ik adviseer je dan ook om een eigen CD mee te nemen met nummers,
    zeker niet in mp3!, die jij goed kent en waarvan je weet hoe jij vind dat
    ze (moeten) klinken.

Hiernaast kan een overweging mede zijn hoe dichtbij de dealer zit en hoe
    zijn service is. Kun je dichtbij snel een set bijhuren, is er snel vervanging
    wanneer je brokken hebt?
    Deze service vind je niet bij dozenschuivers, die soms wel goedkoper zijn
    (maar in de aard duurder doordat je de service wellicht mist).

Ik kan je BA zeker adviseren, mede omdat ik het systeem enkele keren
    heb mogen beluisteren, waarbij zelfs 1 x tijdens een testdag van mengtafels.
    Het best maak je een afspraak met Sander en leg je oren te luister.

Mocht BA financieel een maatje te groot zijn, dan kan ik je ook LSS aan bevelen.
    Voor Nederland is LSS een redelijk nieuw systeem, de importeur [klik[ staat zelfs
    nog niet op de site van LSS vermeld.
    Ik heb ook van LSS een paar configuraties gehoord en was erg verrast.

Suc 6 met zoeken, lezen én luisteren!

grtz

Nes

Last edited by NesCio01; 03-02-15, 17:14.
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• DEFTECH
      • Jan 2015
      • 6

Allereerst bedankt voor jullie reacties.

Ik ben inmiddels bij Sander (BA) geweest en moet eerlijk zeggen dat ik blij verrast was. Over alles is nagedacht, wat je vaak bij de bulk-bouwertjes niet ziet. Echter is het budget voor mij een redelijk groot probleem. Ik kan dit eventueel gefaseerd doen, maar dan nog ben ik bang dat ik er niet zo gauw ga komen.

Dit is ook de reden dat ik bij onder andere Bax-shop ben gaan kijken. Ben hier gigantisch goed geholpen en heb zo dus ook sets die ik al ken naast bijvoorbeeld een QSC, EV, HK etc kunnen zetten. Hierover werd totaal niet moeilijk gedaan en gezien de vele mogelijkheden van het EV set en ook vooral de klank, begin ik toch erg te neigen naar dat set. Weliswaar kan het niet tippen aan BA, maar als ik naar de wensen van mijn klanten ga kijken, is dat misschien ook gewoon te hoog gegrepen.

Voordeel van EV is dat je eenvoudig cardiode opstellingen neer kunt zetten, of een paar kastjes delayen in een lange zaal zonder dat je daar een hele hoop luidsprekermanagementsystemen voor nodig heb oid. Daarnaast hou ik wel van wat agressiever hoog, wat het geval is bij die echte Amerikaanse EV's. De laagdrivers komen uit de Phoenix-serie (heb ik me laten vertellen) en de rest komt overeen met de TourX serie.

Uiteindelijk denk ik dat ik met die EV's beter uit ben dan met de dB Technologies kastjes, uiteraard was ik met BA helemaal het mannetje, maar helaas is me dat toch net even wat te hoog gegrepen.

Ik heb een offerte aangevraagd bij meerdere partijen, mocht er iemand zijn die mij hier een scherp voorstel voor kan doen of die me iets vergelijkbaars aan kan bieden, dan ontvang ik graag een offerte en een demo. Ik sta overal voor open

Comment

• DrumFreak
        • May 2014
        • 32

Hoi Deftech, ook ik ben afgelopen donderdag bij Bax Goes geweest om een setje ETV 35p te gaan halen. Deze viel mij enorm tegen en was ook erg teleurgesteld over het geluid. De medewerker en ik hebben ruim 3 uur de tijd genomen met testen. Ik ben naar huis gegaan met 2 x QSC KW153. Dit was naar mijn mening vele malen beter dan de EV. Ik ben nu aan het doorsparen voor 2 /4 KW subs. Dan kom ik er wel.

Afgelopen weekend vrijdag + zaterdag optredens gehad. Deze speakers standalone gebruikt (subswoofer stand ingeschakeld) klonk echt lekker. Live muziek was gewoon knallen.

Gr.
        Tama Rocks !!!

Comment

• DEFTECH
          • Jan 2015
          • 6

Originally posted by DrumFreak
          Hoi Deftech, ook ik ben afgelopen donderdag bij Bax Goes geweest om een setje ETV 35p te gaan halen. Deze viel mij enorm tegen en was ook erg teleurgesteld over het geluid. De medewerker en ik hebben ruim 3 uur de tijd genomen met testen. Ik ben naar huis gegaan met 2 x QSC KW153. Dit was naar mijn mening vele malen beter dan de EV. Ik ben nu aan het doorsparen voor 2 /4 KW subs. Dan kom ik er wel.

Afgelopen weekend vrijdag + zaterdag optredens gehad. Deze speakers standalone gebruikt (subswoofer stand ingeschakeld) klonk echt lekker. Live muziek was gewoon knallen.

Gr.
          Heb deze speakers ook gehoord, maar ikzelf had qua klank niet echt een voorkeur. EV klonk wel wat 'ingeblikter', maar zodra we daar een EQ op los lieten was dit redelijk eenvoudig open te trekken. Een spike rond de 16 kHz deed al wonderen. Hetzelfde met de basskasten, die wat mij betreft ook wat meer kick zouden verdienen. Ook dit was redelijk eenvoudig te corrigeren, kreeg ook een beetje gevoel dat het aan de ruimte lag.

De QSC's ogen wat speels, vooral zodra je de versterkermodule gaat bekijken. In mijn ogen net wat té speelgoedachtig. Daarentegen vindt ik de DSP van EV wel gigantisch gaaf, vooral de mogelijkheden tot delayen etc.

Ik zou eerlijk gezegd graag een keer zo'n EV set meenemen om zelf te kunnen testen tijdens een fuif, maar helaas kan ik nog niemand zo gek gevonden krijgen die dat aan zou bieden...

QSC valt dus voor mij wel af, heb ook naar de RCF 4PRO 8003 gekeken, mis daar eigenlijk een goede top op met een beetje hoogte. Iemand ideeën?

Comment

• DrumFreak
            • May 2014
            • 32

Originally posted by DEFTECH
            Heb deze speakers ook gehoord, maar ikzelf had qua klank niet echt een voorkeur. EV klonk wel wat 'ingeblikter', maar zodra we daar een EQ op los lieten was dit redelijk eenvoudig open te trekken. Een spike rond de 16 kHz deed al wonderen. Hetzelfde met de basskasten, die wat mij betreft ook wat meer kick zouden verdienen. Ook dit was redelijk eenvoudig te corrigeren, kreeg ook een beetje gevoel dat het aan de ruimte lag.

De QSC's ogen wat speels, vooral zodra je de versterkermodule gaat bekijken. In mijn ogen net wat té speelgoedachtig. Daarentegen vindt ik de DSP van EV wel gigantisch gaaf, vooral de mogelijkheden tot delayen etc.

Ik zou eerlijk gezegd graag een keer zo'n EV set meenemen om zelf te kunnen testen tijdens een fuif, maar helaas kan ik nog niemand zo gek gevonden krijgen die dat aan zou bieden...

QSC valt dus voor mij wel af, heb ook naar de RCF 4PRO 8003 gekeken, mis daar eigenlijk een goede top op met een beetje hoogte. Iemand ideeën?
            Ik vond zelf echt niets lekker klinken door de EV's. De medewerker heeft niets aan EQen gedaan alles was gewoon flat. Ook zoals je zegt, de subs waren er wel maar horen en voelen ? nee echt geen sprake van. Jammer,

Alvast heel veel succes alvast met de keuze die je gaat maken.
            Tama Rocks !!!

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

Originally posted by DEFTECH

Ik heb een offerte aangevraagd bij meerdere partijen, mocht er iemand zijn die mij hier een scherp voorstel voor kan doen of die me iets vergelijkbaars aan kan bieden, dan ontvang ik graag een offerte en een demo. Ik sta overal voor open

Originally posted by NesCio01

Mocht BA financieel een maatje te groot zijn, dan kan ik je ook LSS aan bevelen.
              Voor Nederland is LSS een redelijk nieuw systeem, de importeur [klik[ staat zelfs
              nog niet op de site van LSS vermeld.
              Ik heb ook van LSS een paar configuraties gehoord en was erg verrast.
              Wanneer je van LSS iets horen wilt, kun je het best zelf kontakt opnemen
              met de importeur.
              Laat je vooral verrassen door kwaliteit en prijs!

Grtz

Nes
              Last edited by NesCio01; 03-03-15, 19:05.
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...