Nieuwe subwoofer keuze passief of actief

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huisje89
    • Aug 2014
    • 3

Nieuwe subwoofer keuze passief of actief

Voor onze drive in show waren wij op zoek naar 4 nieuwe baskisten.

Wij hebben een aanbieding gekregen met:

4x baskist van RCF(zelfbouw) "ESW-1018" met versterker. 600 watt rms per baskist
    Totaalprijs van dit is 1000 euro + 650 euro voor de versterker

Nu zaten we ook te kijken naar een actief bas setje, omdat onze top speakers (4x EV ZLX-115p) ook actief zijn.

Voor ditzelfde geld zouden wij ook aan kunnen schaffen:

4x

http://www.behringer.com/EN/Products/B1800D-PRO.aspx

Wat zouden jullie doen? Passief RCF of actief behringer? en waarom.

Met vriendelijk groet,

Vincent
    Last edited by moderator; 14-08-14, 11:26. Reason: link aangepast
  • arjenv
    • Mar 2012
    • 77

actief of passief zou ik niet in eerste instantie als keuze nemen. RCF versus Behringer is net zoiets als BMW vergelijken met Dacia of zo. Kwaliteit van de rif kasten zal het echt wel winnen van de Behringer. Oke, zij zijn misschien wat lomper, maar klinken best goed en gaan best hard. Dat het zelfbouw is zegt niet zoveel. Is een simpele kast om na te bouwen, daar kan niet veel mis gaan, en de speaker heeft zich al lang bewezen, kan je van Behringer niet zeggen.

Max spl van zo'n RCF kast ligt boven de 130 db, die van Behringer er duidelijk onder, dat scheelt ook nog eens een hoop herrie.

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Hm rare keuze, BMW VS Dacia.
      Dacia is kwalitatief wel goed. Kun je raar uit komen.
      Ik zou eerder de vergelijking BMW vs Lada nemen

Comment

• Ericsamandj
        • Jul 2010
        • 414

Ik zou die vraag eerder stellen bij onze roze vrienden, aangezien je daar rondsneukelt.

Comment

• timmetje
          • Dec 2012
          • 424

Originally posted by Ericsamandj
          Ik zou die vraag eerder stellen bij onze roze vrienden, aangezien je daar rondsneukelt.
          Het verwijderde bericht van Nes had daar wellicht ook iets mee te maken.

Wat Eric aangeeft: link liever naar de website van Behringer, in plaats van naar een concurrent van de beheerders van dit forum.

Wat betreft de subs: waarom kijk je niet naar een setje bijpassende EV-subs (de ELX118P bijvoorbeeld)?
          Tim

Comment

• arjenv
            • Mar 2012
            • 77

@Frederic,Lada ook goed, klopt dat Dacia tegenwoordig best aardige auto’s maakt, laten we het dan op de Dacia’s van 10 jaar geleden houden..

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Als jij de 4 RCF kasten voor 250 eur per stuk kunt bouwen ben ik nieuwsgierig naar je berekening daarvan.
              Er gaat -als je tenminste een redelijke kwaliteit berkenmultiplex gebruikt- al gauw voor ca. 60 euro aan hout in.
              Dan roosters en schuim, speakon chassisdelen en plaatje, lijm, warnex...
              All by all toch minimaal 100 euro per kast. Waar haal jij die RCF speaker voor 150 euro???

Paul.

Pfoei, zie nu dat je ze aangeboden krijgt. 2e hands dus??
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• arjenv
                • Mar 2012
                • 77

je kan vaak originele kasten 2e hands kopen voor zo’n 300 tot 400 euro per stuk. Zo duur zijn die niet.

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

Originally posted by arjenv
                  je kan vaak originele kasten 2e hands kopen voor zo’n 300 tot 400 euro per stuk. Zo duur zijn die niet.
                  400:Yep, maar 250?? waarschijnlijk dringend toe aan een recone (a 150 euro)
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• arjenv
                    • Mar 2012
                    • 77

Dat zijn zelfbouw kasten, altijd minder waard dan de originele. Maar zoals gezegd, zelfbouw van deze kasten is heel simpel, in totaal 8 rechthoekige planken van 18 mm en twee planken met randen afgezaagd op 45 graden. Simpeler kan het bijna niet. Nieuwe speaker kost ongeveer 230 euro.

Comment

• huisje89
                      • Aug 2014
                      • 3

Allereerst mijn excuses voor het plaatsten van een link naar de website van een concurrent. Dit is nooit mijn intentie geweest waar ik niet wist dat dit een forum was van een webwinkel.

i.i.g. bedankt voor de reacties. We hebben uiteindelijk gekozen voor de rcf kisten met rcf woofers.
                      Omdat ik zelf ook niet kon geloven dat er voor dit geld woofers van rcf in zouden zitten heb ik de kasten even los geschroefd met als resultaat:

Last edited by huisje89; 16-08-14, 16:56.

Comment

• Ericsamandj
                        • Jul 2010
                        • 414

Veel succes met je subs.
                        Rcf is een goed merk.

Comment

• arjenv
                          • Mar 2012
                          • 77

Dat zijn de speakers waar de kast voor ontworpen is, zaten ook in de originele kasten. Goede keuze denk ik t.o.v. de behringer.

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Ik ben persoonlijk geen voorstander van merken mengen. Als je EV ZLX toppen gebruikt, gaat mijn voorkeur uit naar de EV subs.
                            Last edited by frederic; 17-08-14, 17:46.

Comment

• Fridge
                              • Mar 2002
                              • 153

Originally posted by frederic
                              Ik ben persoonlijk geen voorstander van merken mengen. Als je EV ZLX toppen gebruikt, gaat mijn voorkeur uit naar de EV subs.
                              niet zo bijzonder nuttig om in het topic van een ander jouw voorkeur te posten, en er vervolgens geen enkele vorm van redenering bij te zetten.....
                              Waarom dan, frederic?

Comment

Working...