Vraag DAP A-15b basskist

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ericsamandj
    • Jul 2010
    • 414

Originally posted by robbertv
    Het zijn ook geen subs, het zijn vage dingen die ooit door DAP gemaakt zijn met een vrij breed tonenbereik in gedachten. Niet echt geslaagd naar mijn mening. Het lijkt mij niet dat ze dat bereik op de kast zouden zetten als die het niet kan.

Buiten opstellen heb ik ook wel eens gedaan, dan heb je simpelweg vrijwel geen geluid uit de woofers.
    Vandaar ook mijn vraag of er eigenlijk wel iemand ooit in geslaagd is goed geluid uit deze kisten te halen.
    Zoals ik al zei is het een hybride ontwerp, er zal dus echt een processor aan te pas moeten komen om de boel in fase te zetten met de toppen. Tenzij je kunt spelen met een fysieke delay, dan zou je de nodige vertraging moeten weten en de subs achter de toppen wegzetten. Ik heb er jaren plezier van gehad, maar was toen waarschijnlijk niet zo kritisch als nu.
    Mijn setup was toen 4 x de a15b en 2 x k115, beiden op een aparte amp, met een dap crossovertje gecrossed op 100a 120 hertz.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by Ericsamandj
      Zoals ik al zei is het een hybride ontwerp, er zal dus echt een processor aan te pas moeten komen om de boel in fase te zetten met de toppen.
      Gezien de uitdoving die er nu lijkt te zijn is de kans groot dat ompolen van de subs al een veel beter resultaat oplevert.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• robbertv
        • Sep 2013
        • 9

Zit ondertussen een Behringer CX2310 crossover tussen, moet echter nog wel wat XLR kabels bestellen om er tussen te zetten (Had alles met unbalanced jack aangesloten zitten). Verwacht de kabels woensdag binnen te hebben, zal daarna gaan testen. Heeft iemand nog enige presets voor de Behringer welke wellicht zouden kunnen werken? Of bestaan er vuistregels voor het afstellen van deze Behringer bak?

Comment

• sjig
          • May 2012
          • 909

Ik zou gewoon lekker een dagje klooien met dat ding. Kijken wanneer je set het beste klinkt.

Alle gain op 0db. Crossover beginnen op 100 hz. En dan goed zoeken naar de beste instellingen!

Low cut zou ik wel aanbevelen.

Succes

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by sjig
            Ik zou gewoon lekker een dagje klooien met dat ding. Kijken wanneer je set het beste klinkt.

Alle gain op 0db. Crossover beginnen op 100 hz. En dan goed zoeken naar de beste instellingen!
            Kun je aardig verdwalen als je niet weet waar je het zoeken moet....
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Ericsamandj
              • Jul 2010
              • 414

Originally posted by MusicXtra
              Kun je aardig verdwalen als je niet weet waar je het zoeken moet....
              Dat klopt helemaal, ik heb er zelf gewoon te weinig verstand van en laat het daarom doen door een collega.
              Voor de topicstarter misschien ook handig, eventueel bij Musicxtra Dan kan je het daarna waarschijnnlijk zelf.

Comment

• kvdb013
                • Nov 2010
                • 337

Als je met de cx2310 verdwaald in de opties, dan zal het geen overbodige luxe zijn je iets verder te verdiepen in de theorie
                die hier achter het probleem schuilt denk ik!
                Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• robbertv
                  • Sep 2013
                  • 9

Ik was inderdaad ook al begonnen met het inlezen van de bijbehorende materie, is er nog ergens lectuur te vinden welke aan te bevelen is?

Vrijdag wilde ik trouwens de set met cross-over binnen gaan testen en afregelen, voor buiten moet ik even kijken wanneer ik tijd heb (Moet dan gaan slepen met het spul, woon zelf namelijk in de stad).

Comment

• kvdb013
                    • Nov 2010
                    • 337

Lectuur zat te vinden zowel hier op het forum als op Google!
                    probeer een te zoeken op:
                    fase van luidsprekers
                    frequenties en golflengten
                    Crosssover frequenties en problemen die daar bij komen kijken

ik ben zelf ook geen pro hoor maar ik heb in de tijd dat ik hier op het forum rondhang al erg veel geleerd op dit gebied,
                    er moet natuurlijk wel een wil zijn om heeeeeel veeeeeel te lezen!
                    Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• robbertv
                      • Sep 2013
                      • 9

Vandaag eindelijk een keer tijd gehad om de set te testen met cross-over en ik krijg het maar niet strak. Heb lekker met de cross frequentie gespeeld, fase gedraaid, kortom elke functie even uitgeprobeerd. Het werd er wel een stuk beter op maar nog steeds verre van het gewenste resultaat, naar mijn idee is er gewoon niet meer te halen uit deze kisten qua laagweergave.

Is er iemand die nog suggesties m.b.t wat ik het beste nog kan proberen? Of is het verstandiger om nieuwe subs te kopen?

Comment

Working...