wat kopen rond de €3200?
Collapse
X
-
-
Ik heb jaren met de Actor set gewerkt, voornamelijk voor live muziek en dat heeft altijd erg goed gegaan. prima set. Niets op aan te merken. Ook een collega band werkte daar al jaren mee, (destijds get a grip uit Helmond) en ook wij hadden nooit problemen.
Er zijn diverse systemen die veel beter zijn, maar ook meer dan genoeg slechtere. Kijk naar je budget, kijk naar wat je er voor krijgt, en wat je er zelf van vind kwa sound. De door jou genoemde systemen verschillen kwa geluid, en dat moet je maar net liggen. Yammaha heb ik persoonlijk altijd erg kil en koud kwa sound gevonden, vaak tegen het blikkerige aan.
Het is heel simpel, Hier op het forum zijn er een hele boel die je graag (spreekwoordelijk) een Mercedes laten kopen onder het mom...dat is pas echt goed..
Maar als jij en je klanten met een goede middenklasser genoegen nemen... dan is dat prima.
Als je dit setje koopt zul je er echt geen spijt van krijgen, daar geloof ik niets van. en de service die wij altijd hebben gehad was geweldig. Er zit in Helmond ook een Dealer die ons ook altijd goed geholpen heeft en dit ook in de verhuur had destijds. Heel Heel veel gehad aan die man. Als je de contactgegevens zoekt van hem kun je me een PM sturen. Dan mail ik dat door.
Succes met de keuze, en laat het eens hier weten wat je gekocht hebt, misschien een foto'tje, das altijd leuk.
Wat misschien ook nog wat kan zijn is Seeburg Accoustic line. Ook een zeer prettig setje wat zeer acceptabel klinkt.Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Hoi Collin,
welkom op het forum.
Zoals je uit andere reacties al kunt opmaken, is het eigenlijk niet
mogelijk om zo even uit de losse pols iets over de sets te zeggen.
Het heeft zeker ook met persoonlijke smaak en voorkeur te maken.
Zoals MusicXtra al schreef: ga de sets vooral beluisteren. Neem zelf een
CD mee met muziek die je kent. Liefst een CD die niet al te lief is afgemixt,
een vette gitaarsolo, een flink uithalende zangeres en een goede bas- en
kickpartij, zijn aardige graadmeters voor de set.
O ja, en beslist geen MP3 CD (vind ik).
Verder kun je je nog afvragen of je voor actief of passief gaat.
Hiernaast is het kopen bij een goede dealer om de hoek aan te raden,
zeker als deze een goede service heeft en je op vrijdagmiddag nog even
snel een spare-speaker kunt ophalen, omdat er 1 defect blijkt.
Verder kun je altijd MusicXtra een PM sturen. Hij ontwikkelt en bouwt
mooie systemen (zie verder op dit forum). (geen idee of dit binnen het
genoemde budget blijft)
Sterkte met zoeken.
Grtz
NesWeest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Ik heb op marktplaats iets gezien. 2x hk premium pro 18a sub(- frequentie bereik +/- 3dB: 48 Hz - crossover
- frequentie bereik - 10 dB: 38 Hz - crossover
- maximale SPL: 125 dB
- 18" woofer
- ingebouwde actieve crossover (75 - 150 Hz instelbaar)
- ingebouwde peak limiter
- 2 x gebalanceerde XLR line in
- 2 x XLR crossover uitgang
- 2 x gebalanceerde doorlus uitgang
- afmetingen: 530 x 610 x 640 mm
- gewicht: 39.8 kg)
+ 2x hk premium pro15a top(- frequentie bereik +/- 3dB: 55 Hz - 19kHz
- frequentie bereik - 10dB: 48 Hz - 19kHz
- maximale SPL: 123 dB
- 1 x 600 Watt klasse-D versterker
- 15 inch woofer
- 1 inch tweeter
- 60 x 40 graden hoorn
- ingebouwde peak en RMS-sound limiter
- 1 x gebalanceerde XLR line in
- 1 x gebalanceerde mic ingang
- 1 x gebalanceerde doorlus uitgang
- afmetingen: 470 x 615 x 410 mm
- gewicht: 23.5 Kg)
voor €1800 en in goede staat. Die meneer had deze week geen tijd dus ik ga volgende week kijken. Als ik het koop ga ik er zeker nog 2X hk premium pro 18a bij kopen. Iedereen bedankt voor de reacties!!!Comment
-
't Is wel zo vriendelijk om degene die vragen aan je stellen ook van antwoord te voorzien, deze mensen steken er gratis moeite in om je een advies te kunnen geven....De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ben ik zeker met je eens MusicXtra.
Echter;
hoeveel persoon denk je hiermee te willen doen,
soort muziek (live band, rock, dance, ...)?
Sommige antwoorden (op terugkerende vragen) had men zelf al geweten bij het lezen van het hele topic of kunnen bedenken n.a.v. in welk forum een topic staat.
Comment
-
Comment
-
Comment
-
Zelfs een MP3'tje met een hoge bitrate laat nog wel eens te wensen over als je écht goed gaat luisteren. Althans, dat beweren sommigen...Je hoort vaak zeggen dat geluk niet zo te koop is
Maar geld doet wonderen en vooral als het een hoop is!Comment
-
Comment
-
publiek hoort het verschil bewijze van spreke nog niet eens tussen 128kbs en 320kbs. overigens is 320kbs een zeer gangbare formaat voor mp3 om je set te beluisteren (aldus mijn geluidsdocent op mijn school) zelf als ik een set beluisterd/in regel luister ik eerst naar een mp3 format (320kbs) regel het in en luister dan de set met een flac bestand, dan fine tunen (vaak klinkt het dan al goed) en klaar is kees.
maar wil jij een set goed beoordelen luister dan inderdaad naar muziek die jij goed kent zodat je weet hoe het zou moeten klinken!that's the way you do it! *geluidstechnicus*Comment
Comment