nieuw behringer setje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aart Rietveld
    • Aug 2004
    • 190

Als het om een FM-zender gaat krijg je ook te maken met o.a. het Stokkemasker waar je qua frequentiezwaai binnen moet blijven en dat gaat met deze apparatuur absuluut niet lukken. Wordt dus een echte piraat....

Ik zag je vragen overigens ook op www.etherpiraten.com. Ik denk dat die gasten je wel verder kunnen helpen: Lange leve de (piraten)lol. !

Comment

• timmetje
      • Dec 2012
      • 424

Originally posted by Aart Rietveld
      Als het om een FM-zender gaat krijg je ook te maken met o.a. het Stokkemasker waar je qua frequentiezwaai binnen moet blijven en dat gaat met deze apparatuur absuluut niet lukken. Wordt dus een echte piraat....

Ik zag je vragen overigens ook op www.etherpiraten.com. Ik denk dat die gasten je wel verder kunnen helpen: Lange leve de (piraten)lol. !
      Piraten zoals TS maken zich waarschijnlijk niet zo druk om het stokkemasker of dergelijke zaken. Als de basale kennis van het aansluiten van een compressor ontbreekt, zijn dat soort dingen waarschijnlijk helemaal te hoog gegrepen.
      Tim

Comment

• FOHje
        • Mar 2013
        • 60

hoho, jongens.

waarom zo afkraken??? Hij moet toch ook leren?
        Ik weet ook van lang niet alle dingen hoe het werkt en hoe het zit...
        dus ik heb respect voor mensen die wel weten hoe die dingen in elkaar zitten.
        maar, gun de ''niet wetende'' mensen dan ook een kans...

Comment

• timmetje
          • Dec 2012
          • 424

Tuurlijk moet hij leren, en dat moedig ik alleen maar aan.

Ik ben echter van mening dat je niet leert door alles op een forum voorgekauwd te krijgen. Hij zegt te weten wat alle apparaten doen, maar hij weet vervolgens niet hoe en waar hij ze toe kan passen. Dat klinkt mij in de oren als: 'ik ben te lui om zelf uit te zoeken hoe dingen werken'. En dat juich ik niet toe.

Als hij nu zelf eens probeert wat alles doet en dan op het forum om toelichting komt vragen: alle hulde. Nu lijkt het er echter op dat hij een stapel apparaten gekocht heeft zonder te weten wat wat is, en dat wij op het forum wel even tot in detail uit gaan leggen hoe alles werkt...

Voor jordi0546: als JIJ ons nou eens uitlegt wat volgens jou een compressor, enhancer, equalizer etc... doet...?
          Tim

Comment

• jordi0546
            • Jun 2013
            • 9

eindelijk eentje met respect..

Originally posted by FOHje
            hoho, jongens.

waarom zo afkraken??? Hij moet toch ook leren?
            Ik weet ook van lang niet alle dingen hoe het werkt en hoe het zit...
            dus ik heb respect voor mensen die wel weten hoe die dingen in elkaar zitten.
            maar, gun de ''niet wetende'' mensen dan ook een kans...

Comment

• jordi0546
              • Jun 2013
              • 9

nee hoor.

in de handleiding stond dat je de composor op een ingang van je mengpaneel moest doen(begreep ik ervan)
              dat lijkt mij niet want daar komt geen signaal vanaf.
              dus mijn vraag was of die tussen je mengpaneel en je versterker moest.

Originally posted by timmetje
              Tuurlijk moet hij leren, en dat moedig ik alleen maar aan.

Ik ben echter van mening dat je niet leert door alles op een forum voorgekauwd te krijgen. Hij zegt te weten wat alle apparaten doen, maar hij weet vervolgens niet hoe en waar hij ze toe kan passen. Dat klinkt mij in de oren als: 'ik ben te lui om zelf uit te zoeken hoe dingen werken'. En dat juich ik niet toe.

Als hij nu zelf eens probeert wat alles doet en dan op het forum om toelichting komt vragen: alle hulde. Nu lijkt het er echter op dat hij een stapel apparaten gekocht heeft zonder te weten wat wat is, en dat wij op het forum wel even tot in detail uit gaan leggen hoe alles werkt...

Voor jordi0546: als JIJ ons nou eens uitlegt wat volgens jou een compresser, enhancer, equalizer etc... doet...?

Comment

• RayM
                • Jan 2006
                • 742

Wat zijn we toch weer vriendelijk. Misschien vergeten dat we allemaal een keer begonnen zijn?
                En ja, wij moesten het allemaal zelf uitvinden. Er was geen internet, geen forum.
                Waarom gelijk zo neerbuigend reageren? Zo gaan we het doel van dit forum toch voorbij?
                Heerlijk die stilte

Comment

• timmetje
                  • Dec 2012
                  • 424

Het is absoluut niet mijn bedoeling om neerbuigend te doen. ALs TS eerder had aangegeven de handleidingen te hebben gelezen en wat research te hebben gedaan had ik hoogstwaarschijnlijk wel anders gereageerd.

Ik begreep uit zijn vraagstelling (en het negeren van vragen die o.a. door mij en andere leden gesteld zijn) dat hij vooral voorgekauwd wil zien hoe alles in elkaar steekt.

Een Composer is een compressor/limiter. Normaal gesproken sluit je die aan op een insertie-punt op je mengtafel. Dit heb ik overigens al eerder uitgelegd, maar hier reageerde je totaal niet op. Ook heb ik al uitgelegd wat de werking van een dergelijk apparaat is, maar ook hier ging je niet op in.

Ik begrijp hier uit dat je geen idee hebt wat een Composer is en wat je ermee moet.

Als ik je verkeerd begrepen heb: mijn welgemeende excuses.

Echter was je vraagstelling zodanig dat ik (en meerdere leden met mij) de indruk hadden dat je vooral op zoek was naar een kant-en-klaar antwoord. Ik vind dat je door zelf te doen het meeste leert, en voorgekauwde antwoorden dragen daar dus niet aan bij.

Nogmaals: wat wil je bereiken met de Composer? Wat is de reden dat je dit apparaat wilt aansluiten? Welke problemen moet het oplossen?
                  Tim

Comment

• FOHje
                    • Mar 2013
                    • 60

Dus,
                    1. je kan de compressor aan de insert aansluiten, (dat zit na de voorversterker en meestal voor de eq van één kanaal)
                    2. of op je main out (dat is de kanaal die naar je versterker gaat)

Comment

• jordi0546
                      • Jun 2013
                      • 9

mijn reden van het kopen van dit setje is dat de kwaliteit van oudere singles 9 van de 10 keer niet goed is.
                      door te kijken bij andere mensen heb ik bedacht om een setje te kopen.
                      met om composor en een equilaizer.
                      deze man had een compleet zet en zei dat ik alles voor hetzelfde geld mocht overkopen.
                      dus ik geef toe dat ik toen nog niet wist wat de werking daarvan was.
                      maar in de handleiding stond dat het was bedoeld om ongewenste geluiden uit je muziek te filteren.

Comment

• timmetje
                        • Dec 2012
                        • 424

Een equalizer dient om bepaalde frequenties in de muziek te versterken of te verzwakken.

Een compressor (je Composer en Autocom zijn compressors) is bedoeld om de dynamiek van een signaal onder te controle te kunnen houden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan zangers die graag uithalen, of drummers die niet consequent op hetzelfde volume kunnen slaan. Met een compressor verzwak je het signaal als dat boven een bepaalde drempelwaarde (treshold) komt. De mate van verzwakking stel je in met de ratio. Daarnaast zijn er nog andere knopjes, maar die zullen we nu maar even achterwege laten.

In beide gevallen ga je niet je doel bereiken door ze tussen je mengpaneel en versterker aan te sluiten. Met de equalizer op dat punt versterk of verzwak je namelijk alle muziek die uit je mengtafel komt, dus de goede singletjes gaan slechter klinken omdat ze ook door de equalizer gaan en dus onnodig gecorrigeerd worden. Een compressor heeft op dit punt ook niet zo heel veel zin. Je kan 'm hooguit gebruiken om volume-verschillen tussen de verschillende kanalen op je mengtafel op te vangen, maar dit zou je dus al op de mengtafel zelf goed ingesteld moeten hebben.

Beetje helder nu?
                        Tim

Comment

• jordi0546
                          • Jun 2013
                          • 9

ja nu is het duidelijk.

bedankt

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Eh, 0546,
                            dat heb ik ook in m'n telefoonnummer staan.
                            Gedraag je je wel een beetje?

Comment

• Ericsamandj
                              • Jul 2010
                              • 414

@jordi 0546,

Ik heb geen idee hoe oud je bent en hoe groot je ervaring in de dj/ geluidswereld al is maar t is vrij verstandig om vooraf aanschaf van een bepaald product informatie in te winnen. Dat hoeft niet hier (is wel verstandig) maar het zou je vaak vooraf de goede richting op helpen.

Zo kun je jezelf impulsaankopen besparen en toch verstandig je weg omhoog vinden.

Comment

Working...